Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eihän työnantaja saa tietää labrakokeiden tuloksia mitkä otetaan työterveydessä?

Vierailija
02.05.2025 |

Eikös tällaiset ole mun yksityisasia ja jos jotakin ilmenee, niin käyn asiat läpi lääkärin kanssa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa.

Vierailija
2/22 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis poissaoloja ja halutaan varmistaa, että ei johdu alkoholista. No ei johdu vaan olen todella väsynyt, stressaantunut, ahdistunut yms. Voimat on niin vähissä ja varmasti edesauttanut migreenikohtauksia ja fyysistä sairastelua. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Mä hyväksyn ne laskut, enkä edes saa tietää, kuka on käynyt työterveydessä. 1500 hengen yritys. 

Vierailija
4/22 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa, mutta jos tulosten perusteella työpaikalla on esim. kemiallista altistusta, niin työterveydestä pitää ottaa yhteyttä työnantajaan, jotta työturvallisuus saadaan kuntoon. Ja jos tulosten perusteella olet alkoholin suurkuluttaja, pitää siihenkin puuttua. Töissä ei saa olla humalassa.

Vierailija
5/22 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. Mä hyväksyn ne laskut, enkä edes saa tietää, kuka on käynyt työterveydessä. 1500 hengen yritys. 

Meillä pitää olla pomon lupa mennä työterveyteen, joten meillä on tiedossa, ketkä siellä käyvät. Tämä siksi, että porukka ryhtyi käyttämään palveluja, joita työnantaja ei maksa ja saivatkin itselleen laskuja, joista sitten käytiin isoilla kirjaimilla keskusteluja. Jos et ole valmis itse maksamaan, tarvitset pomon luvan.

Vierailija
6/22 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa, mutta jos tulosten perusteella työpaikalla on esim. kemiallista altistusta, niin työterveydestä pitää ottaa yhteyttä työnantajaan, jotta työturvallisuus saadaan kuntoon. Ja jos tulosten perusteella olet alkoholin suurkuluttaja, pitää siihenkin puuttua. Töissä ei saa olla humalassa.

Ei ole mitään kemiallista altistumista. En ole alkoholin suurkuluttaja enkä todellakaan ole koskaan ollut töissä humalassa enkä edes krapulassa. Hyvänen aika sentään.

ap

Vierailija
7/22 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä lähiesimies pystyy käymään kolmikantakeskusteluja, jos ei tiedetä, miksi joku on toistuvasti sairauslomalla?

Vierailija
8/22 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassua, minäkin maksan noita laskuja ja aina niissä nimet on lukenut. Mutta tuloksia ei tietenkään! 

Mutta siis kyllähän työnantaja tuollaisessa tilanteessa varmaankin voi saada jonkinlaisen lääkärin lausunnon tai järjestää kolmikantaneuvottelun. Saavathan he huumetestien tuloksetkin tietää jollain tavalla. 

Vierailija
9/22 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta stalkkaat sairaslomatodistukset tarkkaan? 

Vierailija
10/22 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä lähiesimies pystyy käymään kolmikantakeskusteluja, jos ei tiedetä, miksi joku on toistuvasti sairauslomalla?

No saikkujen perusteella tietty. Ihan eri prosessi. 

Vierailija
11/22 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta stalkkaat sairaslomatodistukset tarkkaan? 

Uski tai älä, mutta teidän jäätyneet olkapäät ja flunssat ei lopulta ole niin mielenkiintoisia kuin ajattelet. 

Vierailija
12/22 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin eri prosessi? Jos pomo ei tiedä sairausloman syytä, niin miten hän voi käydä kolmikantakeskusteluja? Vai meneekö se niin, että olet ollut 3kk aikana 5 kertaa sairauslomalla, saat varoituksen?

Vierailija
13/22 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin eri prosessi? Jos pomo ei tiedä sairausloman syytä, niin miten hän voi käydä kolmikantakeskusteluja? Vai meneekö se niin, että olet ollut 3kk aikana 5 kertaa sairauslomalla, saat varoituksen?

No kyllä mulla ainakin on ihan todistukset sairaslomista. Olen ollut kuumeessa ja on ollut migreenikohtauksia. Mitä hel vettiä mä muka noille olisin mahtanut?? Tuli vain lisästressiä nyt tuosta helkutin kyttäämisestä. Muutenkin hermot kireällä. Univaikeuksia, stressiä, uupumusta, ahdistusta ja mahdollisesti masennus.

ap

Vierailija
14/22 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa tietää, Suomessa on hyvin korkea yksityisyyden suoja. Työnantajalla ei ole edes oikeutta kysyä terveydestäsi.

Vierailija
15/22 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa tietää, Suomessa on hyvin korkea yksityisyyden suoja. Työnantajalla ei ole edes oikeutta kysyä terveydestäsi.

Ok. Mua vain stressaa kauheasti tämä kyttääminen. Lisäksi on tulossa haastattelu esimiehen kanssa mun alkoholin käytöstä. Mitä ihmettä tuollaisessa edes kysellään? Olen muutenkin jo ihan hajalla kaikesta mitä elämässä on ja sitten vielä tämä. On kumma kun aletaan epäilemään alkoholistiksi kun sairastelee ja on migreenejä.

ap

Vierailija
16/22 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mulla ainakin on ihan todistukset sairaslomista. Olen ollut kuumeessa ja on ollut migreenikohtauksia. Mitä hel vettiä mä muka noille olisin mahtanut?? Tul

Ihan turhaan stressaat. Työnantaja ei näe labratuloksia. Ja mitä väliä vaikka näkisikin, eihän niissä ole mitään kolesteroliarvoja arkaluontoisempaa.

Vierailija
17/22 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mulla ainakin on ihan todistukset sairaslomista. Olen ollut kuumeessa ja on ollut migreenikohtauksia. Mit

Esimies sanoi, että otetaan labra missä näkyy alkoholin käyttö. Toki tiedän, että maksa-arvot voi nousta muistakin syistä. Mulla on ylipainoa joten ainakin P-Alat voi nousta senkin vuoksi. Sitten on joku B-peth mikä voidaan kai myös ottaa. 

ap

Vierailija
18/22 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

B-PEth on armoton, kertoo kyllä jos alkoholia menee yli suositusten. 

Vierailija
19/22 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

B-PEth on armoton, kertoo kyllä jos alkoholia menee yli suositusten. 

Mutta miten työnantaja sen saisi tietää kun ei ole oikeuksia nähdä työntekijän labroja?

Vierailija
20/22 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ei näe sun labratuloksia mistään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi