SUURI JUHANNUSGALLUP
Kommentit (27)
Hyvin perinteisesti. Vanhempien mökille perheen kanssa. Syödään ja saunotaan. Ulkoilut saattaa jäädä sateiden myötä minimiin, mutta sitten saunotaan ja syödään vähän enemmän.
Yksin kotona. Yritän jaksaa käydä salilla... Lepäilen tätä väsymystä pois, kattelen sängystä leffoja.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:14"]
Sori mutta minä en vaan ymmärrä mökkeilyä. Mikä siinä viehättää? Hyttyset ja puuvessa, kamalaa. Ennemmin vuokrata loma-asunto Etelä-Euroopasta.
[/quote]
Tuskin istut hyttysten syötävänä puuceessä päivät? Katokset on keksitty ja niihin hyttyssuojat, ja avotulella ei paljon tarvi ininästä kärsiä. Mä ainakin saan olla ihan rauhassa, kun sipasen karkotegeeliä vaatteiden päälle. Joillekin katsos on oma rauha ja hiljaisuus just SE juttu. Ja mikä voittaa savustetun tuoreen kalan, sateen jälkeisen metsän tuoksun, meren aallot, puhtaan luonnon? Ihminen kun ei ole robotti, jolle riittää pari tippaa moottoriöljyä, vaan myös psyyke tarvitsee täyttä nollaamista joskus.
Mä en taas viihtyis lomallani kuumassa hiekassa tuhansien makoilijoiden seassa nahkaani kärväämässä, jatkuvaa puheensorinaa ja huutelua kuunnellen. Illat vetäen viinaa päähän aamuun asti hilluen. Onneksi ollaan kaikki erilaisia.
[/quote]Kunhan vaan ihmettelin, ei tarvi kiihtyä :) Mulle unelmaloma olisi taas uima-altaalla Italiassa hiukan rauhallisemmassa kohteessa. Uima-altaalla ja meren rannalla. Ihanat kukat tuoksuisivat, kaskaat sirittäisivät, lämmin ja pimeä ilta. Aamiainen hotellissa: marmeladia vehnäsämpylälle, maitokahvi, mehu ja kanamunaa. Aijai.
Miehen kanssa ollaan kotona ja mun vanhemmat on tulleet juhannukseksi tänne. Täällä vilisee meidän lisäksi 5 koiraa (meillä miehen kanssa 3, vanhemmilla 2) joten hulinaa riittää :) Käydää ulkosaunassa, grillataan, muutama lonkero otetaan myös, ei kait tässä sen kummempaa.
Kotona ja kylillä pyöritään, alle kilometrin päässä asuu monta kaveria joiden luona varmaan poiketaan.
Olen kotona. Mennään ehkä leffaan illalla, kun tekee mieli nähdä se uusi jurassic park.
Siskon luo maalle Helsingistä miehen kanssa. Syödään, juodaan ja saunotaan. Ihan perusmeininki. Sunnuntaina takaisin kotiin.
Jos sääennusteet pitää paikkansa, makaan sohvassa kolme päivää ja luen kirjoja.
Eikö se mökille meneminen, grillaaminen ja saunominen ole vähän last season jo? Milloin herätellään kaupunkijuhannusperinnettä? Olisi kivaa, jos juhannusta voisi viettää esim. Helsingissä iloisissa karnevaalityyppisissä juhlatunnelmissa, katukahviloissa, terasseilla, kun pääkaupunki olisi täynnä juhlivaa kansaa!
Tämä mummi ottaa lapsenlapset hoitoon ja ohjelmassa on grillaamista, saunomista ja rauhoittumista. Sen kun ollaan vaan. Pelataan pelejä jos pelailuttaa, syödään karkkia ja jätskiä ja katsellaan leffoja. Jos ei sada, voidaan ajella vaikka jonnekin rantsuun katselemaan luontoa. Hyvää jussia kaikille! :)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:14"]
Sori mutta minä en vaan ymmärrä mökkeilyä. Mikä siinä viehättää? Hyttyset ja puuvessa, kamalaa. Ennemmin vuokrata loma-asunto Etelä-Euroopasta.
[/quote]
Tuskin istut hyttysten syötävänä puuceessä päivät? Katokset on keksitty ja niihin hyttyssuojat, ja avotulella ei paljon tarvi ininästä kärsiä. Mä ainakin saan olla ihan rauhassa, kun sipasen karkotegeeliä vaatteiden päälle. Joillekin katsos on oma rauha ja hiljaisuus just SE juttu. Ja mikä voittaa savustetun tuoreen kalan, sateen jälkeisen metsän tuoksun, meren aallot, puhtaan luonnon? Ihminen kun ei ole robotti, jolle riittää pari tippaa moottoriöljyä, vaan myös psyyke tarvitsee täyttä nollaamista joskus.
Mä en taas viihtyis lomallani kuumassa hiekassa tuhansien makoilijoiden seassa nahkaani kärväämässä, jatkuvaa puheensorinaa ja huutelua kuunnellen. Illat vetäen viinaa päähän aamuun asti hilluen. Onneksi ollaan kaikki erilaisia.