Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko suonenveto verrattavissa synnytyskipuun?

Vierailija
22.05.2015 |

Mies kysyy. Saan monesti pahoja suonenvetoja/lihaskramppeja

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut molempien jalkojen kramppaavia suonenvetoja molemmissa raskauksissa, vielä seuraavana päivänä ova  pohkeet olleet kipeinä. Molemmat synnytykset ovat olleet helppoja, mikä ei tosiaankaan tarkoita kivuttomia. Yhdestäkään suonenvetokohtauksesta ei minulle ole jäänyt kuolemanpelkoa, mutta toisen synnytyksen jälkeen pelkäsin kivuliasta kuolemaa vuosia.

Vierailija
42/85 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:42"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 21:37"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 19:47"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 19:01"]Miehet. Voitte kokeilla synnytyskipua työntämällä melonin hanuriinne ja paskantamalka sitä ulos 5-12 tai jopa 24h... [/quote] Tai 30h kuten minä..

[/quote]

Onko joku meistä naisista ihan oikeasti koettanut melonia hanurissa kun osaa verrata? Kyseessä ovat kuitenkin aika erilaiset kudokset; synnytyskanava on tarkoitettu synnytykseen ja hanuri ihan muihin juttuihin.

[/quote]

kyllä siinä synnytyksessä kuule on molemmat kovilla ja läheskään kaikilla ei hanuri selviä ilman vaurioita.

[/quote]

Mutta on myös paljon naisia, jotka synnyttävät ihan vaurioitta. Meloni varmasti aiheuttaa joka ainoalle sukupuolesta riippumatta korjausleikkauksen tarpeen. Muutenkin ihan älytön vertaus - eihän kenenkään ponnistusvaihe kestä 24 h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hmmmmm..... Jos tulis suonenveto 10min välein vaikka kahden päivän ajan ja sen jälkeen 1-5min välein neljän tunnin ajan niin olishan se inhottavaa. Haluaisin ehdottomasti ilokaasua, jos sellaista olisi saatavilla.

Vierailija
45/85 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsakivet on aiheuttaneet mulle samanlaista kipua kuin synnytys , on kolme aika helppoa synnytystä takana

Vierailija
46/85 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä saa lapsen, suonenvedosta pahan mielen. Eli kyllä, vaikka kipu onkin ehkä pienempi niin on verrattavissa.

Vierailija
47/85 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva --1Moos.3.

Vierailija
48/85 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

17. Ja Aadamille hän sanoi: "Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: 'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi;
18. orjantappuroita ja ohdakkeita se on kasvava sinulle, ja kedon ruohoja sinun on syötävä.
19. Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman.

Vierailija
49/85 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi en hanki ikinä lapsia

Vierailija
50/85 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo varmaan, jos se on kullissa.

Vierailija
51/85 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan.

Vierailija
52/85 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahha! Niin se synnytyskin sujuu, kun hyppii hetken yhdellä jalalla.

Vierailija
53/85 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. :D

Vierailija
54/85 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tod.

Vierailija
55/85 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että asteikolla 1-10 (1=vähän 10=täysillä) sanoisin että suonenveto =3-4 ja synnytyskipu 10. Yleensä sitäpaitsi suonenveto menee kohtuu nopeasti ohi eikä esim kestä tuntikausia ilman taukoja.

Vierailija
56/85 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suonenveto on tosi kipeä (ainakin mulla), mutta se kestää niin vähän aikaa eikä sillä ole mitään tarkoitusta. Se on siis ihan eri tyyppinen kipu vaikka ehkä voisi olla yhtä kova. Synnytyskivun kokee ihan erilailla, tosi vaikea verrata. Mietin tätä itsekin ennen synnytystä.

Vierailija
57/85 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla synnytyskivut olivat juurikin suonenvedon kaltaisia, mutta tuntuivat selässä.

Vierailija
58/85 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta erityisen paha suonenvedon hetki voi vastata keskivaikeaa synnytyksen viimeisten tuntien fiilistä. Mutta erona tosiaan on, että suonenvedossa se kamalin kohta ei kestä tuntikausia.

Vierailija
59/85 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on tunnetusti tapana arvioida heidän kokemia asioita vähän yläkanttiin, varsinkin kaikkea synnytykseen liittyvää, pidä se mielessä AP..

Vierailija
60/85 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suonenveto on varmasti paljon pahempaa; kukaan ei voi kuvailla sitä helpoksi tai miellyttäväksi. Synnytys taas voi olla helppo. Ison lihaksen suonenvetokohtaus on todella lamaannuttava ja kivulias. Ei kukaan hankkiutuisi raskaaksi toista kertaa, jos synnytyskivulla olisi jotakin tekemistä suonenvedon kanssa, puhumattakaan vaikka munuaiskivistä.

-Mies 29v + 1v-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi