Onko suonenveto verrattavissa synnytyskipuun?
Mies kysyy. Saan monesti pahoja suonenvetoja/lihaskramppeja
Kommentit (85)
Minä kuvittelin synnytyksen aikana, että kuolin kipuun ja oikeasti USKOIN näin käyneen noin puoli tuntia ennen ponnistusvaihetta. Mietin vaan, että eikö kipu lopukaan kuolemaan. En liioittele :(
Miehet. Voitte kokeilla synnytyskipua työntämällä melonin hanuriinne ja paskantamalka sitä ulos 5-12 tai jopa 24h...
Riippuu myös vähän mitä paikkoja siinä repeää samalla. Toki jos suonenvetosi repivät sisäelimiäsi palasiksi, niitä voidaan ehkä vertailla.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:58"]
Kyllä suonenveto on varmasti paljon pahempaa; kukaan ei voi kuvailla sitä helpoksi tai miellyttäväksi. Synnytys taas voi olla helppo. Ison lihaksen suonenvetokohtaus on todella lamaannuttava ja kivulias. Ei kukaan hankkiutuisi raskaaksi toista kertaa, jos synnytyskivulla olisi jotakin tekemistä suonenvedon kanssa, puhumattakaan vaikka munuaiskivistä
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Tyrsk khihihiii... :D
Ei voi verrata. Minulla veti suonta myös synnytyksen aikana yhtä aikaa kun supisti. Supistus oli vasta alkuvaiheen supistus, mutta teki kipeämpää.
Eikös molemmissa kramppaa? Mulla oli supistukset niin kovat, etten pystynyt siihen hommaan toista kertaa. Vaikka vatsalihakset repes ja väliliha leikattiin niin mikään ei ollu niin hirveää kuin supistukset. Vähättelijät voi olla hiljaa, koska kaikilla se ei ole samanlaista
Minulla on ollut lapsesta asti suonenvetoja ja iän myötä ne ovat pahentuneet. Kyllä siinä itku pääsee, kun vartin verran kramppaa kummastakin reidestä edestä ja takaa yhtä aikaa. Kivusta huolimatta pysyn järjissäni, vaikka puhua en pysty ja hengitän huohottamalla. Vuorokaudessa tuollaisia kohtauksia on ollut max kolme.
Synnytys oli suht nopea, noin 9 tuntia, mutta muutama niistä meni hämärän rajamailla, kun kipu vei melkein tajun. Joten ei suonenvedot pärjää synnytyssupistuksille alkuunkaan.
Onko Mies 29+1 ollut yhdessäkään synnytyksessä mukana, kun väittää, että synnytys voi olla helppo? Helppo synnytys ei tarkoita kivutonta synnytystä.
Eihän suonenveto ole edes verrattavissa kuukautiskipuihin. Mistä sulla tuollainen älynväläys tuli? Syö magnesiumia, niin vetää vähemmän.
Perseeseen paneminen tuntuu kuulemma samalta. En panisi.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:41"]Joo varmaan, jos se on kullissa.
[/quote]
No eihän tämä nyt riitä mihinkään. Samaan aikaan sieltä pitäisi tulla lapsi ulos, munatkin ehkä hieman repeäisivät. Tämän jälkeen munat ommellaan yhteen ilman puudutusta pitkällä neulalla, mutta itse asiassa shokkitilan aiheuttaman järkytyksen vuoksi se ei enää edes tunnu niin kamalalta.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:53"]
Naisilla on tunnetusti tapana arvioida heidän kokemia asioita vähän yläkanttiin, varsinkin kaikkea synnytykseen liittyvää, pidä se mielessä AP..
[/quote]
Pidä se mielessä myös, kun nainen sanoo, että tietysti tuntui hyvältä.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 19:16"]
Eihän suonenveto ole edes verrattavissa kuukautiskipuihin. Mistä sulla tuollainen älynväläys tuli? Syö magnesiumia, niin vetää vähemmän.
[/quote]
Miehillä on isommat lihakset, joten varmaan sattuu myös enemmän. Olen kyllä mm. murtanut luita useaan otteeseen ja kunnon pohjekramppi voittaa ne kivut mennen tullen.
AP
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 19:19"]
[/quote]
Miehillä on isommat lihakset, joten varmaan sattuu myös enemmän. Olen kyllä mm. murtanut luita useaan otteeseen ja kunnon pohjekramppi voittaa ne kivut mennen tullen.
AP
[/quote]
Minäkin olen murtanut useita luita, eihän se edes satu.
Ei ne kaikki synnytykset niin kivuliaita ole. Mua ei meinattu tutkia kun en kuulemma ollut tarpeeksi tuskainen. Lopulta kun suostuivat tutkimaan pääsin saliin ja puolentunnin päästä oli esikoinen maailmassa. Sattuihan se aivan helvetisti, mutta en mä siihen uskonut kuolevani, enkä mitään kivunlievitystä tarvinnut. Pääsin kyllä varmasti helpolla kun en revennyt pahasti, mutta ei kaikki synnytykset todella ole kuolettavan tuskaisia.
Ja haluan lisätä etten todella tarkoita vähätellä kenenkään synnytyskipua. Kipu on kuitenkin vain subjektiivinen kokemus ja ennenkaikkea tunne. Jokainen sen kokee erilailla ja synnytyskipukokemuksia on yhtä paljon kun synnytyksiäkin...
Ei tosiaan. Sano että kun hakattas kirveellä raajoja irti
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 19:19"]
[/quote]
AP
[/quote]
Minäkin olen murtanut useita luita, eihän se edes satu.
[/quote]
Toi tän viestiketjun eka kommentoija sanoo, että onpas omituiset luut sulla. Kyllähän niissä on hermoja, eli outoa, jos ei satu.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:58"]
Kyllä suonenveto on varmasti paljon pahempaa; kukaan ei voi kuvailla sitä helpoksi tai miellyttäväksi. Synnytys taas voi olla helppo. Ison lihaksen suonenvetokohtaus on todella lamaannuttava ja kivulias. Ei kukaan hankkiutuisi raskaaksi toista kertaa, jos synnytyskivulla olisi jotakin tekemistä suonenvedon kanssa, puhumattakaan vaikka munuaiskivistä.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Minulla on ollut kolme helpoksi kuvattua synnytystä. Helpoiksi niitä sanotaan siksi, että äiti ja vauva eivät olleet välittömässä hengenvaarassa synnytyksen aikana, synnytykset etenivät oppikirjan mukaan eikä tarvinnut puuttua esimerkiksi imukupilla ja lopputuloksena oli 10 pisteen terve vauva. Ei se helppous silti tarkoita, etteivätkö 30 tuntia, 8 tuntia ja 6 tuntia kestäneet supistelut olisi olleet hyvin kivuliaita ja etteikö joka synnytyksen jälkeen olisi pitänyt vielä tikata kudoksista ja lihaksista toisen asteen repeämät. Samalla synnytyskertomukseen on kirjattu "hyvin edennyt normaali synnytys". Itsekin olen ollut joka kerta sitä mieltä, että synnytys oli helppo - koska kumpikaan ei ollut kuolla, ei siis siksi, että tapahtuma olisi ollut kivuton ja vaivaton.
Kohtuhan on sitä paitsi synnytyksen aikana valtavan kokoinen kramppaava lihas - juu, isompi kuin AP:n pohje. Minusta tosin ei ole tuntunut siltä, että vatsassa olisi aaltoileva suonenveto, vaan jostakin pirullisesta fysiologisesta syystä se suonenvetofiilis on synnytyksen aikana viipynyt tunneista päiväkausiin peräsuolessa.
Mutta joo, on se sen arvoista, kun taas suonenveto on siitä kurja, ettei siitä hyödy mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 19:01"]Miehet. Voitte kokeilla synnytyskipua työntämällä melonin hanuriinne ja paskantamalka sitä ulos 5-12 tai jopa 24h...
[/quote]
Tai 30h kuten minä..
(6 VUOTTA VANHA KETJU)
Takareisi kun ramppaa niin siitä jo jääkin kauhukokemus että uusii. Tosin suolle pitää päästä siitä huolimatta.
Takareisi kramppi voi kestää useita minuutteja. Vi**n kivulias.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:58"]Kyllä suonenveto on varmasti paljon pahempaa; kukaan ei voi kuvailla sitä helpoksi tai miellyttäväksi. Synnytys taas voi olla helppo. Ison lihaksen suonenvetokohtaus on todella lamaannuttava ja kivulias. Ei kukaan hankkiutuisi raskaaksi toista kertaa, jos synnytyskivulla olisi jotakin tekemistä suonenvedon kanssa, puhumattakaan vaikka munuaiskivistä.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Varsinainen asiantuntija.