Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein Mensan nettitestin! Olin pettynyt!

Vierailija
21.05.2015 |

Tulos oli 116 pistettä. Sillä päihitetään 85,7 prosenttia populaatiosta. Olin kuitenkin kuvitellut itseni älykkäämmäksi. 

Nettitesti on toki vain suuntaa antava. En tiedä miksi. Kuitenkin aikaraja oli ja kai samat tehtävät? Eli tuskin se siitä juurikaan nousee "virallisessa" testissä. Miksi nousisi. 

Lohduttaudun sillä, että olen kielellisesti todella lahjakas ja sosiaalinen kyvykkyyteni on myös ylivertainen. En vain hahmottanut tarpeeksi nopeasti niitä kuvioita, vaikka logiikka pelaa kyllä muuten. 

Miten te muut?

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:42"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:57"]

Itse sain Mensan nettitestistä 140 ja oikeasti virallisen WAIS-testin mukaan mun ÄO on 110-120. Eli Mensan nettitestin tuloksesta voi vähentää 20-30 pistettä, niin saa oikean ÄO:n.

[/quote]

Tätä olen yrittänyt täällä kertoa, mutta ei nää usko. Haluavat pitää illuusion omasta älykkyydestään.

[/quote]

Joo paitsi Mensan tekstin maksimi on 135, siitä ylemmäs mainitaan vain "yli 135". Joten "140" kommentoija puhuu puppua.

[/quote]

En puhu puppua, kyllä siitä nettitestistä voi saada 140.

-47

[/quote]

Millonhan olet mahtanut testin tehdä? Ei ole todellakaan vuosiin voinut saada nettitestistä tulosta 140. Jos joskus vuonna nakki ja makkara sen olet saanut, niin silloin on ollut kyseessä eri asteikko.

Vierailija
2/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:42"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:57"]

Itse sain Mensan nettitestistä 140 ja oikeasti virallisen WAIS-testin mukaan mun ÄO on 110-120. Eli Mensan nettitestin tuloksesta voi vähentää 20-30 pistettä, niin saa oikean ÄO:n.

[/quote]

Tätä olen yrittänyt täällä kertoa, mutta ei nää usko. Haluavat pitää illuusion omasta älykkyydestään.

[/quote]

Joo paitsi Mensan tekstin maksimi on 135, siitä ylemmäs mainitaan vain "yli 135". Joten "140" kommentoija puhuu puppua.

[/quote]

En puhu puppua, kyllä siitä nettitestistä voi saada 140.

-47

[/quote]

Millonhan olet mahtanut testin tehdä? Ei ole todellakaan vuosiin voinut saada nettitestistä tulosta 140. Jos joskus vuonna nakki ja makkara sen olet saanut, niin silloin on ollut kyseessä eri asteikko.

[/quote]

Viime vuonna muistaakseni tai sitten 2013. Alle kahden vuoden sisään kuitenkin. Ois mulla siitä tuloksesta varmaan työpöytäkuva jossain jos jaksaisin etsiä

-47

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan noista testeistä aina muita huonompia pisteitä, vaikka olen matemaattisesti ainakian aika lahjakas. En jaksa keskittyä ja hahmotuskykyni ei ole hyvä. Nettitesteistä tuntuu vähemmänkin fiksut ihmiset saavan suht. hyviä pisteitä, ehkä heillä on sitä hahmotuskykyä. Itse osaan aina kaikki numerosarjat, mutta kuvioista vain osan. 

Vierailija
4/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään se työpöytäkuva olikin vielä hyvässä tallessa, siinäpä on:

http://aijaa.com/8LrMb1

-47

Vierailija
5/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:58"]Mulle todettiin jo kouluaikoina että olen älylisesti täysin ylivoimainen. Ja kyllä minä se itsekin tiesin sen. 13vuotiaana mulla oli 131 pistettä kaltaisessa (toki laajemmassa) testissä. Mutta ei tästä nyt tarvitse olla kovin ylpeä kun tälläista tulee geeneistä ja ei se kovinkaa hauskaa ole. Olen nyt jo monta vuotta ollut masentunut ja toivonut että olisin tyhmä. Mulle tämä "älykkyys" on ollut ihan helvettiä. Ja se "älykkyys" mistä noissa testeissä on kysymys on valitettavasti vain "loogisen ajattelun kykymittari". Jos ihmisellä, niin kuin mulla, on tunnetasolla ongelmia, niin pelkkä "älykkyys" ei kovin pitkälle vie.
[/quote]
Olet mielestäsi älyllisesti täysin ylivoimainen, tuolla tuloksella? Tulos on saatu 13-vuotiaana, mutta silti... :DDD
Toivotan onnea toipumiseesi kuitenkin, ihan vilpittömästi.

Vierailija
6/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:22"]Uskokaa tai älkää, sain 97 pistettä, vaikka olen akateemisesti koulutettu ja yleisesti ottaen hyvin sivistynyt. Looginen päättelykyky ei ole koskaan ollut vahvuuteni, enkä pääse tuomaan esille parhainta osaamistani matemaattisissa aineissa.

On kyllä totta, että testillä mitataan älykkyyttä yleisellä tasolla. Mielestäni testi voisi kuitenkin olla laajempi ja kattaa suuremman aihealueen, jossa olisi myös esimerkiksi kielelliseen tai taiteelliseen älykkyyteen viittaavia tehtäviä.
[/quote]

Ja miten mielestäsi pitäisi mitata tuota "taiteellista älykkyyttä", joka ei edes virallisesti ole mikään älykkyyden laji. Kuka piirtää hienoimman kissan?

On todistettu, että yleisälykäs ihminen on todennäköisesti lahjakas nimenomaan kaikilla älykkyyden osa-alueilla.

Toki keskivertoälykäs voi pärjätä erinomaisesti yliopistossakin, olet siitä hyvä todiste. Yliopistoon, kuten muuhunkaan opiskeluun Suomessa ei tarvitse korkeaa äo:ta, vaan motivoitunut, ahkera ja pitkäjänteinen opiskelija voi saavuttaa mitä tahansa.

Vierailija
7/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:58"]Mulle todettiin jo kouluaikoina että olen älylisesti täysin ylivoimainen. Ja kyllä minä se itsekin tiesin sen. 13vuotiaana mulla oli 131 pistettä kaltaisessa (toki laajemmassa) testissä. Mutta ei tästä nyt tarvitse olla kovin ylpeä kun tälläista tulee geeneistä ja ei se kovinkaa hauskaa ole. Olen nyt jo monta vuotta ollut masentunut ja toivonut että olisin tyhmä. Mulle tämä "älykkyys" on ollut ihan helvettiä. Ja se "älykkyys" mistä noissa testeissä on kysymys on valitettavasti vain "loogisen ajattelun kykymittari". Jos ihmisellä, niin kuin mulla, on tunnetasolla ongelmia, niin pelkkä "älykkyys" ei kovin pitkälle vie.
[/quote]
Olet mielestäsi älyllisesti täysin ylivoimainen, tuolla tuloksella? Tulos on saatu 13-vuotiaana, mutta silti... :DDD
Toivotan onnea toipumiseesi kuitenkin, ihan vilpittömästi.
[/quote]

Tuohan on todella korkea tulos 13-vuotiaalle, mikäli käytössä on keskihajonta 15. Jos kirjoittaja on nykyisin jo aikuinen, niin silloin tulos 131 tarkoittaa kuitenkin alhaisempaa lukemaa tänä päivänä eri keskihajonnan takia. Ennen Mensaan pääsyn rajana oli 148, nykyisin 131, jotka kuitenkin vastaavat samaa tulosta.

Vierailija
8/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:05"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:58"]Mulle todettiin jo kouluaikoina että olen älylisesti täysin ylivoimainen. Ja kyllä minä se itsekin tiesin sen. 13vuotiaana mulla oli 131 pistettä kaltaisessa (toki laajemmassa) testissä. Mutta ei tästä nyt tarvitse olla kovin ylpeä kun tälläista tulee geeneistä ja ei se kovinkaa hauskaa ole. Olen nyt jo monta vuotta ollut masentunut ja toivonut että olisin tyhmä. Mulle tämä "älykkyys" on ollut ihan helvettiä. Ja se "älykkyys" mistä noissa testeissä on kysymys on valitettavasti vain "loogisen ajattelun kykymittari". Jos ihmisellä, niin kuin mulla, on tunnetasolla ongelmia, niin pelkkä "älykkyys" ei kovin pitkälle vie. [/quote] Olet mielestäsi älyllisesti täysin ylivoimainen, tuolla tuloksella? Tulos on saatu 13-vuotiaana, mutta silti... :DDD Toivotan onnea toipumiseesi kuitenkin, ihan vilpittömästi.

[/quote]

Sulla ei taida olla edes hajuakaan siitä mikä on hyvä tulos ja mikä ei. En jaksaa sun kaltaisia ihmisiä. too dumb 4 me

Vierailija
9/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:05"]

-47

[/quote]

Hyvä! "Tietäjät" inttivät täällä taas vailla parempaa tietoa.

Vierailija
10/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:05"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:58"]Mulle todettiin jo kouluaikoina että olen älylisesti täysin ylivoimainen. Ja kyllä minä se itsekin tiesin sen. 13vuotiaana mulla oli 131 pistettä kaltaisessa (toki laajemmassa) testissä. Mutta ei tästä nyt tarvitse olla kovin ylpeä kun tälläista tulee geeneistä ja ei se kovinkaa hauskaa ole. Olen nyt jo monta vuotta ollut masentunut ja toivonut että olisin tyhmä. Mulle tämä "älykkyys" on ollut ihan helvettiä. Ja se "älykkyys" mistä noissa testeissä on kysymys on valitettavasti vain "loogisen ajattelun kykymittari". Jos ihmisellä, niin kuin mulla, on tunnetasolla ongelmia, niin pelkkä "älykkyys" ei kovin pitkälle vie. [/quote] Olet mielestäsi älyllisesti täysin ylivoimainen, tuolla tuloksella? Tulos on saatu 13-vuotiaana, mutta silti... :DDD Toivotan onnea toipumiseesi kuitenkin, ihan vilpittömästi.

[/quote]

Sulla ei taida olla edes hajuakaan siitä mikä on hyvä tulos ja mikä ei. En jaksaa sun kaltaisia ihmisiä. too dumb 4 me
[/quote]
Näissä älykkyyskeskusteluissa on hassunhauskaa, että itseään älykkäänä pitävät ihmiset esittävät typeryyksiä, joilla kumoavat väitteet omasta älykkyydestään. Minä jaksan teitä oikein hyvin. Olette hyvää viihdettä!

Vierailija
11/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:22"]Uskokaa tai älkää, sain 97 pistettä, vaikka olen akateemisesti koulutettu ja yleisesti ottaen hyvin sivistynyt. Looginen päättelykyky ei ole koskaan ollut vahvuuteni, enkä pääse tuomaan esille parhainta osaamistani matemaattisissa aineissa.

On kyllä totta, että testillä mitataan älykkyyttä yleisellä tasolla. Mielestäni testi voisi kuitenkin olla laajempi ja kattaa suuremman aihealueen, jossa olisi myös esimerkiksi kielelliseen tai taiteelliseen älykkyyteen viittaavia tehtäviä.
[/quote]

Akateeminen koulutus ei todellakaan tarkoita korkeaa älykkyysosamäärää. Tuli varmaankin sinulle yllätyksenä.

Vierailija
12/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:05"]

-47

[/quote]

Hyvä! "Tietäjät" inttivät täällä taas vailla parempaa tietoa.
[/quote]

Väärin, tuo 140 on vanha tulos vanhemmasta testistä! Käykää tekemässä, ottakaa ruudunkaappaus ja verratkaa tekstejä; täysin erilaiset! Nice try.

Vierailija
13/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sä oikeasti usko noihin testeihin? Ovat täyttä huuhaata.

Vierailija
14/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 158 pidän itseäni tyhmänä....

Vierailija
15/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:47"]

Et kai sä oikeasti usko noihin testeihin? Ovat täyttä huuhaata.

[/quote]

Kyse ei ole testeihin uskomisesta, vaan älykkyyden määritelmään. Jos älykkyys on määritelty kuviotesteissä pärjäämisellä monitieteellisessä yhteisössä, niin sitten älykkyys on kuviotesteissä pärjäämistä. 

Toki tämän määritelmän voi kyseenalaistaa ja näin on tehtykin. 

Minä tässä innokkaimpana olen kritisoimassa, koska en pärjännyt ennakko-oletusteni mukaisesti. :)

Vierailija
16/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:47"]Et kai sä oikeasti usko noihin testeihin? Ovat täyttä huuhaata.
[/quote]

Ei Mensan nettitesti ole huuhaata. Tulos on oikeasti hyvin suuntaa antava, jos teet testin kerran. Kymmenen kerran harjoittelun jälkeen ei. Olen käynyt virallisessa ja tehnyt myös nettitestin, virallisesta sain vähän huonommat pisteet. Siinä on enemmän tehtäviä ja vähemmän aikaa kuin nettitestissä, vähemmän miettimisaikaa per tehtävä.

Vierailija
17/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:48"]Sain 158 pidän itseäni tyhmänä....
[/quote]

Ei mensan nettitestissä voi saada 158. Olet tehnyt jonkun hömppäsivuston testin.

Vierailija
18/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:05"] Näköjään se työpöytäkuva olikin vielä hyvässä tallessa, siinäpä on: http://aijaa.com/8LrMb1 -47 [/quote] Hyvä! "Tietäjät" inttivät täällä taas vailla parempaa tietoa. [/quote] Väärin, tuo 140 on vanha tulos vanhemmasta testistä! Käykää tekemässä, ottakaa ruudunkaappaus ja verratkaa tekstejä; täysin erilaiset! Nice try.

[/quote]

Turha itkeä, kun on jo paskat housussa.

Vierailija
19/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:48"]

Sain 158 pidän itseäni tyhmänä....

[/quote]

Vaude, tolla päihitetään varmaan 99, 99 prossaa muista. 

Miksi pidät itseäsi tyhmänä?

ap

Vierailija
20/112 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain yhtä pistettä vaille täydet, siis 99 pistettä!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi