Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työmatkapyöräilijät!! miten kestätte olla hikisinä töissä?

Vierailija
23.05.2015 |

Itse kuljen aika pitkää matkaa pyörällä ja aina kun pääsen töihin oon ihan hiestä märkänä ja inhottavan nihkeä iho koko loppupäivän. Mulla on siis melko tehokas aineenvaihdunta että jo pienikin urheilu saa hien heti pintaan.

Mites te muut?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raksamies, ja työpaikallamme hikinen iho symboloi ahkeruutta ja sitä kautta myös statusta. Eli ei haittaa hiki, vaan päin vastoin.

Hyvää kesää vain teille siistiä sisätyötä tekevillekin.

Vierailija
22/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:37"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:22"] [quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:21"]Miten olisi suihkussa käynti työpaikalla? [/quote] Koulussa ei paljon suihkutella [/quote] Jaa, kyllä meillä lapset käyvät koulussa liikkatuntien jälkeen suihkussa.  [/quote] Eipä yliopistoilla liikkatunteja pidetä hahahha

[/quote]

Ap on selkeästi vaan trolli joka jostain syystä vastustaa työmatkapyöräilyä, koko ajan yrittää keksiä jotain paikkaa jossa ei voisi käydä suihkussa. Kukaan yliopiston opettaja ei sanoa yliopistoa kouluksi, ei edes vahingossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:50"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:26"]

Jälkihiki tulee puolen tunnin päästä vaikka käyn suihkussa. Sen takia en pyöräile töihin.

[/quote]

Tämä niin totta meillä hyperhikoilijoilla. Tämä täytyy ottaa aina huomioon, jos esimerkiksi töihin menee fillarilla, eli pakko mennä reilu vartti etukynteen että keho rauhoittuu ja hikoilu loppuu. Vasta sen jälkeen kun hiki alkaa kuivumaan, voi mennä suihkuun. Muuten suihku on lähes hyödytön, jos suoraan liikunnan jälkeen suihkuun menee, kun jälkihiki puskee vaatteet läpimäriksi, eikä siihen auta jääkylmä suihkukaan. Itselläni siis jälkihikeä pukkaa niin paljon, että se valuu aivan norona otsalta ja naama sekä hiukset aivan läpimärkiä.

[/quote]

Itse hikoilijana olen myös huomannut, että pesty keho hikoilee helpommin.

Eli jos kesäkuumalla on pakko mennä jonnekin kannattaa käydä hyvissä ajoin suihkussa, sillä ainakin minulla suihku juuri ennen tapahtumaan siirtymistä on resepti katastrofille ja hikihanojen aukeamiselle.

Vierailija
24/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:47"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:43"]

Kyllä jokapaikassa on vessan lavuaari, jossa voi pestä kainalot ja pyyhkiä itseään kostealla käsipyyhkeellä. Siten lähtee pahimmat hiet. Sitten vaan dödöä kainaloon ja vaihtovaatteet päälle. Ei suihku ole mikään peseytymisen välttämättömyys. Luuletteko, ettei ihmiset puhdistautuneet ennen suihkun keksimistä?

[/quote]

Tämän on selvästi kirjoittanut ihminen, joka ei tiedä hikoilusta mitään.

Jos olet kalsareitasi myöden läpimärkä jo viiden minuutin kesäpyöräilyn jälkeen, niin luuletko että lavuaaripesu auttaa?

[/quote]

Naureskelin kanssa, että tuo ihminen ei todellakaan tiedä hikoilusta yhtään mitään :)

Siinä kun tuo ihminen huljuttelee kainaloitaan lavuaarissa, niin minä voin silläaikaa vääntää vieressä pari litraa hikeä kalsareistani vessanpönttöön ;) 

Vierailija
25/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teidän superhikoiljoiden tarvii vaan sitten jättää fillarointi vapaa-aikaan. Silloin sitten oikeen kunnolla! Duunissa voi tehdä vaikka kyykkyyn-ylös, venytyksiä jne. rauhallisesti ruokiksella ja mahdollisesti portaita käyttää ja autossa kotimatkalla persvenytyksiä (pakarakiristys).

Vierailija
26/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun apina, suihku on keksitty!

Vierailija
27/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 01:19"]

Ehkä teidän superhikoiljoiden tarvii vaan sitten jättää fillarointi vapaa-aikaan. Silloin sitten oikeen kunnolla! Duunissa voi tehdä vaikka kyykkyyn-ylös, venytyksiä jne. rauhallisesti ruokiksella ja mahdollisesti portaita käyttää ja autossa kotimatkalla persvenytyksiä (pakarakiristys).

[/quote]

Ei voi ellei työpaikan ilmastointi ole maksimiasennossa.

