Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma isä saa uuden naisen kanssa vauvan!

Vierailija
21.05.2015 |

Ei siinä mitään, mutta isäni on 62-vuotias. Itse olen 38v. Sisarukseni edellisestä liitosta samaa ikäluokkaa kanssani. 

Odottava äitikin on jo 44-vuotias. Jotenkin kyllä hirvittää... Pikkusisko tässä iässä. Voi elämän kevät!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa aio suhtautua vihamielisesti tähän tulevaan lapseen. Osatonhan hän on tilanteeseen. Enkä aio suhtautua yhtään kehenkään vihamielisesti.

Tuli vain niin puskista tämä. Isäni on seurustellut kyllä tämän naisen kanssa jo vuosia. Lastenhankinnasta vain ei ole ollut puhetta. 

Naisen korkeahkon iän vuoksi olen olettanut, että lapsi ei ole suunnitelmissa. Tai suoraan sanoen, en koko asiaa ole juuri ajatellut. 

Kyllä varmasti annan hoitoapua, jos tarvitaan. Sikäli, mikäli voimavarani ovat kohdallaan. Jotenkin tässä vaiheessa, kun se pieninkin jo pärjää pitkälle omillaan ja lapsenlapsia ei vielä ole näköpiirissä, ei vauvanhoito tunnut houkuttelevalta.

Voihan meidän kolmasluokkalaisesta tytöstä olla kuitenkin kiva hoitaa tätiä. 

Heko, heko... 

Vierailija
22/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun puu vanhenee,niin oksa vain kovenee"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni oli minun syntyessäni 45 v. ja äitini 41v. , eli ei se mitään mahdotonta ole vielä vanhanakaan lapsia saada.

Vierailija
24/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin jo shokissa kun sain pikkusiskon 26vuotiaana. Jos saan suoraan olla näin kauhee.. En jotenkaan vieläkään osaa sanoa, että ainiin on mulla 5 vuotias pikkusiskokin. En jotenkin osaa mieltää siskoksi ollenkaan. Se on vaan äitini lapsi. Tämä harmittaa muo kauheasti. Omat lapset on vanhempia kuin pikkusisko.. Äitini mielestä se on vain hauskaa kun häneltä tullaan kysymään onko siskoni minun lapsi/hänen lapsenlapsi. En ymmärrä. Kivittäkää.. :(

Vierailija
25/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:11"]Mä olin jo shokissa kun sain pikkusiskon 26vuotiaana. Jos saan suoraan olla näin kauhee.. En jotenkaan vieläkään osaa sanoa, että ainiin on mulla 5 vuotias pikkusiskokin. En jotenkin osaa mieltää siskoksi ollenkaan. Se on vaan äitini lapsi. Tämä harmittaa muo kauheasti. Omat lapset on vanhempia kuin pikkusisko.. Äitini mielestä se on vain hauskaa kun häneltä tullaan kysymään onko siskoni minun lapsi/hänen lapsenlapsi. En ymmärrä. Kivittäkää.. :(
[/quote]

Sama juttu. Paitsi olin pikkuveljen syntymän aikoihin 30. Vanhempia sisaruksia löytyi jo 4 ja aina tottunut sanomaan itseä nuorimmaksi. Yllätti paljon, kun äiti ja isä hienosti kahvipöydässä paljastivat odottavansa lasta. Meillä muilla lapset oli jo reilusti yli vauvaiän, minun nuorin oli silloin 7 vuotias. Ei jotenkin odottanut sitä, kun pääsi omien lapsien ja sisarusten lapsien pikkulapsi iästä niin seuraavaksi tulikin pikkuveli. Vanhimmat sisarukset eivät pitäneet ajatuksesta yhtään. Ja välillä itseäkin on tilanne ärsyttänyt, kun vanhemmat eivät enää jaksa lasta hoitaa niin lapsi vuorottelee hoidossa meillä muilla sisaruksilla. Kukaan ei kehtaa kieltäytyä, kun äiti aina muistuttaa kuinka hän vahti meidänkin lapsia..

Vierailija
26/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:01"]

Oma isäni oli minun syntyessäni 45 v. ja äitini 41v. , eli ei se mitään mahdotonta ole vielä vanhanakaan lapsia saada.

[/quote]

Koitin vain olla rohkaiseva,joten mistä alapeukut ?

Eikö minun sitten  olisi mielestänne pitänyt syntyäkään ?

Vierailija
27/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:01"]

[/quote]

Koitin vain olla rohkaiseva,joten mistä alapeukut ?

Eikö minun sitten  olisi mielestänne pitänyt syntyäkään ?
[/quote]

Ei vaan koska toit ilmi itsestään selvyyden. Voi tottakai miehet saada vauvoja vaikka kuinka pitkään. Ja tais maailman vanhin synnyttäjä olla +60v. Mutta se ei tee siitä järkevää vaikka kuinka siihen pystyisi

Vierailija
28/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä riippuu ihan ihmisestä et miten jaksaa. Kyllä minä tiedän monia miltei 80-vuotiaita, jotka on hyvässä kunnossa, käyvät uimassa, jumpassa ja kuntosalilla. Talvisin hiihtävät jne. Ja mieleltään vetreitä myös. Eli ei kai se kellekään kuulu?

