Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä grillaamisessa on niin h***tin hienoa?

Vierailija
21.05.2015 |

Mikä swiddu siinä grillaamisessa on niin helkkarin hienoa, että se on olevinaan nykyään oikein suomalaisen miehen beniksen jatke koko homma? Halpaa lihaa marinoidaan sorisissa mössöissä ja sitten käristetään järjettömissä, kallissa pöntöissä.

Kyllähän sitä grillattua lohta pari kertaa kesässä mielellään syö, mutta siinä kaikki. Jyrkkä ei halvoille kasslereille.

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:57"]

Aika moni grillaa paljon muutakin kuin lihaa tai makkaraa. Munakoisoa, tomaattia, kesäkurpitaa, maissia, persikkaa, ananasta, sipulia, halloumia, fetaa, perunanyyttejä jne. 

[/quote]

Aika moni joo..ei tarvitse mennä kuin lähimarkettiin, niin pistää silmään suomalaisten erittäin epäterveelliset ruokatottumukset. 

[/quote]

Juujuu, näitä kaiken maailman kasviksia ja halloumeja eri muodoissa onkin kaikki mainoskatkot täynnä. Ihan huvikseen vaan tehdään joka sesongiksi sen seitsemää uutta makkaraa ja marinadia vaikkei niitä edes kukaan syö.

Vierailija
82/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 19:37"]

Aika moni grillaa paljon muutakin kuin lihaa tai makkaraa. Munakoisoa, tomaattia, kesäkurpitaa, maissia, persikkaa, ananasta, sipulia, halloumia, fetaa, perunanyyttejä jne. 

[/quote]

Aika moni joo..ei tarvitse mennä kuin lähimarkettiin, niin pistää silmään suomalaisten erittäin epäterveelliset ruokatottumukset. 

[/quote]

Juujuu, näitä kaiken maailman kasviksia ja halloumeja eri muodoissa onkin kaikki mainoskatkot täynnä. Ihan huvikseen vaan tehdään joka sesongiksi sen seitsemää uutta makkaraa ja marinadia vaikkei niitä edes kukaan syö.

[/quote]

Ja ihan huvikseen kaupan vihannestiskit notkuu nykyään parsaa, munakoisoa, avokadoa, kesäkurpitsaa, yrttejä jne. Kun eihän niitä kukaan syö. 

Mainoskatkoista en tiedä, ei ole telkkaria. Oon mielummin pihalla grillaamassa. Makkarapaketteja kuluu noin kolme kesässä. Siinä vaiheessa makkara tulee niin korvista, että maistuu seuraavan kerran vasta vuoden kuluttua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 19:37"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja ihan huvikseen kaupan vihannestiskit notkuu nykyään parsaa, munakoisoa, avokadoa, kesäkurpitsaa, yrttejä jne. Kun eihän niitä kukaan syö. 

Mainoskatkoista en tiedä, ei ole telkkaria. Oon mielummin pihalla grillaamassa. Makkarapaketteja kuluu noin kolme kesässä. Siinä vaiheessa makkara tulee niin korvista, että maistuu seuraavan kerran vasta vuoden kuluttua. 

[/quote]

Enkä muuten tiedä sitäkään, kuka ne marinoidut lihatuotteet sieltä hyllyistä ostaa. Kovasti niitä kyllä näyttää olevan. Itse valitsen aina maustamatonta lihaan ja maustan sitten itse. 

Vierailija
84/114 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:54"]Minä olen kasvissyöjä enkä jää ikinä nuolemaan näppejäni grillatessa! Terveellistäkin voi siis grillata. Jotkut näyttää luulevan että grillaus ja lihavuus/epäterveellisyys kulkee käsi kädessä.
[/quote]
Meillä ei syödä lainkaan punaista lihaa, mutta grillataan kyllä paljon kesällä: kasvisvartaita ja -nyyttejä, halloumia, broileria ja lohta (nyytissä tai halstraamalla). Grillaaminen ei todellakaan tarkoita automaattisesti makkaraa tai rasvaa tihkuvia lihoja.

Vierailija
85/114 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:19"]

No, mä en tykkää grillatun ruoan mausta. Ja muuurinpohjaletut on ihan karmeita. Siitä pannusta jää tosi hirveä maku lettuihin.

