Miksi herkät miehet eivät kiinnosta naisia?
On kahden tyyppistä miestä näin karkeasti jaoteltuna menemättä syvemmälle ihmisten persoonallisuuksiin ja puhun tässä miehistä.Tiedän,että esim kristillisessä maailmassakin,seurakunnassa on nää sukupuoliroolit aika perinteisesti ajateltuna,että mies on tietyn tyypinen mies ja järjestetään kaikkia äijäiltoja ja miestenpäiviä.
Mutta ns hsp(highly sensitive person) ihmiset ovat 20% vähemmistö populaatiossa ja ajattelen,että Jumala loi heidät omaa tarkoitustaan varten ja minullekin Herra on sanonut,että minussa ei ole mitään vikaa,että herkkyys ei ole rangaistus vaan siinä on oma siunauksensa ja oma kirouksensa,oma vahvuutensa ja oma heikkoutensa.
En koe tällaisia äijäiltoja omikseni sillä en istu perinteiseen miesten maailmaan syvällisyyteni,intuitioni ja luovuuteni takia.
Hsp mies on mies ei siis nainen mutta tunneäly ja siihen liittyvä intuitio,syvällisyys ja luovuus ja kyky syvään empatiaan ajatellaan perinteisesti feminiinisiksi piirteiksi jotka ovat vallitsevia naisilla ja tiedän esim ettei mun tyyppinen mies ole suosittu naismarkkinoilla millaisen perinteisen normimiehen naiset haluaa mutta koen,että Jumalalla on minulle aivan erityinen tie ja tähän erityiseen tiehen voi kuulua erityinen sielunkumppani.Haluan arvostaa itseäni omana itsenäni millaiseksi Jumala tarkoitti eikä minun tarvitse imitoida ketään tai tulla joksikin muuksi.
Kommentit (121)
Jaa. Oma mieheni on hyvinkin herkkä ja empaattinen, enkä missään nimessä vaihtaisi toiseen.
Uskon että sinäkin vielä löydät ihanan naisen joka arvostaa herkkyyttäsi. Kaikki ei ole niin mustavalkoista kuin kuvittelisi.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:11"]
Tuskin se herkkyydestäsi johtuu. Minä olen herkkä mies, eikä minulla ole ollut koskaan vaikeuksia "saada naisia".
[/quote]
Tuskin sitten olet herkkämies.EN usko että kuulut sieluperheeseeni.
[/quote]
Voit toki uskotella noin itsellesi, jos niin haluat. Järjellä ajatellen ymmärrät kyllä, että monilla herkillä miehillä on puoliso ja lapsiakin. Jotenkin me olemme onnistuneet saamaan kumppanin joko herkkyydestämme huolimatta tai sitten juuri sen ansiosta.
Asenteesi ärsyttää minua. Herkkyys ei tarkoita reppanuutta, uhriutumista tai tuollaisia suureellisia kuvitelmia omasta erityislaatuisuudesta. Sanothan itsekin, että herkkiä on viidennes kaikista ihmisistä. Emme sinä tai minä ole herkkyytemme vuoksi mitenkään ainutlaatuisia. Meitä on aika paljon.
Johdattaakohan Jumala tälle suloiselle,kokemattomalle miehelle,suloisen kokemattoman tytön.
Sydänystävyys -Se vasta jotakin olisi :)
Vähän itsestäni
Shalom,shlomo,Jumalan rauhaa ja rakkautta kaikille..
Se on Rabi tässä tässä,erityisherkkien(HSP-HIGHLY SENSITIVE) ihmisten sielunperheeseen kuuluva ihminen.
Puoliksi syyrialainen mutta äitini herkkyyden perinyt ja lapsena tosiaan olin äidin poika niinkuin monet muutkin herkät lapset.
Luovuus on osa minua ja vaikka en ole tähän astisessa elämässäni löytänyt kutsumustani ja suuntaani on vilpitön haluni nyt rakkaudesta musiikkiin ja huiluun instrumenttina löytää intohimo huilunsoitosta jonka voin valjastaa Jumalan kunniaksi eli tehdä parantavaa neoklassista,voideltua,anoinded music
Minun elämässäni on ollut särkyneisyyttä ja elämäni ulkoiset olosuhteet ovat hankalat eikä minulla ole ammattia mutta Jumalaan luottaen haluan kulkea kutsumustani kohti.
Minua kiinnostaa herkkien ihmisten asiat enkä ole pinnallinen enkä materialisti.
Toivon yhteyttä herkkiin ja sydämellisiin ihmisiin!!toki olen muidenkin ihmisten kaveri mutta haluan olla myös yhteydessä omaan sielunperheeseeni.
Kirjoitan myöhemmin lisää...
Huom jos joku tyttömäisen herkkä nainen huhuilee,että missä muruseni niin täällähän minä,samaa minäkin huhuilen.
Haluatko olla minun ihan ikioma muru aina ja ikuisesti kuten minä sinun.
Kirjoittelemisiin!!
-Sielunkumppanini on:
neitsyt tai 1 kokemus
kuuluu erityisherkkien sielunperheeseen
on tyttömäinen nainen ja suloinen
that's it :)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:11"]Jos joku tyttö kokee,että haluan tuon ihanuuden itselleni niin rukoile kallis Jumalaa niin Jumala paljastaa olenko sinulle sopiva ja voit rohkeasti ja vapaasti kirjoittaa mitä Jumala on paljastanut.Minä olen rukoillut ja antautunut Jumalan tahtoon siinä,että hän saa valita sen joka on minun ensimmäinen ja viimeineb jos siis herkkä sulopoika kiinnostaa :)
Tuijalle jos olet täällä:
Ehkä jos olet kiinnostunut jostakusta, ensin kannattaisi lähteä tutustumaan tähän ihmiseen, eikä vain rukoilla että hän huomaa sinut. Sillä jos jumala ei halua ratkaista kolmannen maailman ruokapulaa, ei häntä varmaankaan myöskään kiinnosta sinun rakkauselämäsi.
Minulla on tällainen aivan fantastisen ihana paita jossa olo on aika hellitty ja emotionaalisesti vapaa ja materiaaali on hellivää silkkiä ja väri on henkisesti kallisarvoinen viininpunainen.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:17"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:11"]
Tuskin se herkkyydestäsi johtuu. Minä olen herkkä mies, eikä minulla ole ollut koskaan vaikeuksia "saada naisia".
[/quote]
Tuskin sitten olet herkkämies.EN usko että kuulut sieluperheeseeni.
[/quote]
Voit toki uskotella noin itsellesi, jos niin haluat. Järjellä ajatellen ymmärrät kyllä, että monilla herkillä miehillä on puoliso ja lapsiakin. Jotenkin me olemme onnistuneet saamaan kumppanin joko herkkyydestämme huolimatta tai sitten juuri sen ansiosta.
Asenteesi ärsyttää minua. Herkkyys ei tarkoita reppanuutta, uhriutumista tai tuollaisia suureellisia kuvitelmia omasta erityislaatuisuudesta. Sanothan itsekin, että herkkiä on viidennes kaikista ihmisistä. Emme sinä tai minä ole herkkyytemme vuoksi mitenkään ainutlaatuisia. Meitä on aika paljon.
[/quote]
Sinun pitää ymmärtää tämä asia.Tunneäly persoonien seksuaalisuus on valoseksuaalisuus,minun intuitiivinen viisauteni käsittää tämän valoseksuaalisuuden.Luova emotio syvällisesti ammentaa valosta Jumalan tahdossa.Sydänenergia on valoenergiaa.
Kiitos Jumalalle tämänkin ymmärtämisestä.Seksuaalisuus on luovaa sielunkumppaneiden rakkauden leikkiä tässä syvällisessä tunneälyssä eli intuitiivisessa koko sielujen hyväilyssä.
Jumala tahtoo avata minulle viisauden portteja.
Joidenkin seksuaalisuus ilmenee karkeammalla tasolla johtuen emotional intelligencen puutteesta.Karsikina et voi päästä tähän.
Herkässä miehessä ei ole mitään vikaan. HSP käy myös hyvin, sopii itselleni kumppaniksi paljon paremmin, kuin ns. perusäijä. Mutta on kyllä valitettavaa, että herkät miehet osaavat myös toisinaan olla aikamoisia riippakiviä. Herkän ihmisen tulisi osata tunneherkkyydestään huolimatta (tai juuri sen takia!) kantaa vastuu omista tunteistaan, eikä joka kohdassa pyytää kumppania muuttamaan toimintatapojaan, kun herkkää miestä ahdistaa tai haittaa jokin. Voi myös olla tunneherkkä olematta "lälly". Suomalaiset naiset, itse mukaan luettuna, ovat usein voimakkaita pärjääjiä. Sellaiselle ei ole vastinetta miehestä, jolla ei ole omia mielipiteitä eikä kykyä seistä vahvasti omilla jaloillaan.
Karskit eivät kuulu samaan sieluperheeseen :(
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:28"]
Herkässä miehessä ei ole mitään vikaan. HSP käy myös hyvin, sopii itselleni kumppaniksi paljon paremmin, kuin ns. perusäijä. Mutta on kyllä valitettavaa, että herkät miehet osaavat myös toisinaan olla aikamoisia riippakiviä. Herkän ihmisen tulisi osata tunneherkkyydestään huolimatta (tai juuri sen takia!) kantaa vastuu omista tunteistaan, eikä joka kohdassa pyytää kumppania muuttamaan toimintatapojaan, kun herkkää miestä ahdistaa tai haittaa jokin. Voi myös olla tunneherkkä olematta "lälly". Suomalaiset naiset, itse mukaan luettuna, ovat usein voimakkaita pärjääjiä. Sellaiselle ei ole vastinetta miehestä, jolla ei ole omia mielipiteitä eikä kykyä seistä vahvasti omilla jaloillaan.
[/quote]Olen täysin samaa mieltä. -4/11
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:10"]
Minua kiinnostaa nimenomaan herkät miehet eikä mitkään karskit äijät, jotka keskustelevat vain autoista, intistä, jääkiekosta, kaljasta ja pillusta.
[/quote]
Samoin. Herkät miehet on aina kiinnostaneet enemmän. Ei ne rentut tai kovikset.
Mä mietin,että pidänkö kauluspaita tyylin vai hupparityylin eikä sinänsä ole kysymys itsetuntemuksen puutteesta koska kumpikin tyyli sopii.Toisaalta hupparityyli edustaa poikamaisuutta ja rentoutta,että onpa mukava pojan kainaloon käpertyä ja toisaalta kauluspaita tyyli edustaa syvällisyyttä ja herkkyyttä.Minussa on sekä hupparimiestä,että kauluspaitamiestä mutta haluaisin kuitenkin toisen tyylin valita päätyylikseni mutta tykkään kummastakin tyylistä joten loppupelissä annan mun sielunkumppanin päättää kumman tyylin pidän kumpi häntä miellyttää koska minua miellyttää kumpikin.
Pidä hupparia, koska olet tuollainen poikamainen symppis! :)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:16"]
Missä kaikki neitsyttyttelit?
[/quote]Mammapalstalla?
Älä jahtaa naisia. Parin reijän lisäksi heilla tuskin paljon annettavaa loppupeleissä.
En etsi reikää vaan sielunkumppanuutta.Kaltaisillani naisilla on paljon annettavaa.
ok