Onko täällä kukaan raskautunut pillereitä syödessä?
Onko kokemuksia raskaaksitulosta pillereiden kanssa?
Kommentit (18)
Exäni söi pillereitä tuli raskaaksi ei tiennyt asiasta ja jatkoi pillerien syömistä raskaus päättyi lopulta keskenmenoon
Eikö sitä se xiä harrastaessa yleensä tulla raskaaksi?
Joo, söin levykaupalla Diapameja ja meni muisti mut jossain vaiheessa huomasin olevani paksuna.
Söin minipillereitä ja en aina muistanut ottaa niitä samaan kellonaikaan, mutta joka päivä kyllä. Raskaushan siitä seurasi. Sain terveen vauvan, tajusin jättää pillerit pois vasta kun raskauspahoinvointi alkoi. Pitkäaikainen avomies hylkäsi lopulta sekä minut että vauvan, hänen mukaansa olin hankkiutunut raskaaksi "tahallani". Nyt sama mies vonkuu, kun jo aikuinen lapsi ei halua pitää mitään yhteyttä lähes tuntemattomaksi jääneeseen isään, vaan kokee isäkseen aviomieheni, joka hoiti ja kasvatti tytön vauvasta asti.
Mikään ehkäisy ei ole 100% varma. Jos ei missään tapauksessa halua raskautua, kannattaa käyttää kaksinkertaista ehkäisyä. Tiedoksi etenkin miehille.
En ole itse, mutta tuttavapiirissäni on kaksi (!) tällaista tapausta, jotka tiedän. Toinen päätyi keskeytykseen ja toinen sai kaksoset yhden illan jutun kanssa. Josta kyllä tuli sitten lasten myötä pitempiaikainen juttu, ovat vieläkin yhdessä ja kaksosetkin on jo 10-vuotiaat.
Olen tullut raskaaksi vaikka söin pillereitä. Otin joka aamu samaan aikaan enkä taatusti unohtanut yhtään pilleriä. Voi oikeasti näinkin käydä vaikka täällä palstalla aina syytetään, että nainen olisi vain tahallaan jättänyt pillerit ottamatta. Eikö pillereilläkin ole se sama 97% varmuus kuin kondomeillakin. Tosin varmasti suurin osa näistä raskauksista on sellaisia että pilleri on oikeasti unohtunut tai on ollut vaikka vatsatauti ja nainen on heti pillerin ottamisen jälkeen oksentanut sen ulos, tai joku muu lääke on vaikuttanut pillerin tehoon. Minun kohdallani ei vaan ollut mitään vatsatauteja tai muita lääkkeitä ja aivan varmuudella olin jokaisen pillerin ottanut ajallaan.
Ei pillereitä syömällä voi tulla raskaaksi, sitä varten pitää harrastaa seksiä. Eikö sulla ollut kotona tai koulussa seksivalistusta?
Kummityttö on tullut maailmaan noin. kuudennella kuulla selvisi ja siihen asti oli pillereitä syöty.
Vierailija kirjoitti:
Olen tullut raskaaksi vaikka söin pillereitä. Otin joka aamu samaan aikaan enkä taatusti unohtanut yhtään pilleriä. Voi oikeasti näinkin käydä vaikka täällä palstalla aina syytetään, että nainen olisi vain tahallaan jättänyt pillerit ottamatta. Eikö pillereilläkin ole se sama 97% varmuus kuin kondomeillakin. Tosin varmasti suurin osa näistä raskauksista on sellaisia että pilleri on oikeasti unohtunut tai on ollut vaikka vatsatauti ja nainen on heti pillerin ottamisen jälkeen oksentanut sen ulos, tai joku muu lääke on vaikuttanut pillerin tehoon. Minun kohdallani ei vaan ollut mitään vatsatauteja tai muita lääkkeitä ja aivan varmuudella olin jokaisen pillerin ottanut ajallaan.
Jos pillereiden varmuus on 97%, niin silloin kolme naista sadasta raskautuu niistä huolimatta. Se on aika monta, kun tarkemmin mietit.
Vierailija kirjoitti:
Niissä on viikonpäivät merkitty, ettei sattuisi unohduksia. Silti aina joku tulee raskaaksi. Nuorena nainen raskautuu todella helposti. Pillereiden teho tosiaan on jotain 95% luokkaa, minipillereillä vielä huonompi.
Vierailija kirjoitti:
Ei pillereitä syömällä voi tulla raskaaksi, sitä varten pitää harrastaa seksiä. Eikö sulla ollut kotona tai koulussa seksivalistusta?
Ap ei kirjoittanut, että "syömällä", vaan "syödessä". Vrt: "TV:ta katsoessa tulee paha olo" vs. "Tv:ta katsomalla tulee paha olo". Toinen viittaa kahteen samanaikaisesti tapahtuvaan asiaan, ja toinen kahden tapahtuman väliseen taas syy-seuraus -yhteyteen.
Jos oikeasti on ottanut pillerit oikeaan aikaan joka päivä, syynä voi olla geenivariantti, jonka takia eri hormonivalmisteiden teho ei riitä. Samoilla ihmisillä ei myöskään tietyt mielialalääkkeet toimi normaaliannoksilla toivotusti. Ei liity hedelmällisyyteen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kirjoittanut, että "syömällä", vaan "syödessä". Vrt: "TV:ta katsoessa tulee paha olo" vs. "Tv:ta katsomalla tulee paha olo". Toinen viittaa kahteen samanaikaisesti tapahtuvaan asiaan, ja toinen kahden tapahtuman väliseen taas syy-seuraus -yhteyteen.
Saivartelu on lapsellista.
Onko näissä aina mies päästänyt sisään vai käytetty keskeytettyä?
Vierailija kirjoitti:
Onko näissä aina mies päästänyt sisään vai käytetty keskeytettyä?
Eiköhän 99% ole ihan sisään tullut.
Minä en ole itse tullut pillereiden kanssa raskaaksi. Mutta ystäväni on. Hän oli syönyt 7kk pillereitä säännöllisesti ja tuli silti raskaaksi.