Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä koulutus HR-puolen ihmisillä yleensä on?

Vierailija
22.05.2015 |

Eli tarkoitan näitä henkilöstöpäällikköjä, -konsultteja, -assistentteja jne. Ja osaisiko joku kertoa työtehtävistä tarkemmin? Mitä työpäivän aikana oikeastaan tapahtuu?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kasvatustieteilijö, kauppatieteilijä tai henkilöstöjohtamiseen suuntautunut tradenomi

Vierailija
2/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologeja myös paljon.

Periaatteessa kuitenkin lähes millä tahansa yliopistotutkinnolla saattaa päästä ko. tehtäviin, jos on kokemusta, osaamista ja/tai suhteita (amk-tutkinnollakin toki ainakin hr-assariksi)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöpsykologian ilmeisesti. Sen verran bimboja eukkoja yleensä ovat.

Vierailija
4/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:06"]

[/quote]

:D Sanoo joku ilman yliopistotutkintoa.

Vierailija
5/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:07"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:06"]

[/quote]

[/quote]

Sanoo KTM, jolla on ihan riittävästi kokemusta kyvyttömistä hr-naikkosista.

Vierailija
6/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:06"]Keittiöpsykologian ilmeisesti. Sen verran bimboja eukkoja yleensä ovat.
[/quote]

Jäikö jeesjees-esimiehen lupaama palkankorotus samatta?

Vierailija
7/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:11"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:07"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:06"] Keittiöpsykologian ilmeisesti. Sen verran bimboja eukkoja yleensä ovat. [/quote] :D Sanoo joku ilman yliopistotutkintoa. [/quote] Sanoo KTM, jolla on ihan riittävästi kokemusta kyvyttömistä hr-naikkosista.

[/quote]

Mä en usko sekuntiakaan sun olevan mikään KTM. Alatyyliset ilmaukset ja av-palstalla niiden heitteleminen ei ole korkeakoulutettua nähnytkään, vaan verhoat naisvihasi anonymiteetin taakse esittäen jotain muuta mitä todellisuudessa olet.

Mut hei, provot kehittyy vuosi vuodelta ovelimmiksi.

Vierailija
8/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:07"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:06"]

[/quote]

[/quote]

Sanoo KTM, jolla on ihan riittävästi kokemusta kyvyttömistä hr-naikkosista.
[/quote]

Hah, meidän "HR-naikkonen" on kauppatieteen tohtori. Jos hän ei saa asiantuntijakloppeja kuriin, niin ei sitten kukaan. Aika rautainen tekijä.

Vierailija
9/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täysin eri alan amiksen perustutkinto, mutta työskentelen HR:ssä.

Sain oikeastaan jalan oven väliin siten, että aloitin pienessä yrityksessä täysin eri tehtävissä ja hain toimistoassistentin paikkaa kun vanha sellainen lähti firmasta. Sain sen, mutta ns paremmalla tittelillä koska yritys alkoi kasvaa huimaa vauhtia ja HR-tehtävät kaikki tuli mulle. Firma maksoi mulle kalliin koulutuksenkin, joka kesti vuoden verran. Anteeksi, vähän off topic.

Eli yks vaihtoehto on tollanen ns ostettu koulutus, esim Markkinointi-Instituutilla on noita HR juttuja tai sit just joku tradenomi.

Vierailija
10/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen KTM ja OTK, henkilöstöjohtajana isossa kv-yrityksessa. Omassa tiimissa on pari psykologia, loput KTM tai FM.

Vierailija
11/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Di:tä on myös ollut.

Vierailija
12/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi/ekonomi KTM linjaa..paitsi meillä. Meidän HR -päällikkö on kemisti. Toivottavasti oli kemistinä parempi kuin HR-päälikkönä. Niin turha ämmä ettei pysty edes kuvailemaan. Ilmeisesti HR:n päätehtävä on olla ärsyttävä lässyttäjä, vältellä työntekijöitä ja ehdottomasti vetää aina firman puoleen.

Vierailija
13/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 jatkaa vielä työtehtäviin liittyen.

Meillä on keskisuuri yritys ja HR:ssä mun lisäksi toinen henkilö. Eli ei oo mitään 40 hengen HR osastoa jossa jokaisella oma tarkka tehtävänsä. 

Mulle normaali työpäivä voisi olla esim jotain tällaista, että aamulla tietysti ekana luen mailit, siellä saattaa joku esimies ilmottaa että hänellä on tarvetta lisätyövoimalle. Sitten kyselen häneltä tehtävään liittyvät speksit jne ja väkerrän ja julkaisen työpaikkailmoitukset myöhemmin päivän aikana.

Voi olla maili jossa työntekijä kysyy jotain kesälomiin liittyvää ja niihin sitten vastailen ja kiperimpiin kysymyksiin vastaaminen voi viedä aikaa kun pitää lähteä työlainsäädäntöä tutkimaan tahi googlailemaan kun ei muista ulkoa.

Jollakin työntekijällä voi olla henkilökohtaisia juttuja, jotka vaikuttaa hänen työtehoon ja hän haluaa tulla niistä mulle luottamuksella keskustelemaan. Tai mitä tahansa muuta. Sitten me keskustellaan asiasta.

Kirjoitan väliaikaisen työtodistuksen jollekulle.

Päivittelen tietoja HR-tietokantaan.

Suunnittelen yhteistä virkistystoimintaa.

Luen saapuneita työhakemuksia ja karsin sieltä päältä pois selvästi epäsopivat.

Voi olla työhaastattelu tai joutuu järjestelemään uuden työntekijän tuloon liittyviä juttuja, palavereita, dokumenttien kirjoittelua.

Mailia puskee muutenkin paljon sekä yrityksen sisältä, että pääkonttorilta (emoyhtiö on ulkomainen) ja niiden kanssa menee aikaa.

Mulla mikään päivä ei ole samanlainen ja siksi pidän mun työstä.

Vierailija
14/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa suoraan työnhakijoiden kanssa tekemisissä olevat on kyllä usein aika tyhjäpäitä, mutta ne taitaakin olla ruohonjuuria.

Vierailija
15/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KTM, trade tai merkonomi. Markkinointi-instituutissa on myös hyviä hr-koulutuksia jos oma koulutus ei ole soveltuva. Henkilöstöjohdossa ja hallinnossa tehdään ja johdetaan rekrytointeja, perehdytyskoulutuksia, hr-IT hankintoja ja kehittämistä yhdessä ohjelmistotalon kanssa, lasketaan palkkoja, kehitetään tyky-toimintaa, tehdään matkahallintoa, tarkastetaan laskuja, budjetoidaan ja seurataan budjetteja yhdessä taloushallinnon kanssa, suunnitellaan talon palkkaus- ja henkilöstöohjelmia, työterveysasiat, liikunta-asiat jopa asumis- ja työmatkaliikkumisasiat ym. kaikki mikä tulee eteen jotta henkilöstö voi työskennellä sujuvasti. Henkilöstöjohtajalla voi isoissa yrityksissä olla myös esim. työehtosopimus- ja verotusasioihin liittyviä neuvotteluja viranomaisten kanssa aikoina jolloin ko. asioista neuvotellaan.

Vierailija
16/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lassukoita ovat hr-tädit, koulutuksesta viis.

Vierailija
17/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan mun työtä HR:ssä, vaikka tavallaan vahingossa sinne oonkin ajautunut. En olis ikinä osannut edes kuvitella, että voisin jostain työstä näin paljon tykätä. Oon todellakin löytänyt sen mun jutun ja ihanaa, että vielä suhteellisen nuorena! Haastavaa, mutta samalla palkitsevaa siistiä sisätyötä normaaleilla työajoilla ja palkallakin tulee toimeen! :)

Vierailija
18/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:07"]Mä rakastan mun työtä HR:ssä, vaikka tavallaan vahingossa sinne oonkin ajautunut. En olis ikinä osannut edes kuvitella, että voisin jostain työstä näin paljon tykätä. Oon todellakin löytänyt sen mun jutun ja ihanaa, että vielä suhteellisen nuorena! Haastavaa, mutta samalla palkitsevaa siistiä sisätyötä normaaleilla työajoilla ja palkallakin tulee toimeen! :)
[/quote]

Mikä koulutus sulla on? :)

Vierailija
19/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:22"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:07"]Mä rakastan mun työtä HR:ssä, vaikka tavallaan vahingossa sinne oonkin ajautunut. En olis ikinä osannut edes kuvitella, että voisin jostain työstä näin paljon tykätä. Oon todellakin löytänyt sen mun jutun ja ihanaa, että vielä suhteellisen nuorena! Haastavaa, mutta samalla palkitsevaa siistiä sisätyötä normaaleilla työajoilla ja palkallakin tulee toimeen! :) [/quote] Mikä koulutus sulla on? :)

[/quote]

Markkinointi-Instituutin HR Assistentti :) 

Vierailija
20/22 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firman hr on opistotason käynyt naikkonen jolla ei ole mitään osaamista. Eikä ole mikään pikkufirma kyseesä..