Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loin facebook profiilin puhelinnumerolla ja ehdotti samantien työkaveria kaverikseni

Vierailija
21.01.2022 |

Miten tuo on mahdollista? Ei kavereita ollenkaan joten ei myöskään yhteisiä. En ollut lisännyt ketään vielä.
Mulla ei ole hänen numeroaan puhelimessani.
Aloin miettiä, että jos hänellä on minun numeroni ja onkin niin voisiko tuo olla merkki siitä, että stalkkaa minua jotenkin? Miten facebookki voi tietää sen??
Mulla on joskus ollut ennenkin numerossani profiili, mutta sen pitäisi olla poistettu. Ei face edes anna luoda useampaa kerralla samalla numerolla. Emmekä tuon profiilin vallitessa edes tunteneet. Eli?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat psykoottiselta. Luultavasti ihan joku sattuma esim paikannuksen takia.

Vierailija
2/28 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kaveri stalkkaa, mutta naamakirja kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hakenut häntä ikinä hausta. En ehtinyt hakea yhtään ketään.

T. Ap

Vierailija
4/28 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook skannaa lähistöllä olevat puhelinnumerot, sinun yhteystietojen puhelinnumerot ja jos ovat facebookissa, niin heidän yhteystietojen puhelinnumerot ja ehdottaa näitä kaikkia kavereiksi.

Vierailija
5/28 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on mahdollista. Arvaa vaan mitä ihmeellisyyksiä itselleni on tullut, kun mulla on kakkospuhelimena ihan täysin kaikista omista tunnuksista erillään oleva puhelin ja siinä liittymänä lapsen vanha prepaid (puhelin eri, numero sama) . Ja erehdyin asentamaan  snapchatin ja wa:n siihen. 

Vierailija
6/28 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillasi on facen mobiilisovellus, se on kerännyt kaikki puhelimeen tallentuneet numerot. Nyt sitten tunnistaa siitä. Tai työkaverillasi on pomon numero puhelimessa ja sinä just annoit samaisen luvan ja nyt tiedot yhdistyy henkilöksi, jonka saatat tuntea. Entä onko sulla tai sillä työkaverillasi sähköpostia puhelimessa?

Vierailija
7/28 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työkaverilla on sun numero tallennettuna puhelimeen ja hän käyttää facea puhelimen sovelluksella, niin facella on käytössä kaikki tiedot työkaverisi puhelimesta. Jos itse käytät puhelimella, niin facebook tunnistaa sinun lähelläsi olevat muut puhelimet, joilla on kirjaudutti sisään ja osaa yhdistää teidät.

Vierailija
8/28 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ja työkaverillasi on joskus tai parhaillaankin sama IP-osoite, toisin sanoen olette työpaikan netissä?

Vierailija
9/28 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä diagnoosi sinulla on, tyhmyyden lisäksi?

Vierailija
10/28 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleni kävi niin että olin katsonut erään henkilön facesivua, ja nyt kun sitten kirjauduin puhelimella jolla en ole ikinä ennen kirjautunut faseen (ihan uusi puhelin) niin face näytti tämän henkilön postauksia minulle että haluatko kaveriksi "saatat tuntea" , en ole kaveri eikä ole puhelinnumeroa tms, vaan henkilö on täysin tuntematon minulle.

Eli face vakoilee cookiesien kautta, on iskenyt tietoihin minun puhelimeeni (tai tietokantoihinsa) että olen käynyt kyseisen henkilön sivulla kirjaantumattomana, eli nyt sitten yhdisti minut henkilökohtaisesti ip-osoitteeni ja puhelimeni tiedot kun kirjauduin henk. koht. tällä puhelimella.

Eli jos ikinä olet käynyt työkaverin facesivua katsomassa niin voila, face tietää.

Kannattaa tyhjentää kännykän välimuisti välillä ja käyttää ingognito välilehteä faceen kirjautuessa.

Vierailija
11/28 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle face tyrkyttää koko ajan ihastuksen vaimoa 🤣 ihme moraalinvartija.

Vierailija
12/28 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työkaverilla on sun numero tallennettuna puhelimeen ja hän käyttää facea puhelimen sovelluksella, niin facella on käytössä kaikki tiedot työkaverisi puhelimesta. Jos itse käytät puhelimella, niin facebook tunnistaa sinun lähelläsi olevat muut puhelimet, joilla on kirjaudutti sisään ja osaa yhdistää teidät.

Huhhuh onneks älysin lähteä Facebookista. Ihan kipeeks menny toi touhu, isoveli valvoo!

Vierailija
13/28 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebook skannaa lähistöllä olevat puhelinnumerot, sinun yhteystietojen puhelinnumerot ja jos ovat facebookissa, niin heidän yhteystietojen puhelinnumerot ja ehdottaa näitä kaikkia kavereiksi.

Miten ajattelet että face skannaa lähelläolevien puhelinnro?

Ei kahvilassa ollessa tarjota kenenkäön random ihmisten facekaveruutta. Pitää olla vähintään samassa wifissä.

Vierailija
14/28 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Face tietää myös joka ikisen google-haun ja vieraillun suvun. Tai jos on joku osoite (taas työpaikan juttuja), tietää kyllä, että molemmat siellä käytte. Ehkäpä alkaa ehdotella myös av-mammoja, kun täällä viihtyy,

Vierailija
15/28 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh onneks älysin lähteä Facebookista. Ihan kipeeks menny toi touhu, isoveli valvoo!

Tän takiahan moni rajoitti whatsappin käyttöä, kun FB osti sen. Ihmiset unohtavat nää niin helposti. Lipsutaan takaisin…

Vierailija
16/28 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka? Jokin yhdistävä tekijä siellä teidän profiileissa on? Jossakin muussa yhteydessä olette jonkin nettikanavan käyttäjinä yhdistettävissä? Olette katselleet toistenne nettiesiintymisiä, olette hakeneet toistenne nettikäyttäytymisestä tietoja hakukoneilla? Jotain tuollaista. Sama koulu? 

Juu, meikäläistä ottaa pattiin niissä kaveriehdotuksissa se, että mulle tyrkytetään tietyn vähemmistön edustajien naamakuvia katseltaviksi... Ja takuulla en ole näitten profiileita etsinyt, joten etsiikö ne minun? 

Ihan älytön koko Facebookin kaverityrkytys.

Vierailija
17/28 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itselleni kävi niin että olin katsonut erään henkilön facesivua, ja nyt kun sitten kirjauduin puhelimella jolla en ole ikinä ennen kirjautunut faseen (ihan uusi puhelin) niin face näytti tämän henkilön postauksia minulle että haluatko kaveriksi "saatat tuntea" , en ole kaveri eikä ole puhelinnumeroa tms, vaan henkilö on täysin tuntematon minulle.

Eli face vakoilee cookiesien kautta, on iskenyt tietoihin minun puhelimeeni (tai tietokantoihinsa) että olen käynyt kyseisen henkilön sivulla kirjaantumattomana, eli nyt sitten yhdisti minut henkilökohtaisesti ip-osoitteeni ja puhelimeni tiedot kun kirjauduin henk. koht. tällä puhelimella.

Eli jos ikinä olet käynyt työkaverin facesivua katsomassa niin voila, face tietää.

Kannattaa tyhjentää kännykän välimuisti välillä ja käyttää ingognito välilehteä faceen kirjautuessa.

Ja kännykässäni EI ole face-appia lainkaan vaan kirjauduin kännykän selaimen kautta.

Oli kunnon freaky olo kun face sitä tyyppiä tarjosi, on muuten niin ällö tyyppi, trans joka piirtelee netistä löytyneiden oikeiden lasten kuvien päälle jotain fyrryper vokuvia, ja on joku vaippafetissisti, Yäääääk!

Kävin kattomassa sen facesivun jotta saisin tietää millä paikkakunnalla asuu, asuu Suomessa. Kanadalainen syntyjään. Sarjakuvapiirtäjä.

Vierailija
18/28 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän takiahan moni rajoitti whatsappin käyttöä, kun FB osti sen. Ihmiset unohtavat nää niin helposti. Lipsutaan takaisin…

Jep. Onneksi on Signal.

Vierailija
19/28 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whatsapp on pahin vakoilusofta ja facen käyttäjä antaa mobiilisovellukselle yleensä oikeudet kaikkeen. Jos ap katsoo asetuksia niin siellä on luultavasti annettu face-sovellukselle lupa käyttää mikrofonia. Kaikki tiedot tietysti onkin jo kerätty.

Vierailija
20/28 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Whatsapp on pahin vakoilusofta ja facen käyttäjä antaa mobiilisovellukselle yleensä oikeudet kaikkeen. Jos ap katsoo asetuksia niin siellä on luultavasti annettu face-sovellukselle lupa käyttää mikrofonia. Kaikki tiedot tietysti onkin jo kerätty.

Iphone ei edes anna välttämättä mahdollisuutta kieltää apoeja kaivelemasta kaikkea tietoa koneesta, nykyään ehkä jopa mikin ja kameran saa valittua pois. Jee, too litlle too late.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän