Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko lastenne kavereille mehua ja muuta kesälomalla?

Vierailija
22.05.2015 |

Lapsia saattaa olla usein 8kpl pihallamme joten tarjoanko vain omille lapsille vai kaikille?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kaikille.

Vierailija
2/27 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille tarjoan samalla jos omillekin. Onneksi ei ole niin paljon rahasta puutetta että tuollaista asiaa tarvisi edes miettiä että onko varaa tarjota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehua annan toki jos on iso porukka ja jätskiä tai keksejä jos on tarpeeksi. Jos on vain 1-2 kaveria niin saavat syödäkin meillä.

Vierailija
4/27 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti tarjoatte kaikille penskoille? No ehkäpä tulee sitten kaikille hyvä fiilis sen perheen lapsista.

Vierailija
5/27 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omillekkaan lapsille ei mehua ole joten en. Mutta vettä saavat kyllä tulla juomaan siinä missä omatkin

Vierailija
6/27 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan kaikille.Jos lasten vanhemmille sopii.Meillä on tehnyt hyvin kauppansa itse tehty laimennettava mustaherukkamehu.

Vierailija
7/27 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee. Joskus annan vain vettä. Joskus mehua. Meillä on iso sakki pihassa joka päivä, joten kalliiksi tulee juottaa kaikille mehua joka päivä. Joskus siis annan vain vettä.

Vierailija
8/27 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aamusta iltaan lapsia pihassa joten missähän välissä voisi nauttia sitten jäätelöä kun ei muiden lapsille ole varaa ostaa.

Vierailija
9/27 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:30"]Meillä on aamusta iltaan lapsia pihassa joten missähän välissä voisi nauttia sitten jäätelöä kun ei muiden lapsille ole varaa ostaa.
[/quote]

Meillä jokainen ostaa jätskiä itse. Eli omille lapsille vain annetaan jätskit. Näin se peitti minun lapsuudessa eikä traumatisoinut. Hyvä lasten oppia ettei kaikki ole aina "reilua"

Vierailija
10/27 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehua ja vettä, jos sattuu olemaan keksejä tms. niin niitäkin saa mutta ei jatkuvalla syötöllä vaan esim. lounasajan jälkeen "välipalana". Ei sellanen vedellä laimennettava mehu paljoa maksa, jos sillä saa porukan pysymään pihalla niin hyvä on - olen valmis maksamaan siitä :D

Vierailija
11/27 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:28"]

Vaihtelee. Joskus annan vain vettä. Joskus mehua. Meillä on iso sakki pihassa joka päivä, joten kalliiksi tulee juottaa kaikille mehua joka päivä. Joskus siis annan vain vettä.

[/quote]

Kalliiksi? Jokin mehutiiviste? Jos nyt lähtee käsinpuristettua appelsiinimehua jokaiselle vääntämään, niin sitten se vähän maksaa, jos joka ikinen päivä sen tekee. 

En voi tajuta! Lasillinen tiivisteestä maksaa varmaan jotain viisi senttiä. En ole laskenut, ehkä aiokaan. 

Ei voi olla muuta kuin perin juurin saita, jos edes tulee mieleen. 

Vierailija
12/27 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolin ja toisin on kavereita kylässä ja meidän lapsi (13v) kyläilee kavereilla, aina ruokitaan.

Tälläviikolla lapsen 2 kaveria on meillä 2 yötä täys ylläpidossa.... Tarjolla on iltaruuan ja -palan lisäksi tietty kunnon aamiaiset pannukakkuineen, smoothieineen ja hedelmineen. Pohjattomia.... Ja sama jatkunee pitkin kesää

Vierailija
13/27 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan meidän lapselle anna, meillä on herkkupäivä kerran viikossa ja siihen kuuluu myös mehu! Ärsyttää kun naapureiden lapset mussuttaa kesällä jätskiä ja muita herkkuja jatkuvasti. Tai ei ärsytä, vaan ihmetyttää :D Tosilla taitaa olla herkkupäivä joka päivä!

Vierailija
14/27 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehua olen tarjonnyt kyllä lapsen kavereille ja jos pari kaveria on käymässä niin ovat saaneet kaikki jäätelöä tai leivonnaisia jos olen leiponut tms. Lapsen kaverit ovat ihan naapurustosta, joten kaikilla lapsilla on tapana käydä kotonansa syömässä varsinainen ruoka.

Vierailija
15/27 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:44"]Älä ainakaan meidän lapselle anna, meillä on herkkupäivä kerran viikossa ja siihen kuuluu myös mehu! Ärsyttää kun naapureiden lapset mussuttaa kesällä jätskiä ja muita herkkuja jatkuvasti. Tai ei ärsytä, vaan ihmetyttää :D Tosilla taitaa olla herkkupäivä joka päivä!
[/quote]

Siis kuka ihme luokittelee mehun herkuksi? Huhhuh..

Vierailija
16/27 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme pihtareita jotkut. Hyvä ap, jos sinulla itselläsi on vieraita, niin otatko vain itse mehua vai tarjoatko kavereillesi? Lasten on hyvä oppia kohteliaisuutta. Eri asia, jos kyse on yhteispihasta tms. niin lapsesi voi hyvin tulla kotiin syömään/juomaan ja sitten mennä takaisin leikkimään ilman, että tarvitsisi ajatella hetkeäkään muiden juomisia/syömisiä.

Vierailija
17/27 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ite olin nuori yli 20 vuotta sitten niin kenen tahansa pihassa leikittiinkään, aina oli välillä mehuhetki ja tarjolla kannullinen kylmää mehukattia. Ihan perus mehutiivisteestä tehtyä, ei se sen kummempaa olla tarvi ja laimeetakin saa olla.

Vierailija
18/27 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on vielä pieni, mutta luultavasti tulen tekemään niin kuin omatkin vanhempani eli tarjoan mehua/ jäätelöä/ keksejä, jos meillä on kaikille, mutta jos ei niin sitten omakaan lapsi/lapset eivät saa vieraiden läsnäollessa. Minusta ainakin tuntui kurjalta, jos kaveri mutusti jatkuvasti karkkia tai joi limsaa eikä tarjonnut ikinä muille.

Vierailija
19/27 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jos lapsi haluaa tarjota ystävilleen niin osaa itse ottaa kaapista.

Vierailija
20/27 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vielä lapsia ole, mutta en ole kyllä koskaan tullut edes ajatelleeksi etten tarjoaisi kaikille läsnäoleville jos jotain tarjottavaa on. Joko kaikille tarjotaan tai ei kenellekään. Ihan perus käytöstapoihin ja vieraanvaraisuuteen kuuluu mielestäni tuo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan