Luottotiedottomat, kuinka on vaikuttanut elämäänne?
Olen itse valmistautunut luottotietojen menetykseen. Sain potkut töistä, laskuja kertyy eikä rahaa ole. Kuinka luottotietojen menetys vaikuttaa elämiseen?
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:36"]
Välillä harmittaa kovasti että nuorempana teki tyhmyyksiä. Olen niin pahasti veloissa että olen oppinut arvostamaan elämää. Ei se raha tuo onnea, ei tuonnut minulla, eikä varmasti kenelläkään toisella. Sinä selviät.
[/quote]
Raha ei tuo välttämättä onnea, mutta köyhyys ja velat voivat sen onnen hyvin helposti viedä pois.
Vaikka olisinkin surullinen, itkisin mieluummin 300 neliöisessa omakotitalossani pääkaupunkiseudulla tilaen samalla jotain hyvää lohturuokaa -kuljetuksella tietenkin, kuin kaupungin vuokraitsemurhayksiössä nyyhöttäen nuudelidieetillä.
Vähän radikaaleja "esimerkkejä", mutta etköhän tajua tuon pointin.
Mulla meni noin 2000euroa ulos ottoon ääliönä kun pikavipit oli niin helkkarin hienoja ja helppoja. Nyt makselen 100kuussa kunnes pääsen töihin. Vois olla huonomminkin mutta itseä ärsyttää oma ajattelemattomuus tosi paljon
Ainoa kerta kun on vaikuttanut, on ollut nettiliittymän avauksessa 2007. Piti maksaa takuumaksu, josta alettiin vuoden päästä ottaa liittymän kuukausimaksua niin että vuoteen ei tullut laskua ollenkaan. Eli ±0. Viime vuonna nostin liittymän nopeutta, niin se ei onnistunut operaattorin sivulla vaan piti soittaa asiakaspalveluun.
Minulla on ollut luottotiedot menneet koko aikuisikäni, eli reilu 10 vuotta.
Asunnon olen saanut helposti kun ei ole vuokravelkaa. Puhelinliittymänkin olen avannut ja ostanut sieltä osamaksulla puhelinta, tablettia ym itselle ja lapsille. Minulla ei ole puhelinoperaattoreillekkaan velkaa niin silloin saa vaikka olisi luotot menneet. Vuosia jo asiakkaana ja aina ajallaan olen maksanut.
Onneksi luottotiedot meni nopeasti eli en ole saanut otettua pikavippejä tai muuta velkaa.
Velkaa ei ole paljon ja vähän pelottaa se että luotot tulee joskus kuntoon!
Olen vähän holtiton rahankäyttäjä..
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:36"]
Välillä harmittaa kovasti että nuorempana teki tyhmyyksiä. Olen niin pahasti veloissa että olen oppinut arvostamaan elämää. Ei se raha tuo onnea, ei tuonnut minulla, eikä varmasti kenelläkään toisella. Sinä selviät.
[/quote]
Raha ei tuo välttämättä onnea, mutta köyhyys ja velat voivat sen onnen hyvin helposti viedä pois.
Vaikka olisinkin surullinen, itkisin mieluummin 300 neliöisessa omakotitalossani pääkaupunkiseudulla tilaen samalla jotain hyvää lohturuokaa -kuljetuksella tietenkin, kuin kaupungin vuokraitsemurhayksiössä nyyhöttäen nuudelidieetillä.
Vähän radikaaleja "esimerkkejä", mutta etköhän tajua tuon pointin.
[/quote]
Riippuu ihmisestä. Itselläni ei ole ollut ongelmia enkä ole itseäni onnettomaksi kokenut vaikka ei luottotietoja ole.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 19:10"]Siis kuinka monella oikeasti on suomessa luottotiedot menneet. Määrä taitaa olla suuri.
[/quote]
Joskus oli tilasto tuosta, taisi olla niin että 40% 18-70vuotiaista oli luottotiedot menneet.
Jos tilanne on vasta "menossa" tuohon suuntaan niin sen kanssa kannattaa yrittää selvitä. Käy velkaneuvojan juttusilla. Kalleinta niiden maksujen hoito on ulosoton kautta. Ehkä halvin ratkaisu on vaan ottaa nyt yksi iso laina sieltä mistä saa ja maksaa pikkuvelat pois sillä. Vaikka sen velan kans ois tiukkaa, niin silti se on halvinta tod näk sulle. Oisko jotain myytävää, esim. auto?
Maksuhäiriöisten henkilöiden kokonaismäärä kasvoi vuodessa 14 000:llä ja on nyt jo 360 000. Heistä valtaosalla uusimmat häiriömerkinnät ovat vuodelta 2013, mikä kertoo siitä, että he ovat tälläkin hetkellä käytännössä ylivelkaantuneita. Keskimäärin jokaisella rekisteröidyllä kuluttajalla on jo 16 merkintää, mutta määrä vaihtelee yhdestä useisiin satoihin.
"Enimmillään maksuhäiriöisiä henkilöitä on ollut vuonna 1997 noin 368 000. Silloisilla maksuhäiriömerkintöjen tallennusajoilla olisi tuo luku todennäköisesti nyt jo rikkoutunut", pohtii liiketoimintajohtaja Jouni Muhonen Suomen Asiakastieto Oy:stä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 19:10"]Siis kuinka monella oikeasti on suomessa luottotiedot menneet. Määrä taitaa olla suuri.
[/quote]
Joskus oli tilasto tuosta, taisi olla niin että 40% 18-70vuotiaista oli luottotiedot menneet.
[/quote]
Ei ole noin suuri korkeintaan. 20-30% koko Suomen väestöstä.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 00:36"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:30"]
Olen itse valmistautunut luottotietojen menetykseen. Sain potkut töistä, laskuja kertyy eikä rahaa ole. Kuinka luottotietojen menetys vaikuttaa elämiseen?
[/quote]
Voi hyvä tavaton. Mene äkkiä pankkiin ja pyydä laina pienin lyhennyksin. Lainalla maksat kaikki laskusi. Sitten menet sossuun neuvottelemaan ennen seuraavia laskuja. Ei tarvitse mammapalstalla ihmetellä.
[/quote]
Jos sen lainan ottaa niin voi olla turha enää mennä sossuun. Siellä katsotaan tuloksi tuo laina ja kaikkia laskuja ei välttämättä huomioida
[/quote]
Vaikuttaako lainan hakemiseen ensinnäkin se jos ei ole ammattitutkintoa?
[/quote]
Vaikuttaa
pitää käyttää enemmän käteistä. menetin luottotiedot ihan harkitusti. Mulla oli säästöjä ja otin niin paljon lainoja ja luottoa kuin mahollista. Laitoin rahat "patjan alle" ja siirsin monet jutut avovaimon nimelle. maksan nyt vain kolmasosan lainoista takaisin ulosotoprosessissä ja konkurssissa. Mulle se oli hyvä kauppa mulle.
Ilman puolisoa olis ollut hankalampaa. Mutta noin niinkun pärjäilihän sitä. Yksin olis hankalaa jos jostain syystä pitäis uus vuokrakämppä löytää ku se olis kiven alla. Ei mitään herkkua mut oma vika.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:55"]
pitää käyttää enemmän käteistä. menetin luottotiedot ihan harkitusti. Mulla oli säästöjä ja otin niin paljon lainoja ja luottoa kuin mahollista. Laitoin rahat "patjan alle" ja siirsin monet jutut avovaimon nimelle. maksan nyt vain kolmasosan lainoista takaisin ulosotoprosessissä ja konkurssissa. Mulle se oli hyvä kauppa mulle.
[/quote]
Joo, nyt kannattaa ap:n ottaa lainaa niinpaljon kuin ikinä saa, sitten vaan velkajäjestelyyn ja sillä selvä :D .
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 19:10"]Mikä siinä on kun ei enää huvita niinku ennen? Joo väsymystä on ajoittain mutta niinhän sitä on ollu aina ja silti on seksi maistunut.
Jotenki outoa miten mä koen epämiellyttävänä sitä kun mun rintoja kosketaan, en pidä suutelemisestakaan enää tai jos alapäätäni kosketaan sormin. Ainoa mikä joten kuten vielä käy on pelkkä sisään ulos yhdyntä joka kyllä johtaa orgasmiin.
Mutta en tajua tuota miksen enää kestä suutelua tai rintojen koskettelua.
Ja mihin se himo/kiihko on kadonnut???
En halua muita miehiä, eikä itsetyydytyskään enää innosta. En käytä hormonaalista ehkäisymenetelmää.
[/quote]
Taidat olla väärällä palstalla.