Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahinta on paniikkihäiriö.

Vierailija
22.05.2015 |

Kun kunnolla sairastuin paniikkihäiriöön ja kohtauksia ei tullut enää vain satunnaisesti, koko mun maailma romahti. Entinen pirteä ja menevä tyttö muuttui itseään alkoholilla lääkitseväksi kotirotaksi. 2vuotta samaa paskaa. En ole ikinä käynyt baarissa, en pysty menemään bussiin, kaupassa käyn todella harvoin, ystäviä en näe.. Sitä on joidenkin hyvinkin vaikea käsittää, millaista on elää kahlittuna omaan kotiinsa. Antaisin vaikka oikean käteni pois jos parantuisin. Tekisin mitä vaan. Eläisin vaikka koko loppuelämäni täysin rahattomana, biojätteitä syöden.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma hoitokeino oli seuraava: Istuin peilin edessä ja puhuin panikkihäiriölle. Sanoin sille että "Nyt loppuu tämä touhu. Sinä tapat minut nyt tai jätät mut rauhaan! FUCK YOU!" - Olin ihan oikeesti niin kyllästynyt että en jaksanut enää. Mulla tauti oli niin että pelkäsin koko ajan sydänkohtausta tai aivohalvausta. Silloin kun "haastoin" nämä pelot ja huomasin että ne tunteet evät tapakaan, niin pelko väheni. En mennyt enää tuohon suoja-modukseen. Meni täysin pelkoa kohti. Oli se kyllä vähän outoo, olla kotona ja puhu itselleni. Mutta auttoihan se...

Vierailija
22/43 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varsinkin pitää päästä määräämään kuinka hoidetaan. Mikä se semmonen sairaus on, jossa potilas määrää hoidon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

panikkihäiriö on kyllä vähän monimutkaisempi kuin joku flunssa ja kyllä psykkisien sairauksien yhteydessä usein myös potilas kuunnellaan kun on kysymys hoitovaihtoehdoista.

Vierailija
24/43 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä selvisin käymällä terapiassa. Kohtaukset oli pahoja:pelkäsin kuolevani, sekoavani, saavani sydänkohtauksen, aivohalvauksen...you name it. Kohtays tuli vyöryämällä. Jälkeen jäi uupunut olo. Väsynyt. Taustalla traumaattinen lapsuus ja nuoruus. Muodostin elämästä kurinalaista ja kaikkeen varautumista, pakonomaista suorittamista, omien ja muiden tarkkailua. Hermosto lävi ylikierroksilla lähes 24/7 >> puhkesi yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja paniikkikohtaukset. Sain masennyslääkkeen ja Propral (beetasalpaaja) itse kohtauksiin. Terapia ym niin auttoi muutamas vuodessa. Sinäkin selviät, älä huoli pikkuinen ♡

Vierailija
25/43 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 23:40"]Miten tommosta häiriöö voi hoitaa?
[/quote]

Lääkkeillä ja psykoterapialla. Itselläni ph.ollut liki 25 v diagnosoituna. Välillä menee paremmin, välillä huonommin. On liuta pdykosomaattisia oireita. Jatkuvaa huimausta ym.ym
Agorafobia rajoittaa kohdallani elämää aika paljon.
Onhan tämä sairaus paljon vienyt. Pahemminkin voisi olla.
Minulla on lapsia, lapsenlapsiako jo.

Työkyvyttömyyseläkkeellä olen jo tovin ollut. Paniikkihäiriön lisäksi kaksi kroonista fyysistä sairautta.

Vierailija
26/43 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tauti jos se lähtee peilin edessä?

Vierailija
27/43 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu voi aiheuttaa paniikkihäiriön. Valitettavasti harva menee ajoissa lääkäriin.

Vierailija
28/43 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olin ennen 20 eri lääkäreillä, 1,5 vuotta psykoterapiassa, ja 3kk ihan osastolla hoidossa. Ja lääkkeittä oli ihan tarpeeksi. Menin sitten loppupeleissä "peilin eteen" kun ei ollut enää vaihtoehtoja. Vitun nalkuttaja olet

Vierailija
29/43 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämän pelasti Citalopram, vaikka niin moni ssri-lääkkeitä haukkuukin. Ei mitään sivuoireita tai haittavaikutuksia. Näen jopa valoa tulevaisuudessa.

Vierailija
30/43 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlafaxin auttoi mua. Nukkumiseen Tenox oli ihan hyvä.

Vierailija
31/43 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko lukenu d-vitamiinin puutoksesta joka vaikuttaa myös paniikkihäiriöön?

kaikkein pahinta on olla yksin jaruokkia omi ajatuksia, että tämä asia on varmasti just niin kun minä päässäni ajattelen. luepa myös e-epasta. jos alat syömään d-vitamiinia niin muista ottaa reiluja annoksia, Suomen suositukset on ihan naurettavan alhaisia ja e-epa vaikuttaa masennukseen, usko pois, aloita 2000mg tri tolosen e-epaa.

käy lukemassa tri tolosen sivuja, uskomatonta tietoa

www.tritolonen,fi/masennus

Vierailija
32/43 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on aamut.

Vierailija
33/43 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten peilin eteen ja niskasta kii eroaa?

Vierailija
34/43 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on kipuja ja kipu ei voi aiheuttaa paniikkihäiriötä!

Vierailija
35/43 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole rehellinen itsellesi, sinulla ei ole paniikkihäiriötä vaan alkoholiongelma. Nyt vaan on otettava itseä niskasta kiinni, kyllä se aurinko risukasaankin paistaa :o)

Vierailija
36/43 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama.Nyt kokeilussa valdoxan 25mg, siis sisään ajo. Sekä anksilon ja popral 40 mg ja vuoden sairausloma

Vierailija
37/43 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla sama Ilman alkoholin käyttöä. En käytä ollenkaan alkoholia siis.. Idiootti vastaus 2/3.sella !!!!!!!!

Ole rehellinen itsellesi, sinulla ei ole paniikkihäiriötä vaan alkoholiongelma. Nyt vaan on otettava itseä niskasta kiinni, kyllä se aurinko risukasaankin paistaa.

Vierailija
38/43 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta mitä voi ehdottaa tai sanoa---- OTA NISKASTA KIINNI, sanoo asioista tietämätön sankari, joka ottaa asiaan kantaa vain ,ottaakseen johonkin kantaa ja esittää vielä viisasta.

Vierailija
39/43 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas vihainen Aloittaja. Ilmeisesti juuri haluamaasi myötätuntoa ei heru. Enkä ihmettele.

Vierailija
40/43 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän samaa ollut viimeiset 6v. Ei ole paniikkihäiriötä diagnosoitu, mutta olen jo pitkään sitä itse epäillyt. Mä selviän arjesta, mutta kaikki on niin paljon vaikeampaa kuin ennen. Pitkitän kans kaupassa käyntiä niin paljon kuin mahdollista ja kaupassa on aina todella ahdistavaa olla.

Mä olin ennen ulospäinsuuntautunut ja rento. Sinne kauppaankin oli ihan helppo mennä. Ei sitä tarvinnut edes ajatella, meni vaan.