Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestää parisuhdetta "tyhmän" kanssa

Vierailija
22.05.2015 |

Ero ei tule kysymykseen, joten panostaako sitten kavereihin enemmän vai mitä? Ei ole tyhmä niin että äo olisi matala mutta muuten tuntuu siltä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:07"]

Inhoan ihmisiä, jotka sanovat joitain ihmisiä tyhmiksi. Teilataan siis koko ihminen mitättömäksi, vaikka kaikissa on jotain hyvää. Jokaisella on jokin ominaisuus, jossa on paljon keskimääräistä parempi. Välistä tuntuu, että matematiikka tai laaja yleissivitys ovat ainoat älykkyyden mittarit. 

Olen ajatellut asiaa siksi, että eksäni ja nyksäni ovat molemmat haukkuneet minua tyhmäksi. Eksä lopetti parin vuoden jälkeen ja nyksä sen jälkeen, kun muistutin häntä tekemästämme mensan testistä. Hän kun sai 2 pistettä vähemmän (molemmat saatiin n 120). Ilmoitin hänelle, että tehdäämpä testi uudelleen. Hän silti on ison yrityksen toimari. Ja minä maisteri.

On totta, että joku voi olla surkea matematiikassa. Mutta hän voi olla erinomainen liikunnassa. Toinen voi olla yleisesti kiinnostumaton yleistiedoltaan, mutta tehdä erinomaisesti istuvia vaatteita ilman valmiita kaavoja.

Se, joka toisen teilaa tyhmäksi ilman suuttumuksen tilaa on itse.....tyhmä :)

[/quote]

No maisterithan nyt on maailman tyhmimpiä.

Vierailija
22/32 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan ihmisiä, jotka sanovat joitain ihmisiä tyhmiksi. Teilataan siis koko ihminen mitättömäksi, vaikka kaikissa on jotain hyvää. Jokaisella on jokin ominaisuus, jossa on paljon keskimääräistä parempi. Välistä tuntuu, että matematiikka tai laaja yleissivitys ovat ainoat älykkyyden mittarit. 

Olen ajatellut asiaa siksi, että eksäni ja nyksäni ovat molemmat haukkuneet minua tyhmäksi. Eksä lopetti parin vuoden jälkeen ja nyksä sen jälkeen, kun muistutin häntä tekemästämme mensan testistä. Hän kun sai 2 pistettä vähemmän (molemmat saatiin n 120). Ilmoitin hänelle, että tehdäämpä testi uudelleen. Hän silti on ison yrityksen toimari. Ja minä maisteri.

On totta, että joku voi olla surkea matematiikassa. Mutta hän voi olla erinomainen liikunnassa. Toinen voi olla yleisesti kiinnostumaton yleistiedoltaan, mutta tehdä erinomaisesti istuvia vaatteita ilman valmiita kaavoja.

[/quote]

TehdääMpä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Millä alalla olet?

Vierailija
24/32 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ulosanti ei vakuuta. Taitaa olla tyhmä itsekin. 

Vierailija
25/32 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ap tuskin - ainakaan toivottavasti - sanoo puolisoaan päin naamaa tyhmäksi. Kaksi eri asiaa todeta pettyneensä puolison älykkyyteen näin anonyymissä nettikeskustelussa ja se, että ketään mollaa tyhmäksi livenä. 

9

Vierailija
26/32 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän tasan mitä tarkoitat. Itse huomasin eroavaisuutemme hyvin nopeasti seurustelun alussa, joten homma loppui ennen kuin se alkoikaan. Voin auttaa vain kysymällä mitä sinä puolisossasi sitten niin syvästi rakastat? 

Vierailija
27/32 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ap:tä ymmärrän. Sillä itsekin olen parisuhteessa ihmisen kanssa josta välillä mietin, että on vähän.. heikompiälyinen. Sivistys on aika suppeaa, päättelykyky heikonlaista ja toistaa kaiken mitä minä sanon eikä oikein osaa ajatella itse eikä koskaan kyseenalaista mitään. On vähän semmonen joojoo-mies joka kävelee perässä. Kieltämättä välillä kaipaisi vähän haastetta niin joudun sitten uppoamaan ihan omiin juttuihin tai hakemaan keskusteluseuraa ystävistä.

