Naisten nuoruuden halukkuus vs nykytilanne
Monesti olen miettinyt mikä muu kuin hormonitoiminta voi vaikuttaa siihen, että naisilla halukkuus vähenee nuoruudesta aikuisuusteen? Tunnen monia naisia, jotka ovat kertoneet nuorempana olleet varsinaisia nymfoja, mutta aikuisiällä lähes haluttomia tai juuri miestä miellyttääkseen tekevät sitä kerran viikossa. Miehillä tuntuu halukkuus pysyvän lähes samalla tasolla läpi elämän :)
Toki nämä perusasiat kuten lapset, työ jne vaikuttavat, mutta ne liittyvät enempi väsymykseen kuin varsinaiseen halukkuutteen. Onko olemassa muita syitä ja kiinnostaisi varsinkin tietää, kuinka joku on säilyttänyt/saanut takaisin halukkuutensa?
Toivottavasti herättää keskustelua :)
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:36"]
Aika tunnepitoista taitaa olla naisten halujen tyrehtyminen. En nyt halua yleistää, mutta jos kokee olevansa yksin liitossa, niin negatiiviset tunteet ottavat vallan. Ei sillon seksiä ainakaan oman kumppanin kanssa halua harrastaa. Näin kävi mulle ja koska miehestä ei ollut asioista juttelelemaan, niin negatiivinen kehä oli valmis.
[/quote]
Tämä on mielenkiintoinen näkökulma ja siksi kiinnostaakin, että tyrehtyykö naisen oma halukkuus vai halukkuus kumppania kohtaan? Eli kumppanin kanssa ei ole seksiä, mutta omat halut säilyvät ja ne hoidetaan tavalla tai toisella kumppanilta salaa. - AP
[/quote]
Seksiä ja läheisyyttä kyllä jää kaipaamaan, mutta ei sen oman kumppanin kanssa. Tavallaan siis seksuaalisuus ei mulla tyrehtynyt , vaan halut omaan kumppaniin. Petin kerran ja olin muuten ilman ja hyväilin itseäni yksikseni
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:19"]
Synnytyksen ja imetyksen jälkeen vain ei koskaan palautunut ennalleen (lapsi nyt jo koulussa), en tiedä missä vika. Mulla ei liittynyt edes väsymykseen, kun vauva oli varsin hyvä nukkuja. Viimeisimmän vuoden voisi laittaa mielialalääkityksen piikkiin, mutta sitä edeltäviä vuosia ei. En ollut masentunut enkä väsynyt. Miehen mieliksi todellakin olen harrastanut seksiä viimeiset kohta 10v, sen vähintään kerran viikossa yleensä. Onhan se sääli :(
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta haluaisin kysyä, kuinka halukas olet ollut nuorena ja ennen synnytystä? Oletko kertonut miehellesi haluttomuudesta ja miten hän on siihen suhtautunut? -AP
[/quote]
Olen ollut halukas, parhaimmillaan tai pahimmillaan halusin useamman kerran päivässä. Vielä raskausaikanakin oli näin. Kyllä mies tietää ja on tottakai ollut harmissaan ja surullinen puolestani, on tehnyt kaikkensa "auttaakseen" asiassa, mutta ei se hänestä riipu mitenkään. Eikä ole koskaan painostanut. Jotenkin olen jo tottunut tähän tilanteeseen, en ole edes ajatellut asiaa juurikaan enää, paitsi nyt kun luin tämän avauksen.
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta vain kysyn, oletteko koskaan keskustelleet ulkopuolisen kanssa asiasta (seksuaaliterapeutti, lääkäri, tms)? -AP
[/quote]
Lääkärille joskus mainitsin asiasta, kun lapsi oli muutaman vuoden ikäinen. Kommentoi vain, että kyllä ne halut siitä palautuu. Ei palautuneet.
Seksuaaliterapeutilla emme ole käyneet, enkä oikeastaan haluakaan. Mies varmasti lähtisi, jos haluaisin.
[/quote]
Saako kysyä miksi et halua mennä, jos miehesi kerran lähtisi? -AP
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:19"]
Synnytyksen ja imetyksen jälkeen vain ei koskaan palautunut ennalleen (lapsi nyt jo koulussa), en tiedä missä vika. Mulla ei liittynyt edes väsymykseen, kun vauva oli varsin hyvä nukkuja. Viimeisimmän vuoden voisi laittaa mielialalääkityksen piikkiin, mutta sitä edeltäviä vuosia ei. En ollut masentunut enkä väsynyt. Miehen mieliksi todellakin olen harrastanut seksiä viimeiset kohta 10v, sen vähintään kerran viikossa yleensä. Onhan se sääli :(
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta haluaisin kysyä, kuinka halukas olet ollut nuorena ja ennen synnytystä? Oletko kertonut miehellesi haluttomuudesta ja miten hän on siihen suhtautunut? -AP
[/quote]
Olen ollut halukas, parhaimmillaan tai pahimmillaan halusin useamman kerran päivässä. Vielä raskausaikanakin oli näin. Kyllä mies tietää ja on tottakai ollut harmissaan ja surullinen puolestani, on tehnyt kaikkensa "auttaakseen" asiassa, mutta ei se hänestä riipu mitenkään. Eikä ole koskaan painostanut. Jotenkin olen jo tottunut tähän tilanteeseen, en ole edes ajatellut asiaa juurikaan enää, paitsi nyt kun luin tämän avauksen.
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta vain kysyn, oletteko koskaan keskustelleet ulkopuolisen kanssa asiasta (seksuaaliterapeutti, lääkäri, tms)? -AP
[/quote]
Lääkärille joskus mainitsin asiasta, kun lapsi oli muutaman vuoden ikäinen. Kommentoi vain, että kyllä ne halut siitä palautuu. Ei palautuneet.
Seksuaaliterapeutilla emme ole käyneet, enkä oikeastaan haluakaan. Mies varmasti lähtisi, jos haluaisin.
[/quote]
Saako kysyä miksi et halua mennä, jos miehesi kerran lähtisi? -AP
[/quote]
Tunneasia, ei vaan tunnu siltä. Luontevalta. Enkä toisaalta usko, että siitä mitään apuakaan olisi. Sitäpaitsi pärjätään me näinkin, emme enää koe asiaa edes ongelmana kun siihen on tottunut, ainoastaan jos pysähtyy miettimään sitä aiempaa seksielämää, alkaa harmittaa.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:22"]
Eipä sitä paljoa paneta, jos joutuu heti töiden ja pitkän päivän jälkeen tiskaamaan tiskit ja muutenkin siivoamaan, kun mies ei ole taaskaan tehnyt mitään, vaikka lupasi. Minulta ainakin katoaa halut joka kerta, kun näen järkyttävän tiskivuoren töistä tullessa. Ja kyllä, meillä on tiskikone, mutta mies ei tunnu sitä osaavan käyttää, vaikka onkin it-alan ihminen. Nuorena päästiin koulusta välillä jo ennen kolmea ja oli enemmän energiaa, poikaystävä jopa siivosi välillä.
[/quote]
Eli onko kasaantunut tiskivuori=haluttomuus? Vai onko kyse siitä ettet halua antaa laiskalle miehelle, mutta kotitöistä huolehtivalle siistille uroolle vaikka heti? -AP
[/quote]
En enää jaksa antaa tiskaamisen yms siivoamisen jälkeen, kun olen jo valmiiksi muutenkin töiden jälkeen väsynyt ja siivoamisen jälkeen on myös hikinen ja likainen olo. Käyn suihkussa, mutta ei se haluja palauta ja muutenkin olen jo ihan liian väsynyt kaiken sen jälkeen. Jos mies joskus siivoaisi, niin jaksaisin ja haluaisin harrastaa seksiä. En rankaise siivottomuudesta tai mitään sellaista, vaan olen yksinkertaisesti liian väsynyt kaiken sen siivoamisen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:03"]
Monesti olen miettinyt mikä muu kuin hormonitoiminta voi vaikuttaa siihen, että naisilla halukkuus vähenee nuoruudesta aikuisuusteen? Tunnen monia naisia, jotka ovat kertoneet nuorempana olleet varsinaisia nymfoja, mutta aikuisiällä lähes haluttomia tai juuri miestä miellyttääkseen tekevät sitä kerran viikossa. Miehillä tuntuu halukkuus pysyvän lähes samalla tasolla läpi elämän :)
Toki nämä perusasiat kuten lapset, työ jne vaikuttavat, mutta ne liittyvät enempi väsymykseen kuin varsinaiseen halukkuutteen. Onko olemassa muita syitä ja kiinnostaisi varsinkin tietää, kuinka joku on säilyttänyt/saanut takaisin halukkuutensa?
Toivottavasti herättää keskustelua :)
[/quote]
Naisillahan kaikkien tutkimusten mukaan halukkuus lisääntyy iän myötä. Eli nuorina ei haluta, mutta vaihdevuosien myötä alkaa haluttamaan, ja sitten halukkuus ylittää miehen halukkuuden. Se on testosteroni naisillakin, joka lisää halukkuutta, ja sen määrä lisääntyy suhteessa, kun estrogeenin vähenee. Joillain naisilla sitä on nuorenakin paljon, mutta heillä on hormonihäiriö, pco, usein paha acne jne.
Miehillä käyrä menee siis toisin päin, että nuorina heitä haluttaisi, mutta vähenee vanhetessa. Halut käyvät parhaiten yksiin käppyröiden mukaan siinä 30-40-vuotiaina.
Minuakaan ei nuorena seksi vähempää kiinnostanut, enkä sitä oikeastaan harrastanut yhtään. Sitten vasta neljänkympin korvilla minustakin tuli melkein nymfomaani.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 15:12"]
Naisten hedelmällisyys taitaa laskea nopeammin kuin miesten ja päättyy lopullisesti viisikymppisenä tai aiemmin. Eli keski-ikäisten naisten ei enää periaatteessa edes pitäisi haluta seksiä.
Naisten seksihalut ovat myös suhteessa kokemukseen omasta haluttavuudesta. Mitä vanhemmaksi nainen tulee, sitä huonommaksi ulkonäkö muuttuu molemmilla sukupuolilla, mutta erityisen merkityksellistä se on naisille, koska naiset haluavat useimmiten olla objekteja seksissä ja tästä syystä vanhat ja rumatkaan naiset eivät ikinä osta seksipalveluja. Kun mahdollisuus objektina olemiseen ja miehen jännityksessä pitämiseen lakkaa, lakkaa myös iso osa seksimotivaatiosta.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Tämän miehen kirjoitus on niin pöhköä, ettei melkein jaksa kommentoida. Hyvin siinä kuitenkin tulee esiin se, että (kyseinen) mies ei pysty suhtautumaan naisiin muuta kuin objekteina. Ja koska mies pitää nuorta naista seksikkäämmän näköisenä, hän myös olettaa, että ko. nainen itse on kiinnostunut seksistä. Vastaavasti jos vanhempi nainen ei ole niin haluttavan näköinen jonkun miehen mielestä, mies olettaa, ettei se nainenkaan ole seksistä kiinnostunut :)
Itse olen 18 vuotias enkä ole halukas seksin suhteen enkä sitä kaipaa, en sitten tiedä tuleeko asia muuttumaan...