Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä grillaamisessa on niin h***tin hienoa?

Vierailija
21.05.2015 |

Mikä swiddu siinä grillaamisessa on niin helkkarin hienoa, että se on olevinaan nykyään oikein suomalaisen miehen beniksen jatke koko homma? Halpaa lihaa marinoidaan sorisissa mössöissä ja sitten käristetään järjettömissä, kallissa pöntöissä.

Kyllähän sitä grillattua lohta pari kertaa kesässä mielellään syö, mutta siinä kaikki. Jyrkkä ei halvoille kasslereille.

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkomielteinen oraalinen nautinto on vähän säälittävää eikä kovin aikuista käytöstä. Ei ihme että grillaajat onkin vähän lapsen tasolle jääneen oloisia kaikin puolin.

Vierailija
42/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillatessa se rasva kyllä tirisee pois lihasta joten jos sitä lihukkaa ei kärvennä niin terveellisempää se on ku pannussa paistettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska grillata ei tietenkään voi fiksusti vaan se on joko tai eli jotain superrasvaista ruokaa 20 litraa olutta päälle vs terveysruoka.

Tuohon väliin ei tietenkään mahdu muuta ja kaikki tietty grillaa pelkästää kokonaisia sikoja ja juo 5 litran tuopista olutta, Oktoberfestin tyyliin.

Vierailija
44/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:24"]Grillaamisessa ihaninta on se raivo, mihinkä se jotkut keskustelupalstoilla saa.
[/quote]todella! Kauhee huuto yhestä pihvistä! Lopettakaa!

Vierailija
45/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitellä aina voi, mutta kyllä sen näkee miten terveellisiä teidän grilliruokanne on. Sellupyllyt vain hyllyy ja ihrarenkaat pullistelee housunkauluksista. 

Vierailija
46/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:16"]

Yli puolet suomalaisesta aikuisväestöstä on ylipainoisia. Onkohan syy kenties tässä paljon meuhkatussa nautiskelussa? Vai onko vaa huonot geenit ja isot luut + 1000 muuta tekosyytä? 

[/quote]

Ota lääkkeet ja käväise vaikka puntilla, niin tulee parempi mieli.

Minusta hyvin syöminen on yksi elämän suurimpia nautintoja. Hyvä pihvi lisukkeineen on aivan ihanaa, kuten myös kanasalaatti - molemmille on aikansa ja paikkansa. Hyvä ateria hyvässä seurassa, niiden parissa olen kyllä viettänyt elämäni hauskimmat hetket. Sitten toisaalta olen nuoruudessani kilpaurheilijana kyllä elänyt sitäkin elämää, että ateriat punnittiin ja kalorit laskettiin, se riitti silloin. Ei ole keski-ikäisenä enää tarvetta punnita kanaa ja mittailla rahkaa. Olen terve ja veikken ihan timmikään, olen hyvin onnellinen.

Tykkään juosta ja käydä salilla, mutta nautin myös kesäpäivästä laiturilla, jääkylmää valkaria siemaillen ja grillin kuumenemista odotellen, ihan vaan toimettomana, kirjaa lukien ja merelle tuijotellen.

Jä älä pelkää, mun punakka olemus ja isot luut ja läskit ei mökillä saaressa näy kenellekään ulkopuoliselle, ei tarvii kokea myötähäpeää.

Vierailija
47/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinoidut lihat kaupoissa jämä/vanhempia lihoja, kymmeniä vuosia tiedetty. Älä osta tiskiltäkään marinotua, sama kuvio. Tiskiltä ostaessa kaikki on liian suolaista, joka tarkoittaa sitä että vanhaa / halpista, jopa pakastepusseista otettu,  on peitelty + suolalla lisäksi myyntiaikaa päivää pari pidemmäksi. Värjätty lohi, se punaisin, on pepusta - väriaineet.

Vierailija
48/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:24"]

Olen maratoonari, innokas grillaaja sekä myös hyvän oluen ystävä.  Hyvä kunto, grillaus ja matala BMI eivät ole toisensa poissulkevia. 

[/quote]

Poikkeus vahvistaa säännön. 

Vierailija
49/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:33"]Selitellä aina voi, mutta kyllä sen näkee miten terveellisiä teidän grilliruokanne on. Sellupyllyt vain hyllyy ja ihrarenkaat pullistelee housunkauluksista. 
[/quote] ja laihuusko sinut noin herttaisen oloiseksi tekee? Pitäisikä alkaa lahduttamaan, josko itsekin tulisi yhtä mukavaksi. Ja sivistynyttä keskusteluakin varmaan saisin aikaiseksi silloin.

Vierailija
50/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä koskaan ostakkaan

Vierailija
51/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:39"]

Mielummin nautinnollinen mutta hieman lyhyempi elämä kuin kitulias pitkä elämä.

[/quote]

Miksi luulet, että itsestään huolehtiminen on jotenkin kituliasta? Sieltä hampurilasipihvin uumenista on ehkä vaikea nähdä totuutta, mutta jos kokeilet niin voit yllättyä, miten hyvin voit, kun syöt terveellisesti ja liikut säännöllisesti. 
[/quote]

ja sitten jää rattijuopon alle tai saa aaivohalvauksen. Silloin varmasti toivoo, että olisi nauttinut elämästä esim. Grillaamalla hyvässä seurassa eikä hampaat irvessä juossut lenkillä ja puputtnut salaattia

[/quote]

Salaatti voi olla hyvää ja sitä voi nauttia hyvässä seurassa. Lenkkeily on hyväkuntoisena nautinnollista. Makuasioita. T. Eri

Vierailija
52/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:22"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:09"]

Läskejä vituttaa, kun toiset pystyvät siihen, mihin itse ei kykene = elämään terveellisesti, näyttämään hyvältä ja vieläpä nauttimaan elämästä, jopa siitä hyi_miten_kamlasta_terveysruuasta :D

[/quote]

Sinua tässä näyttää vituttavan, kun noin apinan raivolla hyökkäät grillausta vastaan. Hellitä vähän, niin ei katkea verisuoni päästä. Henkinen hyvinvointi edistää myös fyysistä terveyttä.

[/quote]

Kai se nyt fittnesstimmipumppimimmiä vituttaa kun naapureiden pihalta leijuu grillatun lihan tuoksu ja tietää että koko kesä pitää vetää kuivaa kanaa ja rahkaa, koska kisakunto. Edes jäätelöä ei voi syödä ja tietenkin ne naapurit vetää sitä jälkkäriksi. Ja juovat jumalauta vielä kaljaakin!

Vierailija
53/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllähän grillaus aina lihan höyrystämisen voittaa,tai jauhelihan ryöppäyksen.

Vierailija
54/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sori jos asut semmosessa laatikossa jossa ei voi grillaa :/

Vierailija
55/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:57"]

Aika moni grillaa paljon muutakin kuin lihaa tai makkaraa. Munakoisoa, tomaattia, kesäkurpitaa, maissia, persikkaa, ananasta, sipulia, halloumia, fetaa, perunanyyttejä jne. 

[/quote]

Aika moni joo..ei tarvitse mennä kuin lähimarkettiin, niin pistää silmään suomalaisten erittäin epäterveelliset ruokatottumukset. 

[/quote]

Siis kasviksista saa nimenomaan tosi helposti tosi hyvänmakuisia grillissä ja sitten se pala lihaa, makkaraa tai juustoa siihen kylkeen. 

Vierailija
56/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:47"]

Läskejä vituttaa, kun toiset pystyvät siihen, mihin itse ei kykene = elämään terveellisesti, näyttämään hyvältä ja vieläpä nauttimaan elämästä, jopa siitä hyi_miten_kamlasta_terveysruuasta :D

[/quote]

Sinua tässä näyttää vituttavan, kun noin apinan raivolla hyökkäät grillausta vastaan. Hellitä vähän, niin ei katkea verisuoni päästä. Henkinen hyvinvointi edistää myös fyysistä terveyttä.

[/quote]

Kai se nyt fittnesstimmipumppimimmiä vituttaa kun naapureiden pihalta leijuu grillatun lihan tuoksu ja tietää että koko kesä pitää vetää kuivaa kanaa ja rahkaa, koska kisakunto. Edes jäätelöä ei voi syödä ja tietenkin ne naapurit vetää sitä jälkkäriksi. Ja juovat jumalauta vielä kaljaakin!

[/quote]

Voi pyhä yksinkertaisuus! Noh, jos mielestäsi terveellinen elämä on pelkkää kuivaa kanaa ja rahkaa, niin oletpa yksinkerainen. Läskien kalloon ei sitten ikinä mene, että terveellinen ruoka voi myös maistua hyvälle, ja olla muutakin kuin kuivaa kanaa. 

Vierailija
57/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:53"]

Oon sori jos asut semmosessa laatikossa jossa ei voi grillaa :/

[/quote]

Se on grillata vitun pässi. 

Vierailija
58/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:47"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Voi pyhä yksinkertaisuus! Noh, jos mielestäsi terveellinen elämä on pelkkää kuivaa kanaa ja rahkaa, niin oletpa yksinkerainen. Läskien kalloon ei sitten ikinä mene, että terveellinen ruoka voi myös maistua hyvälle, ja olla muutakin kuin kuivaa kanaa. 
[/quote] no anna rimpula reseptejä. Kiitti

Vierailija
59/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä haluaisin selityksen siihen, että mikä tekee kanafileestä "kielletyn herkun", jos sen valmistaa grillissä? Salaattia ja vaikka grillitomaatti mukaan, niin mikä siinä mättää?

Vierailija
60/114 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:33"]

Ja minulle kelpaa myös ne grillausjuomat.

[/quote]

Tässä se totuus tuli. Grillaus on pelkkä tekosyy ja kiertoilmaus juopottelulle.