Vierailija
28/32 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ero tule kysymykseen?

Vierailija
29/32 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sellainen tilanne, että mentiin mieheni kanssa naimisiin tosi nuorina, joten kumpaakaan ei vielä siinä vaiheessa miksikään järjen jättiläiseksi sanoa. Molemmilla oli koulut kesken ja "elämä edessä". No, nyt muutaman vuoden jälkeen mies tuntuu edelleen olevan ihan siinä samassa pisteessä. Ei ole kiinnostunut sivistämään itseään, saa mut tuntemaan oloni tyhmäksi jos käytän jotain "sivistyssanaa", ei onnistunut valmistumaan siitä koulusta, missä opiskeli naimisiin mennessämme, vaan saa vasta ensi syksynä toiselta alalta ensimmäisen ammattitutkintonsa, kun samoihin aikoihin mä valmistun amkista. Ei tajua politiikasta mitään, mutta äärimmäisen vahvoja mielipiteitä kyseisestä aiheesta on sitäkin enemmän, ja niitä sitten kovaan ääneen laukoo ympäri kyliä. Lempiohjelma Latela, elämän suurin haave olis saada PROJEKTIAUTO (että niin vihaan tota sanaa), samanlainen porukka ja talli, kun taas mä haaveilen, että valmistumisen jälkeen vois jo alkaa suunnitella omaa kotia ja lapsia. Ja koomisinta tässä on se, että mä oon se joka tuntee itsensä tyhmäks. Ihan oli oma valinta mennä lapsena lapsen kanssa naimisiin, joten tässä sitä nyt sitte ollaan...

Vierailija
30/32 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ole varma mitä AP tässä ajaa takaa, mutta tavallaan ymmärrän pointin. Puolisoni on perusduunari, eikä intohimoa uralla etenemiseen juurikaan ole ollut. Luulin aluksi että häntä ei vain kiinnosta tai ettei hänellä ole tarpeeksi oppimiskykyä ja halua etenemiseen, mutta viime vuoden aikana asiasta monesti keskusteltuamme, olen huomannut että kyse ei ole siitä, vaan huonosta itsetunnosta ja vähäisestä itsensä arvostamisesta. Mieheni vanhemmat ovat duunareita, haukkuvat kaikki akateemiset, eivät pidä koulunkäyntiä minään. Mieheni on valmiiksi leimannut itsensä tyhmäksi ja osaamattomaksi, vaikka älliä olisi itsensä ja osaamisensa kehittämiseen. Miehen vanhemmat ovat tosin teilanneet kaikki jatko-opinto ajatukset jo alkuunsa: "ei sun koulupäällä". Olen minäkin saanut osani haukuista korkeakouluopiskelijana. Pikkuhiljaa olen saanut mieheni uskomaan kykyihinsä ja hän on kasvattanut itsetuntoaan. Seuraa nykyään politiikkaa aktiivisemmin kuin minä ja kannustaa minua opinnoissani ja uskaltaa myös vanhemmilleen sanoa olevansa ylpeä minusta. Monesti nämä jutut on lähtöisin kotioloista. Oletko keskustellut miehesi kanssa? Olemme olleet yhdessä 7 vuotta, pitkä prosessi tämä on ollut..

Vierailija
31/32 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:00"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 08:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 08:55"]Joko eroat tai hyväksyt sen, että olet itse tyhmä, koska olet ottanut tyhmän miehen. Jos sokaistuu toisesta niin paljon, ettei huomaa selvää tyhmyyttä, on se ihan omaa tyhmyyttä. Eroa ja ole ensi kerralla viisaampi. [/quote] Anteeksi mutta missä ilmenee ap:n olevan nainen? Minä kuvittelin hänet mieheksi.

[/quote]

Mieksi minäkin luuli...

[/quote]

Voihan mies olla parisuhteessa miehenkin kanssa! Mutta ei hätää ap. Joukossa tyhmyys tiivistyy :)

Vierailija
32/32 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme