Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeinen työvuoro hoitajana alkaa pian

Vierailija
22.01.2022 |

Se olis sitten viimeinen työvuoro hoitajana. Ensi viikko pitämättömiä lomia ja sitten katkiaa palkan maksu.

Karvan verran ahristaa kieltämättä, mutta näillä nyt mennään. Uusi sijainen aloitti tilallani eilen ja varmaan vuittuillakseen toivotti mulle hyvää lomaa kun en tänään enään sitä nää.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin sitten ainut joka loppujen lopuksi meidän osastolla ei ottanut piikkiä. Kaikki muut suostui piikille kun tuo lakimuutos tuli. Mä olin ainut joka kieltäytyi.

Ja lapset ei oo ottanu myöskään mutta annoin heidän itse päättää asiasta.

Onnittelut sinulle! Et ole kuljetettavan pässinä narun päässä! Hae yksityinen joka tarvii hoitajaa, eli kotipalvelua. Olet upea!

Vierailija
22/56 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli. Ei ole keneltäkään loppumassa työt rokottamattomuuden takia.

Aika monella on. Ikävä kyllä.

Meillä aloitti perehdytyksessä 4 uutta hoitajaa lähtevien tilalle tällä viikolla. Itse en kuulu lähteviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin sitten ainut joka loppujen lopuksi meidän osastolla ei ottanut piikkiä. Kaikki muut suostui piikille kun tuo lakimuutos tuli. Mä olin ainut joka kieltäytyi.

Ja lapset ei oo ottanu myöskään mutta annoin heidän itse päättää asiasta.

Onnittelut sinulle! Et ole kuljetettavan pässinä narun päässä! Hae yksityinen joka tarvii hoitajaa, eli kotipalvelua. Olet upea!

Hakisin, mutta laki koskee myös yksityistä puolta. 😅

Vierailija
24/56 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin aikoinaan ryöstin yhden ihmisen ja annnoin hänelle valinnanvapauden; anna rahat, tai anna rahat ja henki, Tämä on nyt samaa luokkaa.

Sussa on selkeästi pääministeri-ainesta!

V*ttu, tää maailma on hullu!

Vierailija
25/56 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Yksi kitisrvä luuseri vähemmän.

Vierailija
26/56 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli. Ei ole keneltäkään loppumassa työt rokottamattomuuden takia.

Aika monella on. Ikävä kyllä.

Meillä aloitti perehdytyksessä 4 uutta hoitajaa lähtevien tilalle tällä viikolla. Itse en kuulu lähteviin.

Mistä näitä uusia riittää? Eihän hoitoalalla ole sitten pulaa hoitajista, eikä tarvitse palkkoja nostaa?

Vierailija
27/56 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että millä nämä irtisanoutuneet hoitajat elävät? Jonkin aikaa ansiosidonnaisella, mutta ei sekään mikään suuri tulonlähde pitkäksi aikaa ole. Mitä työtä alkavat tekemään jatkossa? Pieni työttömyysjakso menisi itselläkin, mutta kyllä sitten alkaisi ahdistaa. Laskut ja kaikki menot on kuitenkin maksettava.

Vierailija
28/56 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sairaanhoitopiirissamon kyllä,useita kymmeniä hoitajia joilla ei rokotetta otettuna.Nyt jo tilanne sellainen että hoitajia puuttuu suuri määrä ja varsinkin kotihoidossa tilanne lähes kestämätön.Hoitajia siirrelty yksiköstä toiseen ja helmikuun alusta tilanne vain pahenee.

Vierailija
29/56 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on sitten enemmän aikaa, menepä vaikka oikeinkirjoitusta opettelemaan.

Vierailija
30/56 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut, ap 🌹.

Vierailija
31/56 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että millä nämä irtisanoutuneet hoitajat elävät? Jonkin aikaa ansiosidonnaisella, mutta ei sekään mikään suuri tulonlähde pitkäksi aikaa ole. Mitä työtä alkavat tekemään jatkossa? Pieni työttömyysjakso menisi itselläkin, mutta kyllä sitten alkaisi ahdistaa. Laskut ja kaikki menot on kuitenkin maksettava.

