Meilläkin on nyt varmaan niitä lutkia :(
Äsken makuuhuoneessa just joku inhottava otus meni sängyn alle, hyi kun puistattaa.
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 15:41"]
Haju on melko pistävä, sillimäinen. ap
[/quote]
Puhuisi kyllä sen puolesta, että aito lutka kyseessä. Voi hitto, siinä sinulla kyllä melkoinen riesa selvitettäväksi.
Miten mies suhtautuu tähän lutkahälytykseen? Vähätteleekö ongelmaa?
Joo, miehet eivät aina ymmärrä lutkaongelman vakavuutta. Olisiko jollakin hyviä vinkkejä miesten "herättämiseen"?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:08"]
Miten mies suhtautuu tähän lutkahälytykseen? Vähätteleekö ongelmaa?
[/quote]
Meillä vastaavanlainen lutkahälytys aiheutti mittavan parisuhdekriisin. Mies viimeiseen asti koitti vähätellä ja kiistää ongelmaa, vaikka minulla oli ihan selvä näköhavainto lutkasta. Ärsyttää vakavan asian hyssyttely ja sängyn alle lakaisu. Sehän vain paisuttaa ongelmaa entisestään ja kohta ei voi enää kotonaan koskaan luottaa siihen pyöriikö nurkissa kutsumattomia vieraita.
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="21.05.2015 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 15:29"]Jep. Meillekin tuli, ilmeisesti miehen työmatkalta jonkun halvan hotellin lakanoista tarttui mukaan. Ihan apteekista piti myrkyt hakea sitä varten että eroon päästiin. Suosittelen hoitamaa tilanteen nopeasti ennenkuin alkavat lisääntyä :( [/quote] Huh. :O Kokeilitko kaikki muut keinot ensin? Olen samaa mieltä sinänsä, kannattaa hoitaa nopeasti ennen kuin ehtii lisääntyä. (Mukavaa, uusi legendaarinen ketju.)
[/quote]
no luudalla lyömällä koitin ensin mutta ei lutka uskonut. Anopilta sitten soitin neuvoa kun on proviisori ammatiltaan ja haettiin kunnon aineet tähän ongelmaan. Meillä on takka, joten raadostakin päästiin siististi eroon ennenkuin mies tai lapset huomasivat.
Niin ja proviisorianoppi kertoi, että hänen nuoruudessaan ongelma hoidettiin keittämällä lakanat joissa lutka pesii, mutta ei meillä ainakaan ole tarpeeksi isoa kattilaa. Voiko näitä laittaa pyykkikoneeseen jollain kuumalla ohjelmalla tai tulisivatko pesulasta hakemaan, onko kellään tietoa?
Usein neuvotaan tuhoamaan lutkat pakastamalla ne tavarat, joissa lutka(t) ovat kiinni. Kauanko täsmälleen pitää pitää pakastimessa, että lutka kuolee? Mietin tätä siksi, että haluan miehen hengissä pois pakastimesta.
Varmaan kannattaa ensin testata 90-asteinen pesuohjelma. Jos ongelma jatkuu, kannattaa ottaa yhteyttä pesulaan, joka on erikoistunut lutkalakanoihin. Yksi hyvä Keski-Suomesta on Tiina Lutkaton 050-SLORDERO, tekee keikkaa kyllä myös muualle Suomeen.
64 tuntia on ennätys, että mies on selvinnyt jään sisällä. Kannattaa kuitenkin huomioida miehen fyysinen kunto ja koko ennen pakastusta!
Lutkat ovat kodin tuholaisista pahimmasta päästä. Harmillista ja aina sitä ajattelee ettei omalle kohdalle osuisi :(
Meillä loppui lutkaongelma vasta kun mies pistettiin ulos tuulettumaan eikä päästetty enää takaisin sisään! Aina jostain baarin sohvasta tarttui lutka mukaan ja lopulta meillä oli oikea lutkayhdyskunta. Mies vaan vähätteli ongelmaa, mutta kun niitä elukoita rupesi löytymään useampi sängyn alta ja verhojen takaa, niin mulle riitti. Onneksi asialle saatiin ratkaisu ennen kuin rupesivat lisääntymään.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:38"]Meillä loppui lutkaongelma vasta kun mies pistettiin ulos tuulettumaan eikä päästetty enää takaisin sisään! Aina jostain baarin sohvasta tarttui lutka mukaan ja lopulta meillä oli oikea lutkayhdyskunta. Mies vaan vähätteli ongelmaa, mutta kun niitä elukoita rupesi löytymään useampi sängyn alta ja verhojen takaa, niin mulle riitti. Onneksi asialle saatiin ratkaisu ennen kuin rupesivat lisääntymään.
[/quote]
Tämä on kauheaa, olen itsekin kokenut kerran tämän. Yritin useaan kertaan sytyttää jalkalamppua, ennen kuin huomasin että kyseessä oli lutka joka oli laittanut lampunvarjostimen päähänsä piilotuakseen minulta.
Historian dosentti vastaa: Lutkia on pyörinyt ihmisasutuksen huonekalujen väleissä ja varsinkin lakanoiden väleissä aikojen alusta asti. Yleensä niitä on vaikea hävittää koska ehtivät pakoon ennen kuin ehdit listiä sellaista. Olisiko tuttavapiirissänne sellaista miestä jolla on kyky houkutella lutkat piiloistaan ja antaa niiden liimautua itseensä ja houkutella ne mukanaan omaan kotiinsa. Tietysti jos esim. oma miehesi on jo ehtinyt kiintyä noihin pikku vipeltäjiin niin hän ei varmaan anna lupaa moiseen häätöön.
Meillä miehellä meni lutkiin yllättävästi paljon rahaa, ja lasten kumpparit piti paikkailla ilmastointiteipillä niiden takia, kun rahat kuulemma aina loppu. Mies yritti salailla kutinoitaan. No sain selville lutkayhdyskunnan pesimisen, kun itselle tuli kutinaa haaroväliin ja jouduin käymään kaikenlaisissa testeissä. Lopputuloksena minulla oli lutkilta saatu tartunta. Luin sitten vielä miehen tiliotteet ja aloin ihmetellä nostojen suurta määrää, ja selvisi sitten koko kuvio lutkien lemmikkinä pitämisestä. Nyt saa mies taistella lemmikkilutkansa kanssa ihan yksinään, meillä on puhdas ja viihtyisä koti ja rahatkin riittää. Uuden miehenkin olen löytänyt, tämä on lutkavapaa koti. Enää ei kutise haaroväli. On outoa, että entinen mies ei edes suudella halunnut, kun pelkäsi bakteereja, mutta niitä lutkia vaan piti elätellä, vaikka tartunnan niistä saa. No nyt on isoja munia täynnä entinen huusholli ja öisin ei kuulemma saa siltä munien meteliltä nukutuksi ja yhteen väliin aneli, että palattaisiin yhteiseen sänkkyyn. Mä sanosin että niinhän makaat kun petaat ja siinähän raavit, en mä siivoa sun sotkujas. Ei ole mun ongelma. Mitäs et myrkyttänyt ajoissa.
No nyt niitä ei enää asu tämän talon rakenteissa ja aviosängyn alla. Ex mies muuten soitti ja pyysi rahaa lainaksi. Kysyin miten on, lutkiako munineen olet taas ruokkinut? enkä lainannut. Kyllä niin on että lutkista pääsee eroon vain muutamalla tai DDT:llä. On ne sen verran pahoja, varsinkin jos munimaan pääsee.
Onks kellään uusia havaintoja näistä?
Eikös jossain varoiteltu, että näin menneen kesän jäljiltä voi ihan epidemiaa pukata kun siirtyvät ulkoa sisätiloihin lämmintä etsimään💃💃💃💃
Että kannattaa nyt hyvin tarkasti syynätä sopet ja nurkat!
Ja tietysti erityusen tarkkaan petivaatteet, sänkyjen aluset.
Ja komerot, mihin ne luikkivat piiloutumaan!!
Lutkat imevät miehen elimen lisäksi rahaa, että suosittelen siirtämään kaiken käteisen toistaiseksi jonnekkin muualle turvaan myrkytyksen ajaksi.