Älä huoli en minä urheillessani ajattelele hikoiluani. Useat vastaantulijat esim. juoksulenkeillä toki tuijottavat hiestä läpimärkiä paitaa ja shortseja.

Vierailija
28/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on vain huono kunto. En hikoile ikinä pyöräillessä, vaikka poljen melkein aina täysillä.

T M24, 3200m cooperissa

Vierailija
29/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi pitäisi jättää? Itselläni työmaalla suihku, joten ei mitään ongelmia, kunhan menen riittävän ajoissa, ettei pukkaa jälkihikeä.

Vierailija
30/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 01:24"]

[/quote]

Ei voi ellei työpaikan ilmastointi ole maksimiasennossa.

Älä huoli en minä urheillessani ajattelele hikoiluani. Useat vastaantulijat esim. juoksulenkeillä toki tuijottavat hiestä läpimärkiä paitaa ja shortseja.

[/quote]

Älä sitten liiku ollenkaan ylimääräistä töissä tai työmatkalla, olet sen nyt tarpeeksi hyvin alleviivannut omalta kohdaltasi. Piste ja vielä . Ja en todellakaan huoli, mistä sen keksit? Yritin olla kannustava, mutta no joo. Hyvää yötä.

Vierailija
31/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 01:25"]

Teillä on vain huono kunto. En hikoile ikinä pyöräillessä, vaikka poljen melkein aina täysillä.

T M24, 3200m cooperissa

[/quote]

3550 cooperissa ja hikoilen kuin sika

t: m34

Vierailija
32/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kiva kuulla etten ole ainoa hikoilija! Ja olen siis ihan ala-asteen opettaja, joku muu halusi näköjään esiintyä ap:na.

Vierailija
33/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisitte tehnyt päivääkään oikeita töitä, niin ette pitäisi tätä ongelmana, koska töissä virtaa vielä enemmän hiki.

Vierailija
34/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokapaikassa on vessan lavuaari, jossa voi pestä kainalot ja pyyhkiä itseään kostealla käsipyyhkeellä. Siten lähtee pahimmat hiet. Sitten vaan dödöä kainaloon ja vaihtovaatteet päälle. Ei suihku ole mikään peseytymisen välttämättömyys. Luuletteko, ettei ihmiset puhdistautuneet ennen suihkun keksimistä?

[/quote]

Jos olet kalsareitasi myöden läpimärkä jo viiden minuutin kesäpyöräilyn jälkeen, niin luuletko että lavuaaripesu auttaa?

[/quote]

Kuulostaa diabetekselta tai muulta aineenvaihduntahäiriöltä. 

Vierailija
35/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin ja kohotin roimasti kuntoani. Ja hikoilu loppui siihen. Enää ei tule pyöräillessä hiki.

Vierailija
36/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 02:01"]

[/quote]

[/quote]

Kuulostaa diabetekselta tai muulta aineenvaihduntahäiriöltä. 

[/quote]

Kuulostaa toki, mutta lääkärien diagnoosien kautta mitään syytä ei ole löytynyt.

Olisin tyytyväinen jos joku diagnoosi löytyisi!

Vierailija
37/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin on käynyt niin, että kunnon kasvaessa hikoilu on lisääntynyt. Ennen en hikoillut millään, mutta nyt jo esim. 30-45 min peruskuntolenkki juosten tai pyöräillen saa yläkropan aivan hikiseksi. Työmatkat kuljen reippaasti kävellen (30min), ja jo sen jälkeen on pakko käydä kainalopesulla (onneksi sentään pärjään ilman suihkua tästä).

Cooperia en oo juossut, mutta peruspirkoksi olen ok kunnossa esim. maraton on juostu. N36

Vierailija
38/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:20"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:19"]En aja niin lujaa että tulisi hiki. Ja mulla on hyvä kunto.
[/quote]

Ei hyvä kunto korreloi hien erityksen kanssa :D
[/quote]Korrelipas. Hyväkuntoiset hikoilee helpommin. Oletteko kuulleet suihkuista?

Vierailija
39/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:17"]Itse kuljen aika pitkää matkaa pyörällä ja aina kun pääsen töihin oon ihan hiestä märkänä ja inhottavan nihkeä iho koko loppupäivän. Mulla on siis melko tehokas aineenvaihdunta että jo pienikin urheilu saa hien heti pintaan.

Mites te muut?

[/quote]

Käyn työpaikalla suihkussa. Muuten en ehkä pyörällä kulkisi töissä, liian nihkeää.

Vierailija
40/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei suihkua löydy, niin eikö voi lavuaarissa huuhtaista kainalosta ja vaihtaa puhtaat vaatteet? Tekosyitä!