Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lapsenne jaksavat 9-10 tunnin hoitopäivät 5 kertaa viikossa?

Vierailija
14.08.2008 |

Mielestäni tuo ei ole enää inhimillistä... Eihän lapselle jää aikaa vanhempien seurassa juuri lainkaan?

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun työpäivä on 8 h ja työpaikka ja hoitopaikka eivät sijaitse kodin vieressä.

Vierailija
2/111 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun työpäiväni pituus on 6 h. Joten lapsi on hoidossa "vain" 8 h päivässä. Eli tuo 10 h on ihan normaali päivä. Minkäs teet, jos näin on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kyllä vastaa ap:n kysymykseen... Minustakin olisi kyllä kiva tietää, sillä odotan kauhulla aikaa, jolloin en näe lapsiani hereillä kuin sen 2-3 h/päivä :(

Vierailija
4/111 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki-iltaisin ei ole elämää; se on kotiin ->ruoka -> vähän leikkiä -> iltapalalle -> nukkumaan

Vierailija
5/111 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan sen päivittäin työssäni. Lapset viihtyvät, mutta se stressi mikä heidät päivän aikana valtaa on valtava! Hirveä meteli, isot ryhmät, pitkät siirtymät, vaihtuvat hoitajat, lasten väliset kahinat, äiti/isi -ikävä... Voi lapsiparkoja! Vaikka näyttävätkin iloisilta ehkä pitkän päivän jälkeen on se kurjaa, kun tietää mitä pieni pää saa sisällään sulattaa :( Jos mahdollista niin antakaa lasten nauttia mahdollisimman pitkään läheisyydestänne ja antakaa heille aikaa, kun he ovat vielä pieniä. Takaisin ette tätä aikaa enää ikinä saa!

t. lh - päiväkodista.....

Vierailija
6/111 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloa ja energiaa puhkuu niin hoidossa kuin kotonakin. Meillä on tosin vielä sen verran pieni (2,5 v), että nukkuu päivittäin parin kolmen tunnin päikkärit, sehän vähän helpottaa hoitopäivän raskautta ja tavallaan pituuttakin, kun osa ajasta ollaan unten mailla.

Vierailija
7/111 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nyt jo 5-vuotias ja aloitti juuri viidennen päivähoitovuotensa, joten on jo varmaan tottunutkin siihen rytmiin. En kyllä muista alkuajoiltakaan, että olisi ollut erityisen väsynyt iltaisin. Ja mitä tuohon yhdessäoloaikaan tulee, niin kyllä meillä sitä jää 4-5 tuntia iltaisin, lapsi kun haetaan neljän aikoihin ja nukkumaan menee yhdeksältä.

Vierailija
8/111 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

treeneihin ja ulos. Ihan vapaaehtoisesti. Ollaan yhdessä ehkä tunti kaiken kaikkiaan. Mitä isommaksi lapsi kasvaa sitä tärkeämmäksi tulevat kaverit ja harrastukset. Vanhemmat ovat taustalla.

Silti mä olen sitä mieltä, että meidän lapset on meidän kanssa ihan riittävästi. Me ollaan kaikki viikonloput ja lomat yhdessä.

Vierailija
9/111 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina jaksaa mollata päiväkoteja ja siellä olemista.

Mun lapsilla on ja on ollut tosi hyvä päiväkoti enkä todellakaan tunnista sitä näistä kuvauksista. Mun lapset ei ole mitään parkoja, vaikka ne on päiväkodissa.

Huomaan sen päivittäin työssäni. Lapset viihtyvät, mutta se stressi mikä heidät päivän aikana valtaa on valtava! Hirveä meteli, isot ryhmät, pitkät siirtymät, vaihtuvat hoitajat, lasten väliset kahinat, äiti/isi -ikävä... Voi lapsiparkoja! Vaikka näyttävätkin iloisilta ehkä pitkän päivän jälkeen on se kurjaa, kun tietää mitä pieni pää saa sisällään sulattaa :( Jos mahdollista niin antakaa lasten nauttia mahdollisimman pitkään läheisyydestänne ja antakaa heille aikaa, kun he ovat vielä pieniä. Takaisin ette tätä aikaa enää ikinä saa!

t. lh - päiväkodista.....

Vierailija
10/111 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein lapseni yleensä puoli yhdeksän aikaan, eikä paikalla ollut yleensä kuin puolet ryhmästä. Isä haki lapsen yleensä neljältä, ja silloinkin suuri osa oli jo haettu. Joskus harvoin hain puoli viiden jälkeen, ja silloin ei enää montaa lasta paikalla ollut.

Vierailija
11/111 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sille hoitajalle se vasta onkin rankkaa. Ensimmäinen lapsi tulee 06 ja viipyy 16 asti. Seuraava tulee 08 ja viipyy 18 asti.

Vierailija
12/111 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja he ovat pieniä vain hetken. Miettikää ihan tosissanne, onko sen arvoista pitää lapsia päiväkodissa 10 tuntia päivässä vai voisko pärjätä hieman pienemmillä tuloilla ja panostaa nyt hetki lapsiin?? Uskon kyllä, että lapset viihtyvät päiväkodissa, mutta on ihan naiivia väittää, että lapsi haluiaisi olla siellä 10h/pvässä viitenä päivänä viikossa. Jokainen lapsi (jolla on normaalit kotiolot) olisi mieluummin osan tuosta ajasta kotona!

t. lto

Vierailija
13/111 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin päivä lyhenee!

Vierailija
14/111 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsella silti max. 8 h hoitopäivät. Mies menee aamulla jo ennen seitsemää töihin (on aamuvirkku ja tykkää olla aikaisin töissä) ja lähtee kolmen kieppeissä, minä taas menen vasta puoli yhdeksän aikoihin ja olen sitten viiteen. Lapsi on hoidossa noin klo 8 - 16. Pitkä päivä sekin tietysti, mutta ei kuitenkaan 10 tuntia.

Vierailija
15/111 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa keskustelimme mihin kumpikin on valmis lasten hyvinvointia ajetellen. Päivääkään en kadu vaikka ulkomaanmatkat ja uusi auto sai odottaa!

Vierailija
16/111 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vuorottelemme työajoissa. Sitä ennen nuorinkin oli kotona 4-vuotiaaksi. Valintakysymyksiä nuo ovat. Lapset ovat pieniä vain kerran.

Vierailija
17/111 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti Suomi on täynnä ihmisiä joilla on kiinteä työaika josta ei jousteta. Jos kaksi tämmöistä sattuu samaan perheeseen esim kummallakin 8:00-16:00 työaika ja asuvat vaikkapa Espoossa/Vantaalla ja työpaikka on Helsingissä. Työmatkaan menee helposti 45 min tai jopa tunti niin hoitopäivä lapsella on sen 10h vaikka kuinka jumppaisit.

Meillä onneksi onnistuu jousto minulla joten sillä lyhennetään lasten hoitopäivät 8,5 tuntisiksi.

Vierailija
18/111 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmille jotka persaus homeessa istuvat kotona eivätkä tee lasten kanssa mitään :p Ja jos jotain tekevät kyttäävät miten muut elävät elämäänsä...

Vierailija
19/111 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä voi vaihtaa työpaikkaa ja itsekin voi vaihtaa työpaikkaa tai lapsille voi palkata kotiin hoitajan tai lapsia voi itse hoitaa kotona tai voi tehdä lyhennettyä työpäivää (lakisääteinen juttu) tai voi vaihtaa muualle asumaan... Että se epäjousto on ihan oman pään sisässä.

Vierailija
20/111 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisivat kaukana toisistaan tai sitten oltaisiin jompi kumpi ainoastaan 6h/vrk töissä. Vanhemmista kiinni lasten hoitopäivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi