Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos toinen vanhemmista on puoliksi ulkomaalainen. Millasia mielikuvia?

Vierailija
16.12.2022 |

Teille tulee? Ajatteletteko että tuo toinen maa ja sen kulttuuri olisi tuttua, näkyykö piirteet ulkonäössä, jne.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä suomalainen ja äiti on pohjois-irlannista. Ei näy mitenkään, koska suomi ja koko irlanti on aika samanlaisia ihmisiä täynnä. Ei meitä erota oikeastaan kuin kieli. Siksi irlantilaiset tykkää suomesta niin paljon.

Vierailija
2/12 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tule mikäänlaisia mielikuvia. Kyllä he keskenään ilman minua ja sinua elävät normaalia elämää nii kui muutkin. Outo kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä suomalainen ja äiti on pohjois-irlannista. Ei näy mitenkään, koska suomi ja koko irlanti on aika samanlaisia ihmisiä täynnä. Ei meitä erota oikeastaan kuin kieli. Siksi irlantilaiset tykkää suomesta niin paljon.

Jotenkin en usko että Irlanti olisi pottunokkia täynnä. Se, että molemmat ovat vaaleaihoisia, ei tarkoita samanlaista ulkonäköä.

Vierailija
4/12 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheessä mies suomalainen, nainen norjalainen. Toinen perhe: vaimo suomalainen, mies ranskalainen. Kolmas, sukulaisperhe: vaimo suomalainen, mies uusi-seelantilainen.

Tietysti tunteemani pariskunnat ovat tutustuneet toistensa kulttuureihin ja ulkonäössäkin saattaisi jotain olla, mutta en jaksa vaivata sillä päätäni.

Vierailija
5/12 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä erityisiä mielikuvia. Meillä tällainen perhe (mies on se kaksoiskansalainen). Mukavaa, kun lapsista kasvaa kaksikielisiä ja itselläkin tämä on hiukan avannut horisonttia sen toisen maan suuntaan.

Vierailija
6/12 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan vähän mielikuvitukseton kun ei tule minkäänlaista erityistä mielikuvaa.

Vierailija
7/12 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin miten se vaikuttaa luonteeseen, näkökulmiin, matkailuun tai arvomaailmaan jne. Ei tarvitse olla klooni muiden kanssa silti.

Vierailija
8/12 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin en usko että Irlanti olisi pottunokkia täynnä. Se, että molemmat ovat vaaleaihoisia, ei tarkoita samanlaista ulkonäköä.

Mitä se ulkonäkö mihinkään kuuluu. Ite toisensa ovat valinneet. Ja mikä tuo pottunokka kommentti.

Vierailija
9/12 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin miten se vaikuttaa luonteeseen, näkökulmiin, matkailuun tai arvomaailmaan jne. Ei tarvitse olla klooni muiden kanssa silti.

Mihin ja kenen arvomaailmaan se pitäisi vaikuttaa. Rasistista en halua puhua.

Vierailija
10/12 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, itsellä suomalais-englantilainen mies, joka kyllä näyttää paljon stereotyyppiseltä britiltä (mm. tosi kapeakasvoinen useimpiin suomalaisiin verrattuna). Lapsissa ei ehkä niinkään näy, toki ovat molemmat hiukan punapigmenttisiä ja tyttärellä on isänsä tummat silmäripset.

Vierailija
11/12 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat itse olla pottunokka? Harmittaako se sinua!

Vierailija
12/12 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ajatellut, että tulisi erityisesti pohtia kenenkään ulkonäköä. En myöskään mielikuvittele tuntemattomista mitään. Tuttujen asioista ei tarvitse, kun tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi