Naisten nuoruuden halukkuus vs nykytilanne
Monesti olen miettinyt mikä muu kuin hormonitoiminta voi vaikuttaa siihen, että naisilla halukkuus vähenee nuoruudesta aikuisuusteen? Tunnen monia naisia, jotka ovat kertoneet nuorempana olleet varsinaisia nymfoja, mutta aikuisiällä lähes haluttomia tai juuri miestä miellyttääkseen tekevät sitä kerran viikossa. Miehillä tuntuu halukkuus pysyvän lähes samalla tasolla läpi elämän :)
Toki nämä perusasiat kuten lapset, työ jne vaikuttavat, mutta ne liittyvät enempi väsymykseen kuin varsinaiseen halukkuutteen. Onko olemassa muita syitä ja kiinnostaisi varsinkin tietää, kuinka joku on säilyttänyt/saanut takaisin halukkuutensa?
Toivottavasti herättää keskustelua :)
Kommentit (67)
Mä en tiedä miltä osin omalla kohdallani tämä on hormonaalista tai osa jotain isoa biologista alitajuntaa, ja minkä verran sitä että olen jo vuosia elänyt suhteessa josta olisin lähtenyt ellei olisi lapsia - toivottavasti kyse on jälkimmäisestä, jolloin ehkä saan haluni takaisin sitten kun vihdoin eroan.
Oli miten oli, en enää tunne mitään seksuaalista ketään kohtaan. Ikään kuin kroppani olisi ruksannut jonkun "lisääntyminen hoidettu, tämä oli tässä" -boksin. Haluaisin haluta, mutta se on vain täysin kadonnut. En enää nauti seksistä lainkaan enkä itse koskaan sitä halua. Seksi on ikävä kyllä enää kotityö muiden joukossa. Jos sen voisi tehdä samalla lailla kun vaikka pyykkien ripustamisen niin se ei tuntuisi kovin suureltakaan työltä, mutta ikävä kyllä seksiin kuuluu se velvollisuus näytellä innostunutta. Sen koen raskaana ja nöyryyttävänäkin.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:22"]
Eipä sitä paljoa paneta, jos joutuu heti töiden ja pitkän päivän jälkeen tiskaamaan tiskit ja muutenkin siivoamaan, kun mies ei ole taaskaan tehnyt mitään, vaikka lupasi. Minulta ainakin katoaa halut joka kerta, kun näen järkyttävän tiskivuoren töistä tullessa. Ja kyllä, meillä on tiskikone, mutta mies ei tunnu sitä osaavan käyttää, vaikka onkin it-alan ihminen. Nuorena päästiin koulusta välillä jo ennen kolmea ja oli enemmän energiaa, poikaystävä jopa siivosi välillä.
[/quote]
Eli onko kasaantunut tiskivuori=haluttomuus? Vai onko kyse siitä ettet halua antaa laiskalle miehelle, mutta kotitöistä huolehtivalle siistille uroolle vaikka heti? -AP
[/quote]
En ole tämä alkuperäinen kirjoittaja, mutta omalla kohdallani kyse on jälkimmäisestä. Ei se nyt sitä ole että olisin niin fyysisesti lopussa siitä että töiden jälkeen joudun heti samoilta jaloilta tekemään pari tuntia kotitöitä (ruuanlaitto tietysti aikaavievimpänä), vaan enemmän sitä että siinä niitä hommia hoitaessa kauna sohvalla röhnöttävää, mistään yhteisestä hyvästä piittaamatonta ja vain omia huvejaan ajattelevaa miestä kohtaan kasvaa ja kasvaa, ja lopulta olen sellaisessa mielentilassa että ajatuskin häneen koskemisesta alkaa olla todella vastenmielinen.
Kyse ei siis ole siitä pyykkivuoresta vaan siitä masentavasta ajatuksesta että onkin päätynyt yhteen niin itsekkään, laiskan miehen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:33"]
"Koskaan en näytellyt miehille halukasta, minusta sellainen nainen on huora"
Toiselle nautinnon antaminen ei ole huoraamista, vaikkei itseä seksi sillä hetkellä innostaisi; tärkeintä on, että on itse tehnyt tietoisen päätöksen tehdä toiselle mieliksi, silloin se on oma tahto ja toive.
[/quote]
Niin, ja kun näyttelee, niin miehen ei tarvitse uhratakaan ajatusta sille, mikä naisesta seksimielessä ehkä olisi arvokasta tai mukavaa. Minusta nainen tekee siinä ainoastaan karhunpalveluksen itselleen - sen lisäksi, että mies kuvittelee menevänsä avioon halukkaan naisen kanssa.