Ei ole oikeutta ansiosidonnaiseen, eikä työttömyyskorvaukseen ylipäätään.

Vierailija
32/56 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee muihin töihin. Ja taas yhteiskunta on menettänyt yhden käsiparin hoitoalalta. Olen todellakin hoitajien puolella, mutta yhteiskuntahan tässä menettää eniten. Se voit olla huomenna sinä, joka käännytetään sairaalan ovelta kotiin kuolemaan, kun ei ole resursseja hoitaa.

Vierailija
33/56 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karenssin jälkeen on.

Vierailija
34/56 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltainen ala kyseessä, niin eiköhän monilla löydy se vähän paremmin kuin itse hoitsun työssä tienaava puoliso. Eli mies kustantaa, ainakin jonkin aikaa. Eiköhän hoitajatkin taida jonkin muun hanttihomman tekemisen. Mulla ainakin löytyy toinenkin ammattitutkinto kuin vain tämä yksi.

Vierailija
35/56 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden päästä olemme viisaampia, sittenhän tilanne on selvillä eli miten moni on siirretty eri tehtäviin, paljonko on irtisanottu ja miten hyvin hommat toimivat.

Vierailija
36/56 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karenssin jälkeen on.

Mulla on sitten vanhaa tietoa, viime viikolla näitä ei oltu vielä irrtisanomassa.

Vierailija
37/56 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisvaltainen ala kyseessä, niin eiköhän monilla löydy se vähän paremmin kuin itse hoitsun työssä tienaava puoliso. Eli mies kustantaa, ainakin jonkin aikaa. Eiköhän hoitajatkin taida jonkin muun hanttihomman tekemisen. Mulla ainakin löytyy toinenkin ammattitutkinto kuin vain tämä yksi.

On varmaan myös meitä, joilla molemmat ovat sote alalla.. Minä lähihoitaja ja mies sairaanhoitaja. Mies lähtee toiseen duuniin, itselle ei ole vielä ilmoitusta tullut, toki onhan tässä vielä ensi viikko aikaa. 😬

Laitetaan mahdollisesti asuntolaina jäähylle ja onneksi on säästöjä millä elellä.

Vierailija
38/56 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karenssin jälkeen on.

Mulla on sitten vanhaa tietoa, viime viikolla näitä ei oltu vielä irrtisanomassa.

Se on se lopputulema asiassa kuitenkin kun ei sellaisia vastaavia tehtäviä ole missä ei vaadittaisi sitä rokotusta kuitenkaan.

Vierailija
39/56 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee muihin töihin. Ja taas yhteiskunta on menettänyt yhden käsiparin hoitoalalta. Olen todellakin hoitajien puolella, mutta yhteiskuntahan tässä menettää eniten. Se voit olla huomenna sinä, joka käännytetään sairaalan ovelta kotiin kuolemaan, kun ei ole resursseja hoitaa.

Mikä tuo muu homma on? Menee kaupan kassalle, siivoamaan, lentoemännäksi vai mihinkä? Mistä sitä mielekästä työtä saa?

Kyllähän sitä työttömyyskorvauksilla ja säästöilläkin jonkin aikaa pärjää, mutta miten pitkään? Itselläni olisi kyllä suuri kynnys jäädä työttömäksi juuri tuon takia että millä sitten pidemmän päälle maksaa kaiken ja miten saa itselleen mielekästä työtä. Kovin pitkään ei välttämättä pärjää. Eri asia tietenkin jos irtisanotaan ja sitten on tehtävä ratkaisuja sen mukaan.

Vierailija
40/56 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karenssin jälkeen on.

Se on se lopputulema asiassa kuitenkin kun ei sellaisia vastaavia tehtäviä ole missä ei vaadittaisi sitä rokotusta kuitenkaan.

Ei vastaavia, mutta kaipa niitä rappusiivoojia ja postinjakajia ja muita keikkalaisia olisi nyt tarjolla, vuoden loppuun saakka. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi