Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ovat jatkuvasti kännyköillään?

Vierailija
21.01.2022 |

Miksi ihmiset ovat nykyään jotain ihme zombeja puhelimet kourassa?

Olin puolisoni kanssa kassalla ja yhdestä tuotteesta puuttui hintalappu, takana olevat ihmiset alkoivat tuhista ja nurista keskenään, kaivoivat kännykät esiin ja alkoivat ajattelematta vain selata niitä. Kun jono sitten pääsi taas liikkeelle, eivät ihmiset edes huomanneet sitä koska kaikki tuijottivat kännyköitään. Monilla alle kouluikäisillä lapsilla myös kännykät kun istuvat vaunuissa tai kauppakärryn kyydissä, zombeina pelaavat jotain pelejä tai katsovat youtubea.

Kun koululaisia tulee vastaan koulun suunnalta, he eivät edes katso tien yli mennessään, tuleeko autoja. Ihmiset eivät edes keskity seuraansa kun postailevat someen ihanasta ajasta kavereiden kanssa, kun oltiin ravintolassa tms. ja kaikki ovat vain napsineet kuvia ja selanneet luurejaan. Vanhemmat julkaisevat kuvia ja videoita lapsistaan, yhtään ajattelematta lapsien yksityisyyttä ja turvallisuutta. Elokuvissa, busseissa, työpaikoilla, autossa: ihan joka paikassa pitää kokoajan tuijottaa sitä luuria. Jotkut postaavat itsestään tai läheisistään hyvin arkaluontoisia asioita, kaikkien nähtäville julkiselle tilille. Toiset kertovat tarkasti missä kaikissa paikoissa käyvät, minne kouluun lapset menevät ja missä ovat töissä; eikö ihmisiä oikeasti haittaa yhtään että vain googlaamalla heistä saa selville niin paljon?

Lapsien kännykänkäyttöä ei valvota ollenkaan, vanhemmat eivät tiedä mitä lapset selaavat ja hakevat, minkälaisia juttuja he saattavat postata jonnekin sivulle ja saattavat päätyä väärien ihmisten saataville. Liian usein kuulee tutuilta ja kavereilta, miten heidän lapsensa vain pelaavat kännyköillä eivätkä ole innostuneita enää leikkimään leluilla tai ulkona kavereiden kanssa. Vanhemmat saattavat myös itse näyttää esimerkkiä, olemalla myös kännykällä kokoajan. Monissa keskusteluissa, videoiden kommenteissa ja muissa ihmiset riitelevät, väittelevät politiikasta, tuntuu kuin mitään käytöstapoja ei olisi netissä ollessa. Jos menee sähköt, isoin murhe on se, että pitää rajoittaa somen selaamista että akku kestää.

Kysyn vaan, miksi minä olen se outo, kun en ole missään somessa ja tykkään ennemmin vaihtaa kuulumisia yksityiskeskusteluissa tai kasvotusten? Yksityisyyden kerran kun menettää, ei sitä saa takaisin. Monta kertaa olen saanut kuulla olevani outo, epäsosiaalinen ja "erilaisuuden tavoittelija" kun minusta ei löydy tietoa netistä enkä ole missään someissa. Kysympä vaan, että miksi?

Kommentit (202)

Vierailija
21/202 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin uutena vuotena katsomassa ilotulitusnäytöstä eräällä paloasemalla, enkä oikeasti voinut olla nauramatta kun näin että 95% ihmisistä otti kuvia tai videoita, sen sijaan että olisi keskittynyt siihen hetkeen. Sama aina jos on yhtään tavallista värikkäämpi auringonlasku, kaikki napsivat kuvia ja postaavat ne someen. Nyky-ihmiset ovat säälittäviä. :D

Vierailija
22/202 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsee miettinyt sellaista jos osaisi ohjelmoida kehittäiisi jonkun ohjelmiston lyhytnäköiselle ihmiselle jolla voisi seurata ja helposti hahmotella omaa elämäntyyliään ja suhdettaan muuttuvaan ympäristöön mikä päivittyisi reaaliaikaisesti ja loisi elämästä hahmottamisen suhteeen moninaisempaa ja ymmärrettävämpää.

Tyyliin vaikka vähentää punaista lihaa, syödä enemmän kasvista (1/3 suomalaisista ylipainoisia josta seuraaa tuki liikuntaelinsairauksia, sydän ja verenpaine häiiriötä) jolla vaikutetaaan sairaalahoitohenkilöstön kuromittavuuuteen joiden palkan korottaminen 300 eurolla maksaa verronmaksajillle miljarrdin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/202 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok boomer

Vierailija
24/202 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsee miettinyt sellaista jos osaisi ohjelmoida kehittäiisi jonkun ohjelmiston lyhytnäköiselle ihmiselle jolla voisi seurata ja helposti hahmotella omaa elämäntyyliään ja suhdettaan muuttuvaan ympäristöön mikä päivittyisi reaaliaikaisesti ja loisi elämästä hahmottamisen suhteeen moninaisempaa ja ymmärrettävämpää.

Tyyliin vaikka vähentää punaista lihaa, syödä enemmän kasvista (1/3 suomalaisista ylipainoisia josta seuraaa tuki liikuntaelinsairauksia, sydän ja verenpaine häiiriötä) jolla vaikutetaaan sairaalahoitohenkilöstön kuromittavuuuteen joiden palkan korottaminen 300 eurolla maksaa verronmaksajillle miljarrdin

Rakenna mieluummin ihmistä matkiva robotti.

Vierailija
25/202 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmiset on niin tyhmiä että menee vapaaehtoisesti piikkijonoon ja sirutukseen kuin minkit ja menettävät sielunsa, vapaan tahdon kun tekoäly manipuloi niitä pedon merkin kautta telepaattiverkossa.

Eikä idarilampaat edes tajua mitään räpäläämiseltään.

Vierailija
26/202 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tietysti jos miettii ilmaston kuormittavuuutta niin mielenkiintoinen sisältö ja etätyömahdollisuudet auttaa varmaan siiinä.

Vierailija
27/202 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tietysti jos miettii ilmaston kuormittavuuutta niin mielenkiintoinen sisältö ja etätyömahdollisuudet auttaa varmaan siiinä.

Maailmass bisnes pelaaa niin että globaaalikilpailu on kysynnän ja tajonnan laisssa se kaiken a ja o kestävässä kehityksessä, arvoissa, asenteisssa, mielipiteissä.

Vierailija
28/202 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok boomer

Olen 21v, joten en kuulu viittaamaasi sukupolveen. Miksi olen heti boomer, jos olen kykenevä ajattelemaan omilla aivoillani?

ap

Vierailija
29/202 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmass bisnes pelaaa niin että globaaalikilpailu on kysynnän ja tajonnan laisssa se kaiken a ja o kestävässä kehityksessä, arvoissa, asenteisssa, mielipiteissä.

Yksi keskeiinen kysymys on varaan siinä että kun kaiikki voi luoda kaikkea (kun pitää luoda aina että voi pitää yrityksen organisaaion pystyssä) tarvitseeeko kaikkea luoda.

Vierailija
30/202 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HV!

Vierailija
31/202 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok boomer

Olen 21v, joten en kuulu viittaamaasi sukupolveen. Miksi olen heti boomer, jos olen kykenevä ajattelemaan omilla aivoillani?

ap

Koska pidät itseäsi parempana kuin muita.

Koska oletat muiden olevan jatkuvasti puhelimella, jos ovat sitä kaupan kassalla.

Koska arvostelet muiden elämää tuntematta heitä.

Itsekeskeistä boomer käytöstä.

Vierailija
32/202 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään lukea. On mahtavaa, että kännykästä löytyy aina luettavaa eikä tarvitse seisoskella tyhjän panttina esim. bussipysäkillä tai jossain jonossa.

Vierailija
33/202 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok boomer

ap

Koska oletat muiden olevan jatkuvasti puhelimella, jos ovat sitä kaupan kassalla.

Tällaista tämä on somesukupolvella nykyään. Jokainen ketju taantuu taisteluksi ja riitelyksi viimeistään toisella sivulla.

Vierailija
34/202 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän sinäkin ap olet zombina. Miksi voit arvostella, jos vaan teet samaa ilman kuvaa anonyymilla pastalla?

Vierailija
35/202 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok boomer

ap

Missä kohtaa olen sanonut olevani parempi kuin muut sen takia etten käytä somea? Jos on kaupan kassalla kännykällä, se on ilmiselvä merkki siitä että kännykkää käytetään aina kun on mahdollista, ei edes paria minuuttia voi olla ilman somea ja keskittyä ostoksien tekemiseen. Ja tottakai ihmisten tulisi puuttua esim. liikenteessä ihmisiin jotka ovat ratissa ja samalla luurilla, tai eivät katso ympärilleen ylittäessään tien. Minusta tulisi myös puuttua vanhempiin, jotka eivät rajoita lastensa somen käyttöä tai vahdi sitä, mitä he tekevät. Netissä on paljon lapsille haitallista sisältöä. Vai oletko eri mieltä näistä asioista?

Se, että osaan ajatella omilla aivoillani ja poiketa massasta, ei tarkoita että olen sitä mieltä että muut ovat huonompia kuin minä. Paljon itsekeskeisempää on postata jatkuvasti itsestään someen ja kerjätä huomioita, se on säälittävää.

Vierailija
36/202 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällähän sinäkin ap olet zombina. Miksi voit arvostella, jos vaan teet samaa ilman kuvaa anonyymilla pastalla?

En ole täällä zombina, tämä ei ole some. Mitä tekemistä sillä on, että tietäisit nimeni tai miltä näytän? Minä en kerjää huomiota omalla naamallani postaamalla elämästäni, vaan haluan keskustella muiden kanssa aiheesta.

Vierailija
37/202 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/202 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella aikuisella elämä pyörii vain lasten ja työn ympärillä, eikä jaksa harrastaa mitään tai kiinnostua asioista, siksi varmaan monet vaan käyttää vapaa-aikansa somea selaillein. Tietysti lisäksi se ryhmäpaine mitä tulee jatkuvaan kuvien postailuun ynnä muuhun, kun halutaan sitä hyväksyntää toisilta ja halutaan näyttää että oma elämä on ihanaa. Tottakai mitään negatiivista elämästä ei postata, koska se ei ole sisältöä jonka avulla saa tykkäyksiä.

Vierailija
39/202 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän olevani kännykkäriippuvainen. En vain saa aikaiseksi tehdä asialle mitään, vaikka pitäisi.

Vierailija
40/202 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pyydän nyt kovasti anteeksi että aiheutan kännykälläni ololla vahinkoa sinulle niin tavattomasti. Kehtaan hoitaa asiani, olla kontaktissa muiden kanssa sekä harrastaa harrastukseni sillä kirotulla kännykällä. Mm kuuntrlen musiikin, kirjoitan, luen ja katselen "suoratoistoa", mainostan sekä olen harrastusryhmissäni. Oijoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi