Loin facebook profiilin puhelinnumerolla ja ehdotti samantien työkaveria kaverikseni
Miten tuo on mahdollista? Ei kavereita ollenkaan joten ei myöskään yhteisiä. En ollut lisännyt ketään vielä.
Mulla ei ole hänen numeroaan puhelimessani.
Aloin miettiä, että jos hänellä on minun numeroni ja onkin niin voisiko tuo olla merkki siitä, että stalkkaa minua jotenkin? Miten facebookki voi tietää sen??
Mulla on joskus ollut ennenkin numerossani profiili, mutta sen pitäisi olla poistettu. Ei face edes anna luoda useampaa kerralla samalla numerolla. Emmekä tuon profiilin vallitessa edes tunteneet. Eli?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka? Jokin yhdistävä tekijä siellä teidän profiileissa on? Jossakin muussa yhteydessä olette jonkin nettikanavan käyttäjinä yhdistettävissä? Olette katselleet toistenne nettiesiintymisiä, olette hakeneet toistenne nettikäyttäytymisestä tietoja hakukoneilla? Jotain tuollaista. Sama koulu?
Juu, meikäläistä ottaa pattiin niissä kaveriehdotuksissa se, että mulle tyrkytetään tietyn vähemmistön edustajien naamakuvia katseltaviksi... Ja takuulla en ole näitten profiileita etsinyt, joten etsiikö ne minun?
Ihan älytön koko Facebookin kaverityrkytys.
Mikä vähemmistö?
FB tiesi susta kaiken jo ennen rekisteröitymistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itselleni kävi niin että olin katsonut erään henkilön facesivua, ja nyt kun sitten kirjauduin puhelimella jolla en ole ikinä ennen kirjautunut faseen (ihan uusi puhelin) niin face näytti tämän henkilön postauksia minulle että haluatko kaveriksi "saatat tuntea" , en ole kaveri eikä ole puhelinnumeroa tms, vaan henkilö on täysin tuntematon minulle.
Eli face vakoilee cookiesien kautta, on iskenyt tietoihin minun puhelimeeni (tai tietokantoihinsa) että olen käynyt kyseisen henkilön sivulla kirjaantumattomana, eli nyt sitten yhdisti minut henkilökohtaisesti ip-osoitteeni ja puhelimeni tiedot kun kirjauduin henk. koht. tällä puhelimella.
Eli jos ikinä olet käynyt työkaverin facesivua katsomassa niin voila, face tietää.
Kannattaa tyhjentää kännykän välimuisti välillä ja käyttää ingognito välilehteä faceen kirjautuessa.Ja kännykässäni EI ole face-appia lainkaan vaan kirjauduin kännykän selaimen kautta.
Oli kunnon freaky olo kun face sitä tyyppiä tarjosi, on muuten niin ällö tyyppi, trans joka piirtelee netistä löytyneiden oikeiden lasten kuvien päälle jotain fyrryper vokuvia, ja on joku vaippafetissisti, Yäääääk!
Kävin kattomassa sen facesivun jotta saisin tietää millä paikkakunnalla asuu, asuu Suomessa. Kanadalainen syntyjään. Sarjakuvapiirtäjä.
Sun tiedot on sun kavereiden puhelimissa ja profiileissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
itselleni kävi niin että olin katsonut erään henkilön facesivua, ja nyt kun sitten kirjauduin puhelimella jolla en ole ikinä ennen kirjautunut faseen (ihan uusi puhelin) niin face näytti tämän henkilön postauksia minulle että haluatko kaveriksi "saatat tuntea" , en ole kaveri eikä ole puhelinnumeroa tms, vaan henkilö on täysin tuntematon minulle.
Eli face vakoilee cookiesien kautta, on iskenyt tietoihin minun puhelimeeni (tai tietokantoihinsa) että olen käynyt kyseisen henkilön sivulla kirjaantumattomana, eli nyt sitten yhdisti minut henkilökohtaisesti ip-osoitteeni ja puhelimeni tiedot kun kirjauduin henk. koht. tällä puhelimella.
Eli jos ikinä olet käynyt työkaverin facesivua katsomassa niin voila, face tietää.
Kannattaa tyhjentää kännykän välimuisti välillä ja käyttää ingognito välilehteä faceen kirjautuessa.Ja kännykässäni EI ole face-appia lainkaan vaan kirjauduin kännykän selaimen kautta.
Oli kunnon freaky olo kun face sitä tyyppiä tarjosi, on muuten niin ällö tyyppi, trans joka piirtelee netistä löytyneiden oikeiden lasten kuvien päälle jotain fyrryper vokuvia, ja on joku vaippafetissisti, Yäääääk!
Kävin kattomassa sen facesivun jotta saisin tietää millä paikkakunnalla asuu, asuu Suomessa. Kanadalainen syntyjään. Sarjakuvapiirtäjä.Ja kaikki nämä tiedot keräsit vasta sen jälkeen, kun tuli kaveriehdotus? Sitä ennen et itse koskaan ollut stalkannut, googlannut, juorunnut jonkun kanssa?
Öö, luetun ymmärtäminen?
Puhelimessa ei ole kirjauduttu faceen, käyty tämän tietyn henkilön facesivulla (niin paljon kuin siitä näkyy julkisesti) googlattu henkilön nimi, sen jälkeen kun kirjaudutaan itse faceen netin kautta, tarjoaa face puhelimella olleista tiedoista tätä tyyppiä "kaveriksi"
Eli face on stalkannut mitä ja ketä googlaan/missä sivuilla käyn, vaikka ei olla kirjauduttu ollenkaan faceen. Vanha tieto, face vakoilee kaikkia, myös niitä joilla ei ole facetiliä ns. "haamutiliprofiili"
Läppärissä on selaimessa lisäosa joka estää facen seurannan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin kattomassa sen facesivun jotta saisin tietää millä paikkakunnalla asuu, asuu Suomessa. Kanadalainen syntyjään. Sarjakuvapiirtäjä.Ja kaikki nämä tiedot keräsit vasta sen jälkeen, kun tuli kaveriehdotus? Sitä ennen et itse koskaan ollut stalkannut, googlannut, juorunnut jonkun kanssa?
Öö, luetun ymmärtäminen?
Puhelimessa ei ole kirjauduttu faceen, käyty tämän tietyn henkilön facesivulla (niin paljon kuin siitä näkyy julkisesti) googlattu henkilön nimi, sen jälkeen kun kirjaudutaan itse faceen netin kautta, tarjoaa face puhelimella olleista tiedoista tätä tyyppiä "kaveriksi"Eli face on stalkannut mitä ja ketä googlaan/missä sivuilla käyn, vaikka ei olla kirjauduttu ollenkaan faceen. Vanha tieto, face vakoilee kaikkia, myös niitä joilla ei ole facetiliä ns. "haamutiliprofiili"
selvennyksenä ettei puhelimessa edes tarvitse olla kyseisen yhtiön sovellusta ollenkaan, niin kerää kaiken mahdollisen tiedon.
t.eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka? Jokin yhdistävä tekijä siellä teidän profiileissa on? Jossakin muussa yhteydessä olette jonkin nettikanavan käyttäjinä yhdistettävissä? Olette katselleet toistenne nettiesiintymisiä, olette hakeneet toistenne nettikäyttäytymisestä tietoja hakukoneilla? Jotain tuollaista. Sama koulu?
Juu, meikäläistä ottaa pattiin niissä kaveriehdotuksissa se, että mulle tyrkytetään tietyn vähemmistön edustajien naamakuvia katseltaviksi... Ja takuulla en ole näitten profiileita etsinyt, joten etsiikö ne minun?
Ihan älytön koko Facebookin kaverityrkytys.
Mikä vähemmistö?
Sitä sanaa ei tällä palstalla saa sanoa, tulee poisto. Alkaa r:llä tai toinen heitä tarkoittava sana alkaa m:llä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, luetun ymmärtäminen?
Puhelimessa ei ole kirjauduttu faceen, käyty tämän tietyn henkilön facesivulla (niin paljon kuin siitä näkyy julkisesti) googlattu henkilön nimi, sen jälkeen kun kirjaudutaan itse faceen netin kautta, tarjoaa face puhelimella olleista tiedoista tätä tyyppiä "kaveriksi"Eli face on stalkannut mitä ja ketä googlaan/missä sivuilla käyn, vaikka ei olla kirjauduttu ollenkaan faceen. Vanha tieto, face vakoilee kaikkia, myös niitä joilla ei ole facetiliä ns. "haamutiliprofiili"
Niin no, se oli juuri pointtini. Ap:sta on ollut haamu”profiili” jo aiemmin. Yhtä hyvin algoritmit voisivat tietää, että hän on aikaisemmin ollut se stalkkaaja eikä tuo työkaveri. Ap:han luonnehti tyyppiä creepyksi ja tähän hän on päätynyt, vaikkei ole työkaverin kanssa juuri tekemisissä. Vai näkyykö kaikki nuo ap:n luettelemat asiat tosiaan yhdellä vilkaisulla? Ap: lla ei ole ollut puhelimessa vaikka Whatsappia. Se, että fb saa kaksi ihmistä yhdistettyä voi tapahtua ihan lukemattomilla tavoilla.
Ja kaikki nämä tiedot keräsit vasta sen jälkeen, kun tuli kaveriehdotus? Sitä ennen et itse koskaan ollut stalkannut, googlannut, juorunnut jonkun kanssa?