Mutta, mä tykkään siitä grillauksesta tapahtumana, joka on yleensä hyväntuulinen. Ja niistä lisukkeista. Saalaatista, juomista jne.

[/quote]

Kannattaa puhidstaa se pannu joskus.

Vierailija
86/114 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kasvissyöjä enkä jää ikinä nuolemaan näppejäni grillatessa! Terveellistäkin voi siis grillata. Jotkut näyttää luulevan että grillaus ja lihavuus/epäterveellisyys kulkee käsi kädessä.

Vierailija
87/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillattu ruoka maistuu vaan niin hyvältä. Ja mukavahan se on puuhailla ulkosalla kuin sisällä hellan ääressä.

Onneksi löytyy paljon muutakin grillattavaa kuin kassleria :)

Vierailija
88/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään hienoa olekaan. Grilliruoka on kivaa vaihtelua ja tooosi hyvää!

Vierailija
89/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:16"]Ei siinä mitään hienoa olekaan. Grilliruoka on kivaa vaihtelua ja tooosi hyvää!
[/quote]näinpä. Mukavaa yhteistä ajanviettoa porukalla.

Vierailija
90/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka käskee grillata jotain huonolaatuista lihaa. Meillä grillataan karitsaa yleisimmin, hampurilaispihvit, kalaa halsterissa, rapu- ja kasvisvartaita, broileria jne. Punaista lihaa menee hyvin harvoin. Makkaraa ei lainkaan.

Vierailija
91/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienous piilee siinä, että Suomessa on grillaukseen sopivia aurinkoisia ja lämpimiä päiviä verrattain vähän vuodessa. 

Vierailija
92/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi grillata paljon muutakin kuin sitä halvinta. Lisäksi muutenkin kesäkuumalla mukavampi tehdä ruokaa ulkona kuin sisällä.

Vierailija
93/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No grilliruoka on kyllä hyvää, mitään hienoa en siinä näe. Eikä sitä tehdä järjettömän kalliissa pöntöissä, koska ihan tavallinen halpa hiiligrilli on paras. Jostain syystä minä en ole tavannut noita grillaavia peniksenjatkemiehiäkään, vaan olen saanut aina itse hoitaa grillaamisen, miehet ovat osallistuneet vain syömiseen.

Minä rakastan kassleria!

Vierailija
94/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassleristakin saa hyvää kun marinoi itse. Ja erityisen hyvää ovat entrecote ja flat iron steak. Mukavaa kesäpuuhaa ulkona silloin harvoin kun Suomessa on lämmintä. Talvella ehtii seistä sisällä hellan ääressä.

Vierailija
95/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää, ei hienoa

Vierailija
96/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassler muka huonoa?? Höpöhöpö, siitä saa mureaa ja pehmee grillissä, toisinkuin joku ulkofile.

Vierailija
97/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillatkaa vaan jos haluatte peräsuolisyövän. PAH yhdisteitä syntyy runsaasti grillatessa

Vierailija
98/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:18"]

No kuka käskee grillata jotain huonolaatuista lihaa. Meillä grillataan karitsaa yleisimmin, hampurilaispihvit, kalaa halsterissa, rapu- ja kasvisvartaita, broileria jne. Punaista lihaa menee hyvin harvoin. Makkaraa ei lainkaan.

[/quote]

Jaa että yleisimmin karitsaa ja hampurilaispihvejä. Ja silti punaista lihaa hyvin harvoin. Minkäs väristä karitsanliha ja hampurilaispihvit on?

Vierailija
99/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle hauskinta grillaamisessa on se yhdessäolo ja hengailu, hyvä ruoka on vain sivutuote siinä hommassa.

T.Grillaava ukonretjake :)

Vierailija
100/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:08"]

Grillattu ruoka maistuu vaan niin hyvältä. Ja mukavahan se on puuhailla ulkosalla kuin sisällä hellan ääressä.

Onneksi löytyy paljon muutakin grillattavaa kuin kassleria :)

[/quote] Peräreikäsi poistetaan kun aikasi grillailet. Grillattu ruoka sisältää runsaasti PAH yhdisteitä