Ostohousut jalkaan. Muita hauskoja ilmauksia?
Kommentit (55)
Laittaakohan maksullinen nainen myyntihousut jalkaan kun lähtee tienaamaan?
Ei tästä ketjusta takkia tullut, ei edes kukkaroa. Olisihan tässä saumaa ollut. Vain nappikauppa oli kirjoittajille tuttua ellei jopa vyönkiristys.
Vierailija kirjoitti:
Mun isä sanoi kun laitettiin juhliin tms. parempaa päälle, että pistetään limunaativaatteet päälle.
Minun isä sanoi niitä paraativaatteiksi.
Tietääkseni hollannin kielessä (tai jos joku kieltä puhuva tietää paremmin, niin saa oikaista) on olemassa sen tyyppinen ilmaus, että jommallakummalla avioliiton osapuolella on ”housut jalassa”. Ilmeisesti kysymys on siitä, kumpi meikäläisittäin näyttää kaapin paikan, mutta jotenkin minua hymyilyttää ajatus siitä, että perheessä on yhdet housut, ja sitten aamulla kilpaillaan siitä, kumpi ehtii ne ensin jalkaan vetäistä.
Anttilan Ingan terveiset. Tätä käytettiin ennen, nykyisin en ole kuullut. Eli jos jotain luvattiin, mutta ei toteutunutkaan, sanottiin "Tais taas olla Anttilan Ingan terveisiä..-" Liekkö ollut todellinen henkilö vai mielikuvituksen tuotetta hän.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni hollannin kielessä (tai jos joku kieltä puhuva tietää paremmin, niin saa oikaista) on olemassa sen tyyppinen ilmaus, että jommallakummalla avioliiton osapuolella on ”housut jalassa”. Ilmeisesti kysymys on siitä, kumpi meikäläisittäin näyttää kaapin paikan, mutta jotenkin minua hymyilyttää ajatus siitä, että perheessä on yhdet housut, ja sitten aamulla kilpaillaan siitä, kumpi ehtii ne ensin jalkaan vetäistä.
Englannissakin. Start wearing pants tarkoittaa miehelle sanottuna jotain muuta kuin ettei hilluisi munasillaan. Housut pukeva nainen näyttää kaapin paikan.
Vierailija kirjoitti:
Laittaakohan maksullinen nainen myyntihousut jalkaan kun lähtee tienaamaan?
Ne myyntihousut riisutaan sitten myyntitilanteessa.
Jos jää suustaan kiinni turpakäräjille voi silloin puhua tuulta, taivasta, kunhan ei puhu potaskaa tai läpiä päähänsä, silloin voi puhua itsensä pussiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englannissakin. Start wearing pants tarkoittaa miehelle sanottuna jotain muuta kuin ettei hilluisi munasillaan. Housut pukeva nainen näyttää kaapin paikan.
Nainen ehkä näyttää kaapin paikan, mutta mies tulee sieltä kaapista ulos.
Vierailija kirjoitti:
Mun isä sanoi kun laitettiin juhliin tms. parempaa päälle, että pistetään limunaativaatteet päälle.
Meilläpäin laitetaan ykköset päälle.
Vierailija kirjoitti:
Anttilan Ingan terveiset. Tätä käytettiin ennen, nykyisin en ole kuullut. Eli jos jotain luvattiin, mutta ei toteutunutkaan, sanottiin "Tais taas olla Anttilan Ingan terveisiä..-" Liekkö ollut todellinen henkilö vai mielikuvituksen tuotetta hän.
En ole koskaan kuullutkaan. Onko sanonta raja-Karjalasta joskus ennen sotia??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläpäin laitetaan ykköset päälle.
Meillä herrasteluvaatteet.
Ihmisvaatteet laitetaan päälle ja ostetaan ihmistupakkia. Kun lähdetään "ihmisten ilmoille." (Tavallisestihan on arkivaatteet, ja tupakkikin on pussitupakkia, ihmistupakki on valmiita savukkeita askissa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullutkaan. Onko sanonta raja-Karjalasta joskus ennen sotia??
En tiedä alkuperää, mutta Kymenlaaksosta ja Keski-Suomesta olen kuullut tätä.
On muuten ärsyttävä sanonta.
Samaa sarjaa kuin meikämandoliini tai öbauttiarallaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tästä ketjusta takkia tullut, ei edes kukkaroa. Olisihan tässä saumaa ollut. Vain nappikauppa oli kirjoittajille tuttua ellei jopa vyönkiristys.
Ei kai mee kymmeniäkään vuosia ku näitä ei ymmärrä kukaan...
Nappikauppa- hauska
Vyön kiristys... ellei jopa suu säkkiä myöten
Kerran kun vietin aikaa paikallisen yöelämän nurjimmalla puolella, eli taksijonossa aamuyöllä, kuulin kun vieressä puhkesi nyrkkirysy kahden kokeneen kallun välillä.
Näiden kavereiden möykätessä toisilleen vieressä, kuului kannustava kajahdus viereisen bussipysäkin katoksesta: "Runkkaa sitä håmoa tukkaan Kari!".
Minusta tuo oli runollista ja aion käyttää tätä vastedes tilaisuuden tullen.
Oi, tämän olen unohtanut! Limunaativaatteisiin munkin isä sonnustautui, kun lähdettiin kylään.