Miten tässä maassa oikein voi ikinä löytää töitä?
Tässä nyt kokeillut kaikkia vippakonsteja, lähetän avoimia ja kohdennettuja hakemuksia, soittelen perään ja olen aidosti kiinnostunut tehtävistä joihin olen hakenut ja koulutustakin löytyy. Ainoa puute joka multa löytyy on huono kielitaito ja kokemattomuus (valmistuin vähän aikaa sitten, kesätyöt haalarihommissa)...Olen kuitenkin energinen, aikaansaava ja osaan käyttäytyä, oppimishalua löytyy ja motivaatiota työntekoon. Mitä tässä voi oikein tehdä?? Tiedän, lue ne kielet kuntoon... En kuitenkaan vain pysty lukihäiriöni vuoksi oppimaan niitä, kielioppi hepreaa ja sanat joudun tankkaamaan miljoona kertaa ennenkuin muistan sen kauemmin kuin 5 minuuttia...
Kommentit (2)
Olen yrittänyt etsiä paikkoja, joissa kielitaito ei ole kriittinen seikka... Ja se on vain johtanut siihen, että joudun etsimään töitä kauempaa kotoa, tällä hetkellä olen valmis matkaamaan 50-60 km yhteen suuntaan. Ja miten voi saada kokemusta, kun ei pääse edes siihen ekaan työpaikkaan... Kiitos 2 myötätunnosta! -AP-
Etkö voisi hakea paikkoihin, joihin ei vaadita hyvää kielitaitoa? Mutta joo, tiedän tunteen: itse olen hakenut parin viime kuukauden aikana kymmeniin paikkoihin, eikä ole tullut yhtään haastattelupyyntöä. Akateeminen loppututkinto ja opettajan koulutus, mutta sekin yhtä tyhjän kanssa nykyään, kun työttömiä niin paljon.