Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se, kun et ole kenellekään merkityksellinen

Vierailija
15.07.2022 |

Missä vaiheessa olette päässeet sinuiksi asian kanssa, että ei ole ketään, jolle olisit tärkeä tai edes jotakuinkin merkityksellinen? Ketään ei kiinnosta oikeasti. Ja itse ei jaksa muodon vuoksi pitää yhteyksiä yllä.

Helpottaako, kun viimein luovuttaa ja tajuaa, että on täysin yksin?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kaikki aina olettavat, että meillä jokaisella on iso ystäväjoukko ympärillä. Vietetään juhannukset ja vaput yhdessä. Paskan marjat.

Vierailija
2/46 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat aina vailla jotain. Ystävyyskin on kaupankäyntiä. Jos sinulla ei ole mitään tarjottavaa, ei sinusta olla kiinnostuneita etkä kelpaa seuraan tai ystäväksi. Pakolliset hyvääpäivääkirvesvartta-asioinnit hoidetaan, mutta siihen se jää. Yksin olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-iässä viimeistään katoavat ne vähätkin ystävät.

Vierailija
4/46 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-iässä viimeistään katoavat ne vähätkin ystävät.

Päinvastoin, nyt on alkaneet eronneet yksinäiset ottaa uudelleen yhteyttä, joista ei ole kuulunut mitään vuosiin.

Vierailija
5/46 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden aikana olen tuota asiaa miettinyt ja alkanut jo jotakuinkin hyväksyä/ymmärtää tuon asian. Elämästä tulee parempaa, kun ei odota olevansa kenellekään esim. se ylin ystävä tai mitenkään muutenkaan mikään älyttömän tärkeä ja merkityksellinen. Parempi vaan kun yrittää elää itseänsä varten ja edes itse pitää itsestänsä...

Vierailija
6/46 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

We all walk alone

Vierailija
7/46 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on. Ne on markkinamiesten humpuukia väitteet, että jokaiselle on joku, olet tärkeä jollekin, et ole yksin ja mitä näitä nyt on. Kyllä vaan olet yksin etkä kiinnosta ketään. Paras nyt vain hyväksyä se. Minä en ainakaan jaksa enää tyrkyttää itseäni tai olla kynnysmattona jotta saa jonkun pienen murusen jonkun sääliä hetkeksi itselleen.

Vierailija
8/46 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ajottain se tuntuu todella pahalta. Vanhuus pelottaa eniten kun ei ole ketään.

Vierailija
9/46 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on ainoa, joka välittää. Hänen jälkeensä olen ihan yksin.

Vierailija
10/46 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ei enää määrittele omaa arvoaan muiden ihmisten kautta. Sinä olet tärkeä itsellesi. 

Vierailija
11/46 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ei enää määrittele omaa arvoaan muiden ihmisten kautta. Sinä olet tärkeä itsellesi. 

Mitä jos on yksinäinen ja kaipaa seuraa vaikka olisikin tärkeä itselleen?

Vierailija
12/46 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan merkinnyt kenellekään mitään, peruskouluaikaisen bestikseni lisäksi, joten oikeastaan se ei ole mitään sellaista, että osaisin edes kaivata. En kiinnity ihmisiin itsekään, olen kaikkiaan aika juureton ja asiakeskeinen.

Vierailija
13/46 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveystalon sivulta lainattua mitä kuuluu keskeisiin inhimillisiin tarpeisiin.

"Syöminen ja riittävä ravinnonsaanti

Nukkuminen ja riittävä lepääminen

Omat rajat ja koskemattomuus

Taloudellinen toimeentulo

Vapaa-aika ja rentoutuminen

Muiden huomio ja muilta tuen saaminen

Ystävyys ja tyydyttävät ihmissuhteet

Rakastaminen ja rakastetuksi tuleminen

Kuunnelluksi tuleminen

Itsekunnioitus ja muilta saatu kunnioitus

Tunteiden kokeminen ja ilmaiseminen

Johonkin kuulumisen tunne, osallistuminen

Fyysinen koskettaminen ja kosketetuksi tuleminen

Läheisyys ja seksuaalisuus

Luotettavuus ja luottamus

Saavutuksen tunne, onnistumisen kokemus ja osaamisen tunne"

Aika paljon ihmisten keskeisistä tarpeista liittyy muihin ihmisiin.

Vierailija
14/46 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko yrittää tutustua muihin yksinäisiin? Tai mennä mukaan johonkin toimintaan, esim. vapaaehtoistyöhön, jossa saisi sosiaalisia kontakteja ja hyvän mielen siitä, että voi auttaa? 

Vierailija
15/46 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko yrittää tutustua muihin yksinäisiin? Tai mennä mukaan johonkin toimintaan, esim. vapaaehtoistyöhön, jossa saisi sosiaalisia kontakteja ja hyvän mielen siitä, että voi auttaa? 

Minulla oli itse asiassa ystäväpalvelun tapaisesta toiminnasta "ystävä", mutta lakkasi vastaamaasta yhteydenottoihini yhtäkkiä (tiedän että on elossa). Vapaaehtoishommissa olen ollut ja useimmat työni liittyneet muiden auttamiseen, ei se muiden auttaminen minulle mitään hyvää mieltä tuo tai siis joo ei se nyt pahaltakaan tunnu jos toiselle tulee hyvä mieli mutta ei se millään lailla kyllä poista omia tarpeita ja omaa yksinäisyyttä kun jakaa omia voimavarojaan muille eikä saa mitään vastineeksi.

Vierailija
16/46 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oppii olemaan yksin, ja ei osaa enää luottaa, matka toisen ihmisen luo on hyvin pitkä.

Vierailija
17/46 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sen kanssa sinuiksi pääse.

Aina sitä uskoo, toivoo ja luottaa, kuten vaikka minäkin nyt tuohon tapailukumppaniin, joka pari päivää sitten sanoi rakastavansa enemmän kuin mitään. Ja nyt sanoo että voisin häipyä kämppääni hiirenpaskojen sekaan.

Tiedän että taas kohta rakastaa... minä en jaksa enää.

Vierailija
18/46 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille palstalaisille olet arvokas ihminen.

mies54v

Vierailija
19/46 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin olen arvokas kun joku haluaa hyötyä minusta. Muuten täys mitättömyys.

Vierailija
20/46 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheistä ihmistä ei välttämättä löydä etsimällä, mutta joku saattaa tulla itsestään, kun hakeutuu sosiaalisiin tilanteisiin ilman odotuksia.