Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua vanhempiani vauvamme ristiäisiin.

Vierailija
22.05.2015 |

Eikä ne sen mielestä saa tulla edes sairaalaan katsomaan vauvaa! Synnytys voi alkaa minä hetkenä hyvänsä. Minä haluaisin, että lapsellani olisi kummatkin isovanhemmat ja mun vanhemmat on ollut vauvauutisesta kovasti innoissaan (olen ainoa lapsi ja tämä on mun esikoinen) ja haluaa ehdottomasti olla lapsen elämässä mukana, sitä mäkin haluaisin, mies ei. Hän on suuttunut vanhemmilleni ihan mitättömistä pienistä sanoista. Mitä tässä nyt vois oikein tehdä??

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:25"]Kysy mieheltäsi, miten se aikoo selittää asian lapselle sitten, kun lapsi on riittävän vanha ymmärtämään ja alkaa itse kysellä miksi ei saa tavata isovanhempiaan.
[/quote]

Näin teen.

Vierailija
62/78 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minunkin mies on katkaissut välinsä vanhempiini ja niinpä käy mummolassa lasten kanssa ilman miestä. meille he eivät tule. tällaista elämä nykyisin on, ja olen yrittänyt siihen sopeutua eli olen valinnut pysyä yhdessä mieheni suhtautumisesta huolimatta. kiristää en häntä voi tasapuolisuudella, sillä hänen vanhempansa ovat kuolleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:33"]Öö, en mäkään halua mieheni vanhempia meille tai olla muutenkaan heidän kanssaan tekemisissä. Mies sit käy lasten kanssa siellä tms. Mutta mun kotiin ei ole asiaa.
Sivullisten, ja varmaan miehenkin mielestä on riitaannuttu (lähinnä anopin kanssa, mut appiukko perus tossukka) mitättömistä asioista mutta mä en vaan kestä sellaista että mua ja mun lapsia tullaan omaan kotiini haukkumaan ja arvostelemaan, ja tullaan muka auttamaan = passattavaksi, sotkemaan ja kohnaamaan kaappeja että saa lisää arvosteltavaa.
Juu kiitos ei, hoitakoon mies vanhempansa keskenään.
[/quote]

Ei mun vanhemmat ole tuollaisia, ne on vaan joskus hieman ajattelemattomia mitä suustaan päästää. Tässä nyt ei ole kukaan edes loukannut ketään, eikä tarkoittanut mitään henkilökohtaisesti, miehen suuttuminen tapahtui niin pienistä asooista, että tuntuu olevan vain tekosyytä sille, ettri mies halua meidän lapsen tapavan mun vanhempia, koska niillä on uskonnollinen vakaumus vaikkei ne sitä kellekään tuputakaan.

Vierailija
64/78 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:41"]Salliiko miehesi sinun enää olla tekemissä yhdenkään kaverisi kanssa? Onko sinulla enää ainoatakaan oma ystävää, vai ovatko kaikki nykyään miehesi sukua ja kavereita?
[/quote]

Mies haluaisi, että mulla olisi kavereita, mutta ei niitä oikein ole enää, kun lopetin juomisen, tai katkaisin vain välit. Pari kaveria jäi pois miehen painostuksesta, vaikka ne olisin itse halunnut pitää, toisessa taustalla kaverin juoruaminen miehen tekemisistä kaverin exälle joka on miehen vihamies (ollut samaan aikan vankilassa). Ei miehellä kyllä ole itselläänkään enää kavereita, kun raitistui ja melkein kaikki jotain nistejä, talliäijiä, ex jengiläisiä. Me halutaan olla aika paljon vaan kahdestaan.

Vierailija
65/78 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hankkinut lapsen väärän miehen kanssa. Sori. Näin on näreet.

Nyt pitää laittaa lapsen etu miehen lapsellisuuden edelle ja pistää kova kovaa vastaan. Eli vanhempasi saavat tulla teille, tai sitten sinä ja vauva lähdette. Jos tämäkään ei herran päätä käännä, sitten kirjoitat eropaperit. Parempi tehdä se nyt, koska parin vuoden päästä vingut tällä palstalla kumminkin siitä kun mies ei auta lapsenhoidossa ja olet uupunut, mies hallitsee sinua, ja ehkä kuviossa on jo muutakin kuin sanallista pakottamista.

Joko siis kasvatat miestäsi, tai sitten pistät hanskat naulaan. Nyt on viidestoista hetki tehdä päätös.

Vierailija
66/78 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 04:03"]

No niinpä. Mies on sanonut mulle "joko minä tai sun vanhemmat" pakottaa siis valitsemaan. :(

[/quote]

Sinä olet nyt sitten valintasi ilmeisesti tehnyt. Onko vanhempiesi kodissa sotkuisuus ainoa ongelma, vai onko esim. alkoholinkäyttöä ja muuta? Jos näin on, ehkä miehesi on oikeassa.

Mutta onko sama tilanne omien kavereidesi suhteen? Saavatko sinun omat kaverisi käydä teillä?
[/quote]

Saa mun kaverit käydä meillä, mulla vain ei oikein ole.. Vanhempani ei käytä alkoa ollenkaan, heillä on enemmänkin elämänhallinnallisia ongelmia ja äidillä mt-ongelmia isä niin paljon töissä, ettei ktona jaksa siivota eikä äiti anna hävittää kaikkea sitä paskaa mitä se sinne hamstraa.

Vierailija
67/78 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän äitinä ja potilaana päätät sairaalassa kuka saa tulla ja kuka ei...
Huokaiset jossain vaiheessa syvään ja kerrot, että miehesi on tehnyt ihan hyvän päätöksen siinä että vauvan syntymän jälkeinen aika mm sairaalassa on hyvä pyhittää sille että saatte kahdestaan tutustua lapseen.(kukaan ei siis tule lasta katsomaan)

Vierailija
68/78 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:51"]Onnea, olet löytänyt narsistin! Erakoituminen ja epätoivo alkakoon.
[/quote]

En usko, että mieheni on narsisti, vaikka välillä siltä kyllä tuntuu. Hänellä on kaksisuuntainen persoonallisuushäiriö.

Vierailija
69/78 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 10:07"]Miksi työttömät hankkii vauvoja kun kerran vauvan tuottavuus on NOLLA
[/quote]

Liittyi asiaan miten?

Vierailija
70/78 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 11:13"]Siis mitä v*a;  WT-porukka taas lisääntyy! Vanhemmilla sotkuista, työttömänä loisitaan...edessä loistava tulevaisuus, kaikilla! Toivottavasti synnärillä tartutaan toimeen ja kutsutaan LASU paikalle kun sitä kumminkin tulevat tarvitsemaan.
[/quote]

Ollaan jo ennakoivan lastensuojelun.piirissä, mutta just tänään sanoivat, että katsotaan kun lapsi syntyy, että onko siihen mitään perusteita nyt näyttäisi, että ei ole.

Vierailija
71/78 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 11:15"]Mistä syistä miehesi ei siedä vanhempiasia? Mitä riitoja heillä on?
[/quote]

Isä käytti meitä ostoksilla ja annoimme bensarhaa 10€. Ostettiin vaatteita ja cd levyjä. Kysyttiin kuitenkin isältä raha ruokaan, kun ei ollut kovin paljon jäljellä ja oli kuitenkin maksanut kyydistä, se antoi 5€ ja käytiin kaupassa. Isä sanoi kotimatkalla, että "ei mulla oo varaa teidän levyjä maksaa". Mies veti siitä herneen perseeseen. Pari viikkoa myöhemmin soitimme äidilleni ja se katsoi euroviisuja ja laittoi ylös maita ja biisejä, niin ei ehtinyt puhumaan ja sanoi jotain vähän inhottavan suuntaista mulle siitä mies sit suuttui mun äidille.

Vierailija
72/78 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 04:03"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 04:00"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 03:52"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 03:47"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 03:41"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 03:35"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 03:29"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 03:20"]Sano sille miehelle että voi päättää asioista sitten, kun puskee peniksestään 3-kiloisen jötikän ulos :) Ei vaan, lapselle on hyvä olla mahdollisimman paljon aikuisia mm. esikuvina ja kyllähän se teitäkin auttaa kun on enemmän lapsenhoitoapua saatavilla. Ja mies oletettavasti on töissä ja sinä kotona? Täytyyhän sinulla olla mahdollisuus päästä tuttuun ja turvalliseen paikkaan lapsen kanssa hengähtämään, jos jonain päivänä tuntuu liian rankalta yksin. Vaikea kuvitella, että itse menisin mieluummin anoppilaan hakemaan henkistä tukea kuin omille vanhemmilleni. [/quote] No joo, mun vanhempien kotiin ei kyllä uskalla vauvaa viedä, kun siellä on sotkuista. Mies on työtön ja kotona niinkuin minäkin. [/quote] No voihan ne kutsua sinun luokse auttamaan? Pointti nyt oli se, että todennäköisesti mieluummin käännyt omien vanhempien puoleen hädässä ja siten myös lapsen oltava tekemisissä heidän kanssaan. [/quote] Totta. Ongelmana se, että asumme yhteisessä asunnossa ja mies ei halua heitä tänne. [/quote] Siihen taas pointti oli, että tarvitset vanhempiasi enemmän kuin miehesi vanhempia. Voisiko tätä yrittää selittää miehelle? [/quote] Voihan sitä aina yrittää, mutta tämän miehen päätä ei niin helposti käännetäkään :/ [/quote] No mutta onhan se koti sinunkin [/quote] No niinpä. Mies on sanonut mulle "joko minä tai sun vanhemmat" pakottaa siis valitsemaan. :(

[/quote]

No eikös tuo ole helppoa? Vastaat, että selvä, mun vanhemmat.
[/quote]

Mies on mulle erittäin rakas ja tärkeä. Tiedän, että se ei antais mulle ikinä anteeksi, jos noin sanoisin ja saisin kuulla siitä niin kaun kun henki pihisee, jos ei jättäis mua, mikä voisi olla myös todennäköistä. Mies hokenut mulle meidän ensimmäisestä yhteiseatä kuukaudesta asti, ettei ikinä jätä minua ja on antanut jopa pettämisen anteeksi.

Vierailija
73/78 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en haluais sun vanhempias oman vauvani ristiäisiin

Vierailija
74/78 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies päättää tuleeko sun vanhemmat tai ei ? Ei sillä oikeus kieltää sua nähdä tai olla tekemisissä perheesi kanssa.

Vierailija
75/78 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 22:35"]minunkin mies on katkaissut välinsä vanhempiini ja niinpä käy mummolassa lasten kanssa ilman miestä. meille he eivät tule. tällaista elämä nykyisin on, ja olen yrittänyt siihen sopeutua eli olen valinnut pysyä yhdessä mieheni suhtautumisesta huolimatta. kiristää en häntä voi tasapuolisuudella, sillä hänen vanhempansa ovat kuolleet.

[/quote]

No voi. Tää mun tapus on ennenkin suuttunut mun vanhemmille ja kieltänyt mua olemasta heihin yhteydessä, mutta aina sopinut niiden kanssa. Nyt on vain tavallista pidempi aika mennyt ja mies on sanonut, ettei ikinä anna anteeksi, vaikka osä on pyytänyt.

Vierailija
76/78 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 23:09"]Ei mies päättää tuleeko sun vanhemmat tai ei ? Ei sillä oikeus kieltää sua nähdä tai olla tekemisissä perheesi kanssa.
[/quote]

No niinpä.

Vierailija
77/78 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei apua... Nyt on kyllä olosuhteet, teidän avuttomuus, asenteet ja taustat niin huonot, että ei tuollaiseen ympäristöön kannattaisi lasta antaa. Noin epäkypsät tuskin osaavat kasvattaa tervettä lasta.

Vankilaa, päihteitä, epävakaita ystäviä, huoletonta rahankäyttöä varattomana... Onneksi ennakoiva lasu on tehty.

Vierailija
78/78 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:35"]Ei apua... Nyt on kyllä olosuhteet, teidän avuttomuus, asenteet ja taustat niin huonot, että ei tuollaiseen ympäristöön kannattaisi lasta antaa. Noin epäkypsät tuskin osaavat kasvattaa tervettä lasta.

Vankilaa, päihteitä, epävakaita ystäviä, huoletonta rahankäyttöä varattomana... Onneksi ennakoiva lasu on tehty.
[/quote]

En ole avuton, asenneongelmainen enkä epäkypsä. Taustat, aikaisemmat päihteidenkäytöt ja entiset ystävät ei vaikuta mitenkään nykyiseen elämään. Kun alan saamaan rahaa omalle tililleni, niin rahan käyttö muuttuu järkevämmäksi. En ole siis saanut avoliittomme aikanarahaa tilille tai käteen ja mies on oikeastaan päättänyt, että mitä ostetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi