Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua vanhempiani vauvamme ristiäisiin.

Vierailija
22.05.2015 |

Eikä ne sen mielestä saa tulla edes sairaalaan katsomaan vauvaa! Synnytys voi alkaa minä hetkenä hyvänsä. Minä haluaisin, että lapsellani olisi kummatkin isovanhemmat ja mun vanhemmat on ollut vauvauutisesta kovasti innoissaan (olen ainoa lapsi ja tämä on mun esikoinen) ja haluaa ehdottomasti olla lapsen elämässä mukana, sitä mäkin haluaisin, mies ei. Hän on suuttunut vanhemmilleni ihan mitättömistä pienistä sanoista. Mitä tässä nyt vois oikein tehdä??

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:43"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 02:29"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 02:18"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:54"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:35"]Ei apua... Nyt on kyllä olosuhteet, teidän avuttomuus, asenteet ja taustat niin huonot, että ei tuollaiseen ympäristöön kannattaisi lasta antaa. Noin epäkypsät tuskin osaavat kasvattaa tervettä lasta.

Vankilaa, päihteitä, epävakaita ystäviä, huoletonta rahankäyttöä varattomana... Onneksi ennakoiva lasu on tehty.
[/quote]

En ole avuton, asenneongelmainen enkä epäkypsä. Taustat, aikaisemmat päihteidenkäytöt ja entiset ystävät ei vaikuta mitenkään nykyiseen elämään. Kun alan saamaan rahaa omalle tililleni, niin rahan käyttö muuttuu järkevämmäksi. En ole siis saanut avoliittomme aikanarahaa tilille tai käteen ja mies on oikeastaan päättänyt, että mitä ostetaan.
[/quote]

Miksi olet hankinut lapsen tuollaisen miehen kanssa? Ja tilanteessa jossa ollette molemmat(?) työttömiä ja kerjäätte vanhemmiltasi rahaa...

Pliis, pyydän mieti tuota suhdetta ja sitä millainen ISÄ miehesi olisi lapsen kannalta. Olet kertonut, että miehesi suuttuu pikkuasioista (huono piirre lasten kanssa), eikä hallitse rahankäyttöä (lapsi joutuu elämään köyhyydessä ja oppii huonot rahankäyttö tavat). Pärjäisit todennäköisesti lapsen kanssa paremmin ilman miestä. Ja jos asunto yms. huollestuttaa niin voit lapsen kanssa mennä synnytyssairaalasta ensikotiin.
[/quote]

Mies on osoittanut ja sanonut, että pistää lapsemme etusijalle kuten minäkin. Olen tehnyt selväksi, että riitelyn on loputtava tai lähden lapsen kanssa. Uutta miestä en ota, jos tästä eroaisin ka olen aina halunnut äidiksi, kun saimme tietää raskaudesta itkimme kummatkin pitkään onnesta eikä abortti käynyt edes mielessä.
[/quote]

Viestin 53 perusteella olin tulossa sanomaan että tämä on se sama joka kyseli että mennäänkö ambulanssiin perse paljaana, mutta tässähän se vielä varmistui. Samat sanankäänteet.

Onneksi se ennakoiva lasu on tehty!

Kuuleppa. Sinun kannattaisi nyt ottaa ero miehestä ja pian. Olette parempia vanhempia erikseen. Tämä neuvo on henkilöltä, joka valitettavasti ammatissaan näkee kaltaisiasi hieman liian usein.
[/quote]

Myönnän, että olen sama henkilö. Kyllä mä aion rauhassa katsoa, miten meillä lähtee sujumaan, jos ei suju, niin eroan sitten.
[/quote]

Hyvä. Kuulostat fiksummalta kuin miehesi. Olet varmaankin hänestä riippuvainen. Muista että sinun tehtäväsi tästä lähtien on olla äiti lapsellesi ja suojella häntä kaikelta epäterveelliseltä, jopa mieheltäsi jos hän aiheuttaa riitoja ja käyttäytyy noin.

68
[/quote]

Muistan kyllä.

Vierailija
42/78 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:48"]Nythän on niin ettei miehelläsi ole tähän asiaan mitään sanottavaa. Kysymys on lapsen oikeudesta tutustua isovanhempiinsa, ei miehen oikeudesta suutahdella ympäriinsä.

Joten tyynesti naurat päin naamaa ja ilmoitat yllä mainitun. Mies voi tietysti hankaluutensa takia kohta löytää itsensä myös siitä tilanteesta että tapaa omaa lastaan itse vain joka toinen viikonloppu. 

Kannataisi harkita.
[/quote]

Kertauksena ap:n edellisestä ketjusta - he ovat moniammatilliseen avun piirissä olevia (diagnosoimatomasti mahdollisesti heikkolahjaisia) ex-narkkareita/juoppoja/rikollisia/mt-ongelmaisia.

Ap kuulostaa kuitenkin periaatteessa tarkoittavan hyvää. Ainoa järkevä neuvo on ap:lle, että puhu avoimesti neuvolassa kaikista teidän ongelmista, myös näistä parisuhteeseen liittyvistä. Siellä voivat auttaa teitä parhaiten tässä vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:48"]Nythän on niin ettei miehelläsi ole tähän asiaan mitään sanottavaa. Kysymys on lapsen oikeudesta tutustua isovanhempiinsa, ei miehen oikeudesta suutahdella ympäriinsä.

Joten tyynesti naurat päin naamaa ja ilmoitat yllä mainitun. Mies voi tietysti hankaluutensa takia kohta löytää itsensä myös siitä tilanteesta että tapaa omaa lastaan itse vain joka toinen viikonloppu. 

Kannataisi harkita.
[/quote]

Näinpä

Vierailija
44/78 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 09:48"]Nythän on niin ettei miehelläsi ole tähän asiaan mitään sanottavaa. Kysymys on lapsen oikeudesta tutustua isovanhempiinsa, ei miehen oikeudesta suutahdella ympäriinsä.

Kannataisi harkita.
[/quote]

Kertauksena ap:n edellisestä ketjusta - he ovat moniammatilliseen avun piirissä olevia (diagnosoimatomasti mahdollisesti heikkolahjaisia) ex-narkkareita/juoppoja/rikollisia/mt-ongelmaisia.

Ap kuulostaa kuitenkin periaatteessa tarkoittavan hyvää. Ainoa järkevä neuvo on ap:lle, että puhu avoimesti neuvolassa kaikista teidän ongelmista, myös näistä parisuhteeseen liittyvistä. Siellä voivat auttaa teitä parhaiten tässä vaiheessa.
[/quote]

Puhun kyllä ihan avoimesti neuvolassa ja myös omille psyk. sairaanhoitajille puhutaan kumpikin aina jos on jotain ongelmia.
Ei olla heikkolahjaisia vaikka mun kirjoitus ja tietämättömyys asioista siltä näyttääkin.

Vierailija
45/78 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 09:33"]Öö, en mäkään halua mieheni vanhempia meille tai olla muutenkaan heidän kanssaan tekemisissä. Mies sit käy lasten kanssa siellä tms. Mutta mun kotiin ei ole asiaa.
Sivullisten, ja varmaan miehenkin mielestä on riitaannuttu (lähinnä anopin kanssa, mut appiukko perus tossukka) mitättömistä asioista mutta mä en vaan kestä sellaista että mua ja mun lapsia tullaan omaan kotiini haukkumaan ja arvostelemaan, ja tullaan muka auttamaan = passattavaksi, sotkemaan ja kohnaamaan kaappeja että saa lisää arvosteltavaa.
Juu kiitos ei, hoitakoon mies vanhempansa keskenään.
[/quote]

Mitä vitun alapeukuttamista tässäkin on?
Itsekö haluaisitte kotiinne ihmisiä jotka tulevat sinne haukkumaan ja tuomaan pahaa mieltä ja tuppaavat väkisin kohnaamaan kaappeja?
Siitä vaan mutta itse karsin elämästäni joka ikisen kusipään jota ei syystä tai toisesta ole ihan pakko katsella.
Enkä tosiaan yhtään juhliakaan enää pilaisi/pilaa kutsumalla yhtään mulkkua sinne arvostelemaan ja rutisemaan. Kivat muistot jää kun päällimmäisenä mielessä anopin ruma naama ja rutkutus mikä kaikki on mennyt pieleen.

Vierailija
46/78 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä v*a;  WT-porukka taas lisääntyy! Vanhemmilla sotkuista, työttömänä loisitaan...edessä loistava tulevaisuus, kaikilla! Toivottavasti synnärillä tartutaan toimeen ja kutsutaan LASU paikalle kun sitä kumminkin tulevat tarvitsemaan.

Vierailija
47/78 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä syistä miehesi ei siedä vanhempiasia? Mitä riitoja heillä on?

Vierailija
48/78 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
49/78 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:54"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:35"]Ei apua... Nyt on kyllä olosuhteet, teidän avuttomuus, asenteet ja taustat niin huonot, että ei tuollaiseen ympäristöön kannattaisi lasta antaa. Noin epäkypsät tuskin osaavat kasvattaa tervettä lasta.

Vankilaa, päihteitä, epävakaita ystäviä, huoletonta rahankäyttöä varattomana... Onneksi ennakoiva lasu on tehty.
[/quote]

En ole avuton, asenneongelmainen enkä epäkypsä. Taustat, aikaisemmat päihteidenkäytöt ja entiset ystävät ei vaikuta mitenkään nykyiseen elämään. Kun alan saamaan rahaa omalle tililleni, niin rahan käyttö muuttuu järkevämmäksi. En ole siis saanut avoliittomme aikanarahaa tilille tai käteen ja mies on oikeastaan päättänyt, että mitä ostetaan.
[/quote]

Miksi olet hankinut lapsen tuollaisen miehen kanssa? Ja tilanteessa jossa ollette molemmat(?) työttömiä ja kerjäätte vanhemmiltasi rahaa...

Pliis, pyydän mieti tuota suhdetta ja sitä millainen ISÄ miehesi olisi lapsen kannalta. Olet kertonut, että miehesi suuttuu pikkuasioista (huono piirre lasten kanssa), eikä hallitse rahankäyttöä (lapsi joutuu elämään köyhyydessä ja oppii huonot rahankäyttö tavat). Pärjäisit todennäköisesti lapsen kanssa paremmin ilman miestä. Ja jos asunto yms. huollestuttaa niin voit lapsen kanssa mennä synnytyssairaalasta ensikotiin.

Vierailija
50/78 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 02:18"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:54"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 01:35"]Ei apua... Nyt on kyllä olosuhteet, teidän avuttomuus, asenteet ja taustat niin huonot, että ei tuollaiseen ympäristöön kannattaisi lasta antaa. Noin epäkypsät tuskin osaavat kasvattaa tervettä lasta.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mies on osoittanut ja sanonut, että pistää lapsemme etusijalle kuten minäkin. Olen tehnyt selväksi, että riitelyn on loputtava tai lähden lapsen kanssa. Uutta miestä en ota, jos tästä eroaisin ka olen aina halunnut äidiksi, kun saimme tietää raskaudesta itkimme kummatkin pitkään onnesta eikä abortti käynyt edes mielessä.

Vierailija
51/78 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 04:03"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 04:00"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 03:52"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 03:47"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 03:41"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 03:35"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 03:29"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 03:20"]Sano sille miehelle että voi päättää asioista sitten, kun puskee peniksestään 3-kiloisen jötikän ulos :) Ei vaan, lapselle on hyvä olla mahdollisimman paljon aikuisia mm. esikuvina ja kyllähän se teitäkin auttaa kun on enemmän lapsenhoitoapua saatavilla. Ja mies oletettavasti on töissä ja sinä kotona? Täytyyhän sinulla olla mahdollisuus päästä tuttuun ja turvalliseen paikkaan lapsen kanssa hengähtämään, jos jonain päivänä tuntuu liian rankalta yksin. Vaikea kuvitella, että itse menisin mieluummin anoppilaan hakemaan henkistä tukea kuin omille vanhemmilleni. [/quote] No joo, mun vanhempien kotiin ei kyllä uskalla vauvaa viedä, kun siellä on sotkuista. Mies on työtön ja kotona niinkuin minäkin. [/quote] No voihan ne kutsua sinun luokse auttamaan? Pointti nyt oli se, että todennäköisesti mieluummin käännyt omien vanhempien puoleen hädässä ja siten myös lapsen oltava tekemisissä heidän kanssaan. [/quote] Totta. Ongelmana se, että asumme yhteisessä asunnossa ja mies ei halua heitä tänne. [/quote] Siihen taas pointti oli, että tarvitset vanhempiasi enemmän kuin miehesi vanhempia. Voisiko tätä yrittää selittää miehelle? [/quote] Voihan sitä aina yrittää, mutta tämän miehen päätä ei niin helposti käännetäkään :/ [/quote] No mutta onhan se koti sinunkin [/quote] No niinpä. Mies on sanonut mulle "joko minä tai sun vanhemmat" pakottaa siis valitsemaan. :(

[/quote]

Ja ikä oli? Mitähän mies sanoisi jos ottaisit ne vanhemmat. (Mä olisin jo ottanut)

Vierailija
52/78 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo mies leppymässä pikkuhiljaa, kun sekin tuli mun isän kyytiin yks päivä ja käski mun soittaa äidilleni?

Vierailija
53/78 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 11:15"]Mistä syistä miehesi ei siedä vanhempiasia? Mitä riitoja heillä on?
[/quote]

Isä käytti meitä ostoksilla ja annoimme bensarhaa 10€. Ostettiin vaatteita ja cd levyjä. Kysyttiin kuitenkin isältä raha ruokaan, kun ei ollut kovin paljon jäljellä ja oli kuitenkin maksanut kyydistä, se antoi 5€ ja käytiin kaupassa. Isä sanoi kotimatkalla, että "ei mulla oo varaa teidän levyjä maksaa". Mies veti siitä herneen perseeseen. Pari viikkoa myöhemmin soitimme äidilleni ja se katsoi euroviisuja ja laittoi ylös maita ja biisejä, niin ei ehtinyt puhumaan ja sanoi jotain vähän inhottavan suuntaista mulle siitä mies sit suuttui mun äidille.
[/quote]

Onko tää provo? Vaatteita ja levyjä ostetaan ensin ja sitten pyydetään rahaa ruokaan. Ai että sun isän pitäis maksaa teidän typerät törsäilyt. Mikä se teidän elämänhallintakyky oikein on?

Vierailija
54/78 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 11:15"]Mistä syistä miehesi ei siedä vanhempiasia? Mitä riitoja heillä on?
[/quote]

Isä käytti meitä ostoksilla ja annoimme bensarhaa 10€. Ostettiin vaatteita ja cd levyjä. Kysyttiin kuitenkin isältä raha ruokaan, kun ei ollut kovin paljon jäljellä ja oli kuitenkin maksanut kyydistä, se antoi 5€ ja käytiin kaupassa. Isä sanoi kotimatkalla, että "ei mulla oo varaa teidän levyjä maksaa". Mies veti siitä herneen perseeseen. Pari viikkoa myöhemmin soitimme äidilleni ja se katsoi euroviisuja ja laittoi ylös maita ja biisejä, niin ei ehtinyt puhumaan ja sanoi jotain vähän inhottavan suuntaista mulle siitä mies sit suuttui mun äidille.
[/quote]

Onko tää provo? Vaatteita ja levyjä ostetaan ensin ja sitten pyydetään rahaa ruokaan. Ai että sun isän pitäis maksaa teidän typerät törsäilyt. Mikä se teidän elämänhallintakyky oikein on?
[/quote]

Olen jo tässä ketjussa sanonut, että rahankäyttö meillä muuttuu järkevämmäksi, kun mä alan saamaan tililleni rahaa, nyt ne on tullut kaikki vain miehen tilille ja se on kokenut oikeudekseen käyttää niitä miten huvittaa eikä oo siis multa kysellyt saako ostaa vaikka sit niitä levyjä.

Vierailija
55/78 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole saanut rahaa tilillesi aiemmin?

Vierailija
56/78 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 21:17"]Mikset ole saanut rahaa tilillesi aiemmin?
[/quote]

Sain, kun mulla oli oma asunto, kun muutettiin yhteen, niin tuet (miehen työttömyyspäiväraha, asumistuki ja toimentulotuki) on menneet aina miehen tilille johtuukohan siitä, että se on vanhempi en tiedä. Mutta nyt mulle on tullut ekat äotiyspäivärahat.

Vierailija
57/78 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa, kun ne ei nyt edes tiedä, että vauva on vielä mahassa. Ilmoitan syntymästä vaikka mikä olisi.

Vierailija
58/78 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama tilanne.Ratkaisu oli ettei ristiäisiin kutsuttu vieraita ollenkaan.Pian sen jälkeen valitsin vanhempani.

Vierailija
59/78 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 05:46"]Jos miehesi haluaa kilpailla Vuoden Jättivauvan tittelistä 2015, niin siitä vaan. Asia on kuitenkin niin, että kyseessä on lapsenne isovanhemmat ja tietenkin he tulevat ristiäisiin ja vauvaa katsomaan laitokselle/ kotiin. Kysy mieheltäsi kiinnostaisiko häntä kenties joku muu harrastus kuin pitkällisten sukuriitojen synnyttäminen ja ylläpito. Kalastus? Metsästys? Eräretkeily (jolloin olisi poissa kotoa pitempiä aikoja)?
[/quote]

Jättivauva se tosiaan on, pitää kantaa limukka ja vettä sänkyyn, laittaa amulla sille lääkkeet valmiiksi ja kiukuttelee pienistä asioista. Ikää 35

Vierailija
60/78 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 07:04"]No jos sun vanhemmat ei saa tulla niin ilmoita että tasapuolisuuden vuoksi ei sitten miehenkään vanhemmat...

eli joko molemmat isovanhemmat ristiäisiin ja muutenkin vierailemaan kotiinne tai ei kummatkaan?

kaikkinensa tilanne kuulostaa sairaalta tai provolta. Vinkkinä älä nyt vaan tee pienellä ikäerolla toista muksua tuollaisen miehen kanssa.
[/quote]

No en ajatellutkaan.