Miesten halukkuutteen vaikuttaa luonnollisesti testosteronin määrä ja sen tipahtaminen neljänkympin jälkeen vie miesten halut. Harva vain viitsii hakea apua asiaan, joka on täysin mahdollista saada (esim korvaushoito). Naisilla laskeva estrogeeni taas tekee tilaa testosteronille, joten halut nousee ja epäsuhta on valmis.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 11:43"]
Naisilla kyky säilyy loppuun asti, mutta miehillä ei.Naisille bordelleja
[/quote]
Aina voidaan miettiä onko miesten halukkuuden vähenemiseen syynä vain hormonit vai onko naisilla jotain osuutta asiaan. Kyllä miehen halut loppuu kun niitä tarpeeksi torjutaan...
Ennen lapsia seksi maistui aina, nyt voisin olla kokonaan ilman. En myöskään keksi muuta syytä kuin muuttunut hormonitoiminta. Ei vaan kiihota eikä haluta. Eikä se mua haittaakaan, tuntuu luonnolliselta keskittyä nyt muihin asioihin. Seksiä on kuitenkin välillä vaikka se on sellaista väkisin vääntämistä.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:19"]
Synnytyksen ja imetyksen jälkeen vain ei koskaan palautunut ennalleen (lapsi nyt jo koulussa), en tiedä missä vika. Mulla ei liittynyt edes väsymykseen, kun vauva oli varsin hyvä nukkuja. Viimeisimmän vuoden voisi laittaa mielialalääkityksen piikkiin, mutta sitä edeltäviä vuosia ei. En ollut masentunut enkä väsynyt. Miehen mieliksi todellakin olen harrastanut seksiä viimeiset kohta 10v, sen vähintään kerran viikossa yleensä. Onhan se sääli :(
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta haluaisin kysyä, kuinka halukas olet ollut nuorena ja ennen synnytystä? Oletko kertonut miehellesi haluttomuudesta ja miten hän on siihen suhtautunut? -AP
[/quote]
Olen ollut halukas, parhaimmillaan tai pahimmillaan halusin useamman kerran päivässä. Vielä raskausaikanakin oli näin. Kyllä mies tietää ja on tottakai ollut harmissaan ja surullinen puolestani, on tehnyt kaikkensa "auttaakseen" asiassa, mutta ei se hänestä riipu mitenkään. Eikä ole koskaan painostanut. Jotenkin olen jo tottunut tähän tilanteeseen, en ole edes ajatellut asiaa juurikaan enää, paitsi nyt kun luin tämän avauksen.
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta vain kysyn, oletteko koskaan keskustelleet ulkopuolisen kanssa asiasta (seksuaaliterapeutti, lääkäri, tms)? -AP
[/quote]
Lääkärille joskus mainitsin asiasta, kun lapsi oli muutaman vuoden ikäinen. Kommentoi vain, että kyllä ne halut siitä palautuu. Ei palautuneet.
Seksuaaliterapeutilla emme ole käyneet, enkä oikeastaan haluakaan. Mies varmasti lähtisi, jos haluaisin.
[/quote]
Saako kysyä miksi et halua mennä, jos miehesi kerran lähtisi? -AP
[/quote]
Tunneasia, ei vaan tunnu siltä. Luontevalta. Enkä toisaalta usko, että siitä mitään apuakaan olisi. Sitäpaitsi pärjätään me näinkin, emme enää koe asiaa edes ongelmana kun siihen on tottunut, ainoastaan jos pysähtyy miettimään sitä aiempaa seksielämää, alkaa harmittaa.
[/quote]
Taitaa miehellä olla rakastajatar :)
Pillusta yksinkertaisesti lähti tunto synnytyksessä. Klitoriskin upposi jonnekin piiloon. Itse en edes halunnut lapsia, mutta mies vaati epätoivoisena ja sitten vauva-aikana lähti lätkimään jonkun laihemman tiukkapillun perään. Että sinne meni seksielämän lisäksi kaikki muukin elämä, vielä 15 vuotta kunnes saan jotain vapaa-aikaa, vaikka seksiin tai miehiin sitä en tietenkään halua käyttää.
Oma kokemukseni on myös päinvastainen. Nuorena olin kyllä halukas, äidiksi tulo 18-vuotiaana ei paljoakaan vaikuttanut. Mutta päälle kaksikymppisenä alkoi pitkä haluton kausi jolloin seksi ei olisi voinut vähempää kiinnostaa.
Syitä on varmasti useampia. Tärkeimpänä onneton parisuhde, huonosti kohtelevaa miestä vaan ei tee mieli. Söin myös pillereitä useamman vuoden, ja niiden ehkäisyteho omalla kohdalla perustuu siihen että seksiä ei tee mieli. Piti oikein kunnolla keskittyä että joskus kiihottuisi. Ja tietysti elämä useamman alpsen kanssa vei aikaa ja voimia, ajatukset pyöri muualla.
Nyt olen 36v, sinkku, huono parisuhde on taaksejäänyttä elämää, en käytä hormoniehkäisyä enää ja lapset ovat jo murkkuikäisiä. Halukkuutta olisi vaikka kuinka, seksi pyörii mielessä jatkuvasti ja toki "hyödynnän" heti tilanteen jos jotain kohtalaista miestä tapailen. Koen todella kärsimyksenä että näin sinkkuna joudun olemaan ilman seksiä. Muuten en kaipaisi mitään kovin vakavaa parisuhdetta, mutta seksin takia todella toivon löytäväni seurustelukumppanin. Minusta ei kuitenkaan ole yhden illan juttuihin.
Haluaisin seksiä joka päivä ja haluaisin myös kokeilla uusia asioita, "ankean" menneisyyden takia koen että olen jäänyt jostain paitsi ja haluaisin nyt nauttia elämästäni. Nyt kun hormonit hyrräävät omillaan, menen välillä suorastaan sekaisin miehen tuoksusta tai jostain vetoavasta piirteestä. Ovulaatioaika=kiima-aika.
Edelleen olen epävarma itsestäni. Nuorena olin tosi nätti myös vartalostani, ja vaikka edelleen olen hoikka niin tuntuu että raskausarvet ym ikääntymisen merkit laskevat viehätysvoimaa. Uskon kuitenkin, että sopivan miehen kanssa epävarmuus karisee melko nopeasti. Kuten kävikin esim. hiljattain olleessa lyhyessä suhteessa. Tämän suhteen päädyin lopettamaan osittain siksi, että halut eivät kohdanneet. Nelikymppinen mies kyseessä. Nuorempiakohan pitäisi sitten katsella jotta seksihalut olisi samansuuntaiset? Sen tiedän, että jos vaan miehen löydän niin seksittömään liittoon en tyydy.
Olisi kyllä mielenkiintoista tietää moniko pari on käynyt seksuaaliterapiassa muuttuneiden halujen suhteen vai pelkästään "tyytynyt" muuttuneeseen tilanteeseen? Monille kuitenkin haluttomuus johtaa eroon ja uusi kumppani palautuneisiin haluihin
Olisi kyllä mielenkiintoista tietää moniko pari on käynyt seksuaaliterapiassa muuttuneiden halujen suhteen vai pelkästään "tyytynyt" muuttuneeseen tilanteeseen? Monille kuitenkin haluttomuus johtaa eroon ja uusi kumppani palautuneisiin haluihin
Halukkuus ei ole muuttunut mitenkään tähän ikään mennessä.
44n
Onko kukaan huomannut liikunnan vaikutusta halukkuuteen?
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 14:30"]
Onko kukaan huomannut liikunnan vaikutusta halukkuuteen?
[/quote]
Eikös paneminen ole sitä liikuntaa :P
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 14:14"]
Halukkuus ei ole muuttunut mitenkään tähän ikään mennessä.
44n
[/quote]
Kerro vähän tarkemmin, alusta asti erittäin aktiivista vai passiivista vai kerran viikossa saunan jälkeen
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 19:33"]
"Koskaan en näytellyt miehille halukasta, minusta sellainen nainen on huora"
Toiselle nautinnon antaminen ei ole huoraamista, vaikkei itseä seksi sillä hetkellä innostaisi; tärkeintä on, että on itse tehnyt tietoisen päätöksen tehdä toiselle mieliksi, silloin se on oma tahto ja toive.
[/quote]
Niin, ja kun näyttelee, niin miehen ei tarvitse uhratakaan ajatusta sille, mikä naisesta seksimielessä ehkä olisi arvokasta tai mukavaa. Minusta nainen tekee siinä ainoastaan karhunpalveluksen itselleen - sen lisäksi, että mies kuvittelee menevänsä avioon halukkaan naisen kanssa.
[/quote]
Toisaalta aika taitava näyttelijä pitää naisen olla jos mies ei huomaa pitkässä suhteessa feikkaamista
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:26"]Pillusta yksinkertaisesti lähti tunto synnytyksessä. Klitoriskin upposi jonnekin piiloon. Itse en edes halunnut lapsia, mutta mies vaati epätoivoisena ja sitten vauva-aikana lähti lätkimään jonkun laihemman tiukkapillun perään. Että sinne meni seksielämän lisäksi kaikki muukin elämä, vielä 15 vuotta kunnes saan jotain vapaa-aikaa, vaikka seksiin tai miehiin sitä en tietenkään halua käyttää.
[/quote]
etkö ole harkinnut koskaan korjauttaa vaurioita?
Itsellä halut ovat lisääntyneet iän myötä. Lasten vauva-ajat olivat aika kuivia kausia, kun silloin olin niin väsynyt.
T. Viisikymppinen, jolla viimeisen vuorokauden aikana on ollut seksiä kolmen tunnin ajan.
Kun tätä keskustelua lukee niin tekisi mieli kerätä kansalaisaloite bordellien perustamiseksi. Siellä voisi kukin sitten hoitaa omat tarpeensa kulloisenakin elämänvaiheena ilman uusia suhdekiemuroita ja kaikki olisivat tyytyväisiä.
Naisilla kyky säilyy loppuun asti, mutta miehillä ei.Naisille bordelleja