Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työmatkapyöräilijät!! miten kestätte olla hikisinä töissä?

Vierailija
23.05.2015 |

Itse kuljen aika pitkää matkaa pyörällä ja aina kun pääsen töihin oon ihan hiestä märkänä ja inhottavan nihkeä iho koko loppupäivän. Mulla on siis melko tehokas aineenvaihdunta että jo pienikin urheilu saa hien heti pintaan.

Mites te muut?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muiden ongelma

Vierailija
2/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:22"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:21"]Miten olisi suihkussa käynti työpaikalla? [/quote] Koulussa ei paljon suihkutella

[/quote]

Miksi ei? Eikä teillä ole liikuntasalin yhteydessä suihkuja? Itse käyn siellä. Pyöräilen 2 kilsaa suuntaan joka työpäivä. Olen koululla yleensä ennen kahdeksaa ja käyn pikasuihkussa, joskus myöhemminkin. En vedä itseäni mitenkään ylihikeen. Paikkakunta Helsinki ja iso koulu, muutama muukin ope tekee saman.

Oletko ottanut koskaan puheeksi? Ei ne oppilaaat säikähdä vaikka yksi vähän hikinen ope joukossa:), päin vastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla tule hiki pyöräillessä. Kyllä mä uskon sen jotenkin liittyvän kuntoon tai tekniikkaan. Kun aloitin työmatkapyöräilyn viitisen vuotta sitten, saavuin aina työpaikalle ihan hiestä märkänä ja naama punaisena. Kävin aina suihkussa ja laittauduin työpaikan pukuhuoneessa. Nykyään taas poljen työ- ja koulumatkat joka päivä ympäri vuoden ja päivittäiset kilometrit saattaa nousta jopa kahteenkymmeneen. Mun pitää kuitenkin lähteä erikseen kovempitahtiselle "pyörälenkille" (joku 30-50km) jos haluan hien päälle. Perus työmatkapyöräily ei hiosta/rasita mua sen kummemmin kuin joku kaupunkikävelykään.

Vierailija
4/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ratkaisu voisi olla sähköfillari. Ovat nopeasti saavuttaneet suosiota etenkin työmatkaliikenteessä. Sähköfillari keventää polkemista sen verran, että ainakin vähemmän hikoileva selviää kokolailla kuivana töihin. Lisäksi matka taittuu nopeammin, kuin perinteisellä, ainakin tavankuntoilijalla.

Vierailija
5/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:21"]Miten olisi suihkussa käynti työpaikalla?
[/quote]

Käyn eri toimipaikoissa töissä ja ehkä kahdessa kymmenestä on suihku. Ja koulussa ei oo.

Vierailija
6/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan sähköavusteisella pyörällä. Nopeus 20-25 km/h, ei hikeä. Käytännössä tuo avustus on fillarille vakionopeussäädin, riittää että vähän terveysvaikutteisesti pyörittelee niitä kampia. Halutessaan voi toki urheilla kytkemällä avustuksen pois, esim, töistä palatessa. Jos viitsii siis, itse en viitsi kun menee vastatuulessakin ylämäkeen 20km/h ilman stressiä ja puuskutusta. Aina on siis kuin loivaan alamäkeen vetelisi.

Vierailija
7/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:22"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:21"]Miten olisi suihkussa käynti työpaikalla? [/quote] Koulussa ei paljon suihkutella

[/quote]

Jaa, kyllä meillä lapset käyvät koulussa liikkatuntien jälkeen suihkussa. 
[/quote]

Eipä yliopistoilla liikkatunteja pidetä hahahha

Vierailija
8/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:33"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:22"]

[/quote]

Miksi ei? Eikä teillä ole liikuntasalin yhteydessä suihkuja? Itse käyn siellä. Pyöräilen 2 kilsaa suuntaan joka työpäivä. Olen koululla yleensä ennen kahdeksaa ja käyn pikasuihkussa, joskus myöhemminkin. En vedä itseäni mitenkään ylihikeen. Paikkakunta Helsinki ja iso koulu, muutama muukin ope tekee saman.

Oletko ottanut koskaan puheeksi? Ei ne oppilaaat säikähdä vaikka yksi vähän hikinen ope joukossa:), päin vastoin.

[/quote]

Siis 12 kilsaa. Mulla menee n. 35 min sivu, paljon fillaroinut.

Vierailija
9/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli alussa tukalampaa, mutta keho tottui nopeasti ja yhtäkkiä ei enää hiki tullutkaan. Talvella varsinkin piti laittaa aina kunnon tumput ettei kylmä tuu.

Vierailija
10/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunto on oikeastaan kääntäen verrannollinen eritetyn hien määrään.

Itse hikoilen kuin pieni sika. Pyöräily voi olla mitä tahansa väliltä 5-30 km/h ja määränpäässä kaikki on hikeä täynnä. Kesällä on siis hoidettava kaikki liikkuminen henkilöautolla tai luotettava siihen, että määränpäässä on suihku käytössä.

Jokseenkin rajoittavaa kun ei edes kauniina kesäiltana voi ajella kaupungille terassille ottamaan paria olutta.

Vierailija
11/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:37"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:22"] [quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:21"]Miten olisi suihkussa käynti työpaikalla? [/quote] Koulussa ei paljon suihkutella [/quote] Jaa, kyllä meillä lapset käyvät koulussa liikkatuntien jälkeen suihkussa.  [/quote] Eipä yliopistoilla liikkatunteja pidetä hahahha

[/quote]

Hahaa, kyllä löytyy ainakin Helsingin yliopistossa useimmissa laitoksissa sosiaalitiloista suihku. Itse fillaroinut yliopistolle jo 20 vuotta ja aina käyn aamuisin suihkussa.

Vierailija
12/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:37"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:22"] [quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:21"]Miten olisi suihkussa käynti työpaikalla? [/quote] Koulussa ei paljon suihkutella [/quote] Jaa, kyllä meillä lapset käyvät koulussa liikkatuntien jälkeen suihkussa.  [/quote] Eipä yliopistoilla liikkatunteja pidetä hahahha

[/quote]

Missä Perä-Mongolian yliopistossa oikein olet jos ei kampusalueelta löydy ainuttakaan suihkua?

Vierailija
13/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:37"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eipä yliopisto ole mikään koulu hahahaa

Vierailija
14/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokapaikassa on vessan lavuaari, jossa voi pestä kainalot ja pyyhkiä itseään kostealla käsipyyhkeellä. Siten lähtee pahimmat hiet. Sitten vaan dödöä kainaloon ja vaihtovaatteet päälle. Ei suihku ole mikään peseytymisen välttämättömyys. Luuletteko, ettei ihmiset puhdistautuneet ennen suihkun keksimistä?

Vierailija
15/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan hitaasti, tarvittaessa vaihdan paidan. Olen myös koulussa töissä, mutta meillä ei pääse suihkuun.

Vierailija
16/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:37"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:22"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

A) yliopisto ei ole koulu
B) meidän yliopistolla on kyllä joka kampuksella vähintään kuntosali yms urheilutiloja joiden yhteydessä on suihkut. Myös hlökunnan sos.tiloissa on omat suihkut.

Vierailija
17/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:43"]

Kyllä jokapaikassa on vessan lavuaari, jossa voi pestä kainalot ja pyyhkiä itseään kostealla käsipyyhkeellä. Siten lähtee pahimmat hiet. Sitten vaan dödöä kainaloon ja vaihtovaatteet päälle. Ei suihku ole mikään peseytymisen välttämättömyys. Luuletteko, ettei ihmiset puhdistautuneet ennen suihkun keksimistä?

[/quote]

Tämän on selvästi kirjoittanut ihminen, joka ei tiedä hikoilusta mitään.

Jos olet kalsareitasi myöden läpimärkä jo viiden minuutin kesäpyöräilyn jälkeen, niin luuletko että lavuaaripesu auttaa?

Vierailija
18/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiurheilijat ne vasta hikoilevatkin. Aloittelijat eivät hikoile ja jälkihiki tulee monelle vasta tunnin päästä. Kiva sitten olla hikisenä töissä kahdeksan tuntia?

Vierailija
19/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 00:26"]

Jälkihiki tulee puolen tunnin päästä vaikka käyn suihkussa. Sen takia en pyöräile töihin.

[/quote]

Tämä niin totta meillä hyperhikoilijoilla. Tämä täytyy ottaa aina huomioon, jos esimerkiksi töihin menee fillarilla, eli pakko mennä reilu vartti etukynteen että keho rauhoittuu ja hikoilu loppuu. Vasta sen jälkeen kun hiki alkaa kuivumaan, voi mennä suihkuun. Muuten suihku on lähes hyödytön, jos suoraan liikunnan jälkeen suihkuun menee, kun jälkihiki puskee vaatteet läpimäriksi, eikä siihen auta jääkylmä suihkukaan. Itselläni siis jälkihikeä pukkaa niin paljon, että se valuu aivan norona otsalta ja naama sekä hiukset aivan läpimärkiä.

Vierailija
20/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kilometriä yhteen suuntaan työmatka ja olen reilusti ylipainoinen keski-ikäinen mies enkä hikoile tuon takia pätkääkään. Ja poljen ihan reippaasti 3-vaihteisella.