Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työmatkapyöräilijät!! miten kestätte olla hikisinä töissä?

Vierailija
23.05.2015 |

Itse kuljen aika pitkää matkaa pyörällä ja aina kun pääsen töihin oon ihan hiestä märkänä ja inhottavan nihkeä iho koko loppupäivän. Mulla on siis melko tehokas aineenvaihdunta että jo pienikin urheilu saa hien heti pintaan.

Mites te muut?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:26"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:21"]Miten olisi suihkussa käynti työpaikalla? [/quote] Koulussa ei paljon suihkutella [/quote] Mä oon pyöräilevä ope ja todelmakin käyn koululla aamuisin suihkussa. Paljon suuremmalla todennäköisyydellähän koululta suihku löytyy kuin toimistotyöpaikoilta :D joka koulussa on kuitenkin oktava liikuntatilat ja niiden yhteydessä peseytymistilat.

[/quote]

Ei vaan meidän koululla ole suihkua auto ja logistiikka puolella. Toinen koulu, jossa liikuntatilat ja suihkut on 3km päässä

Vierailija
42/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti,jos jollakulla tulee hiki 2km pyöräilystä Helsingin kaupunkialueella niin kyllä siinä on kyse huonosta kunnosta eikä mistään muusta.Tai sitten yrittää polkea verenmaku suussa ja niin kovaa kuin ikinä jaloista lähtee.Koska vasta 2km kohdalla alkaa ehkä keho olla edes vähän lämmin.Kannattaa myös jättää Se toppatakki kotia kesähelteellä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

työmatkani on noin 5 kilometriä, pyöräilen sen siihen tahtiin ettei hiki tule. tokihan siinä tulee lämmin mutta laitan työvaatteet päälle vasta työpaikalla eli suht freesi olo.

Vierailija
44/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:17"]

Itse kuljen aika pitkää matkaa pyörällä ja aina kun pääsen töihin oon ihan hiestä märkänä ja inhottavan nihkeä iho koko loppupäivän. Mulla on siis melko tehokas aineenvaihdunta että jo pienikin urheilu saa hien heti pintaan. Mites te muut?

[/quote]

pikemminkin sulla on huono peruskunto, jos "pienikin urheilu saa hien heti pintaan". Normaalikuntoinen ihminen, joka pyöräilee normaalia vauhtia, ei hikoile. Tiedän tämän, koska pyöräilen itse työmatkani.

Vierailija
45/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä hikoaa enemmän kuin pyöräillessä.

Vierailija
46/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on niin lyhyt matka töihin, ettei siinä ehdi tulla hiki. Lisäksi sellainen työ, ettei siitä oikein voi myöhästyä ellei sitten ole jotain palaveria sovittu aamuksi.

Vierailija
47/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 09:33"]

Oikeesti,jos jollakulla tulee hiki 2km pyöräilystä Helsingin kaupunkialueella niin kyllä siinä on kyse huonosta kunnosta eikä mistään muusta.Tai sitten yrittää polkea verenmaku suussa ja niin kovaa kuin ikinä jaloista lähtee.Koska vasta 2km kohdalla alkaa ehkä keho olla edes vähän lämmin.Kannattaa myös jättää Se toppatakki kotia kesähelteellä!

[/quote]

Ei se nyt vaan mene noin, koita nyt vihdoin takoa se pikkuruiseen kalloosi. Me ihmiset ollaan vaan hikoilun suhteen niin erilaisia. Yleisellä tasollahan me miehet hikoillaan naisia huomattavasti enemmän. Kun minä käyn vaimoni kanssa lenkillä, ei hänellä kostu kun kainalot, kun minä taas olen lenkin jälkeen likomärkä ja minä olen meistä se kovakuntoisempi, aktiiviliikkuja ja entinen kilpaurheilija. 

Itselläni tosiaan on hiki pinnassa jo kahden kilometrin pyöräilystä. Ei tietenkään mistä kävelyvauhtisesta mummopyöräilystä, mutta en minä sitäkään pysty hikoilematta pitkään tekemään. Minä siis hikoilen ihan kaikesta liikkumisesta, siis kaikesta. Sänkypuuhissakin vaimoni on hiestä märkä, siis minun hiestäni. 

Mutta jos nyt et millään halua uskoa, että hikoilu ei tarkoita automattiesti huonoa kuntoa, niin kerro vaan aika ja paikka, niin katotaan kummalla se kunto on kovempi hikoilusta huolimatta ;)

Vierailija
48/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aja niin lujaa että tulisi hiki. Ja mulla on hyvä kunto.

Vierailija
49/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:19"]En aja niin lujaa että tulisi hiki. Ja mulla on hyvä kunto.
[/quote]

Ei hyvä kunto korreloi hien erityksen kanssa :D

Vierailija
50/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi suihkussa käynti työpaikalla?

Vierailija
51/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä suihkussa.

Vierailija
52/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:21"]Miten olisi suihkussa käynti työpaikalla?
[/quote]

Koulussa ei paljon suihkutella

Vierailija
53/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työpaikalla suihku.

Vierailija
54/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:22"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:21"]Miten olisi suihkussa käynti työpaikalla? [/quote] Koulussa ei paljon suihkutella

[/quote]

Jaa, kyllä meillä lapset käyvät koulussa liikkatuntien jälkeen suihkussa. 

Vierailija
55/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy aamulla kotona suihkussa vaan vasta työpaikalla. Siellä puen työvaatteet.

Vierailija
56/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:22"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:21"]Miten olisi suihkussa käynti työpaikalla? [/quote] Koulussa ei paljon suihkutella

[/quote]

Miksi ei?

Vierailija
57/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:21"]Miten olisi suihkussa käynti työpaikalla?
[/quote]

Koulussa ei paljon suihkutella
[/quote]

Mä oon pyöräilevä ope ja todelmakin käyn koululla aamuisin suihkussa. Paljon suuremmalla todennäköisyydellähän koululta suihku löytyy kuin toimistotyöpaikoilta :D joka koulussa on kuitenkin oktava liikuntatilat ja niiden yhteydessä peseytymistilat.

Vierailija
58/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkihiki tulee puolen tunnin päästä vaikka käyn suihkussa. Sen takia en pyöräile töihin.

Vierailija
59/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:17"]

Itse kuljen aika pitkää matkaa pyörällä ja aina kun pääsen töihin oon ihan hiestä märkänä ja inhottavan nihkeä iho koko loppupäivän. Mulla on siis melko tehokas aineenvaihdunta että jo pienikin urheilu saa hien heti pintaan. Mites te muut?

[/quote]

Itse menin aikoinaan muutamia kertoja fillarilla töihin entiselle työmaalleni. Matkaa oli rapiat 40 kilsaa ja hikoilen pienimmästäkin asiasta kuin sika. Hikoilen siis tosiaan litrakaupalla nestettä pihalle (olen mies) ja olen liikuntasuorituksen jälkeen likomärkä päästä varpaisiin, eikä puhettakaan, että siinä kunnossa olisin voinut suoraan mennä töihin. Mutta eihän tuo ongelma ollut, kun työmaan pukuhuoneessa oli suihku. Kävin siis suihkussa ennen töitä.