Vierailija
29/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:46"]

Mun mielestä riippuu ihan ihmisestä et miten jaksaa. Kyllä minä tiedän monia miltei 80-vuotiaita, jotka on hyvässä kunnossa, käyvät uimassa, jumpassa ja kuntosalilla. Talvisin hiihtävät jne. Ja mieleltään vetreitä myös. Eli ei kai se kellekään kuulu?

[/quote]

Kuuluu se sille lapsella ja sen hyvinvoinnille...

Vierailija
30/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo aikuisella lapsellani oli luokkakaveri, jonka isä oli ekan luokan alkaessa 68 v, äiti noin 45v (isän iän tiedän tarkasti, koska hän aikanaan sillä ylpeili ja sillä, että eläkkeellä oli aikaa lapsille). Isällä oli ennestään aikuisia lapsia.

Poika oli kiva, mutta isänsä alkava Alzheimer näkyi jo tuossa vaiheessa. Isä saattoi jäädä jankkaamaan jotain asiaa uudestaan ja uudestaan, oli kärttyisä pienestäkin metelistä ja vanhempainillassa muisteli, miten 50-luvun oppikoulussa ei ongelmia ollut. Mitään aitoa isä-poika -suhdetta ei kehittynyt, koska isä ei ymmärtänyt poikien maailmaan 90-luvulla vaan kaihosi jonnekin 70-luvun alkupuolelle ja sen leikkeihin. Tietokone oli kauhistus, kännykkä pahasta jne.

Vierailija
31/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:46"]Mun mielestä riippuu ihan ihmisestä et miten jaksaa. Kyllä minä tiedän monia miltei 80-vuotiaita, jotka on hyvässä kunnossa, käyvät uimassa, jumpassa ja kuntosalilla. Talvisin hiihtävät jne. Ja mieleltään vetreitä myös. Eli ei kai se kellekään kuulu?
[/quote]

Kai se vähän perheellekin kuuluu?

Vierailija
32/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:11"]Mä olin jo shokissa kun sain pikkusiskon 26vuotiaana. Jos saan suoraan olla näin kauhee.. En jotenkaan vieläkään osaa sanoa, että ainiin on mulla 5 vuotias pikkusiskokin. En jotenkin osaa mieltää siskoksi ollenkaan. Se on vaan äitini lapsi. Tämä harmittaa muo kauheasti. Omat lapset on vanhempia kuin pikkusisko.. Äitini mielestä se on vain hauskaa kun häneltä tullaan kysymään onko siskoni minun lapsi/hänen lapsenlapsi. En ymmärrä. Kivittäkää.. :(
[/quote]

Sama juttu. Paitsi olin pikkuveljen syntymän aikoihin 30. Vanhempia sisaruksia löytyi jo 4 ja aina tottunut sanomaan itseä nuorimmaksi. Yllätti paljon, kun äiti ja isä hienosti kahvipöydässä paljastivat odottavansa lasta. Meillä muilla lapset oli jo reilusti yli vauvaiän, minun nuorin oli silloin 7 vuotias. Ei jotenkin odottanut sitä, kun pääsi omien lapsien ja sisarusten lapsien pikkulapsi iästä niin seuraavaksi tulikin pikkuveli. Vanhimmat sisarukset eivät pitäneet ajatuksesta yhtään. Ja välillä itseäkin on tilanne ärsyttänyt, kun vanhemmat eivät enää jaksa lasta hoitaa niin lapsi vuorottelee hoidossa meillä muilla sisaruksilla. Kukaan ei kehtaa kieltäytyä, kun äiti aina muistuttaa kuinka hän vahti meidänkin lapsia..
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta kysyn että minkä ikäinen äitisi oli kun pikkuveljesi syntyi? Jos kerta äitisi esikoinen on ollut jo yli 30 jos sinä olet nuorin ollut.
Mahdollista kyllä, mutta aika harvinaista.

Vierailija
33/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:11"]Mä olin jo shokissa kun sain pikkusiskon 26vuotiaana. Jos saan suoraan olla näin kauhee.. En jotenkaan vieläkään osaa sanoa, että ainiin on mulla 5 vuotias pikkusiskokin. En jotenkin osaa mieltää siskoksi ollenkaan. Se on vaan äitini lapsi. Tämä harmittaa muo kauheasti. Omat lapset on vanhempia kuin pikkusisko.. Äitini mielestä se on vain hauskaa kun häneltä tullaan kysymään onko siskoni minun lapsi/hänen lapsenlapsi. En ymmärrä. Kivittäkää.. :(
[/quote]

[/quote]
Ihan mielenkiinnosta kysyn että minkä ikäinen äitisi oli kun pikkuveljesi syntyi? Jos kerta äitisi esikoinen on ollut jo yli 30 jos sinä olet nuorin ollut.
Mahdollista kyllä, mutta aika harvinaista.
[/quote]

Äitini oli täyttämässä 52, parissa naisten lehdessäkin on ollut juttua hänestä. Ei kuitenkaan kolmosia synnyttänyt jos katsot googlesta. Äitini sai ensimmäisen lapsena 16 vuotiaana (isoveljeni) ja isä oli silloin 19. Me muut olemme tulleet vuoden välein, paitsi kolmas lapsi perheessämme tuli kahden vuoden ikäerolla. :)

Vierailija
34/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 jatkaa. Ja noin sitä unohdin taas sen nuorimmaisen lapsen :D Yritin siis kertoa sitä kuin kaikki muut tulimme ns peräkanaa joten sitten yllätys olikin ihan mahdoton kun äitimme sai vielä yhden lapsen. Ei ollut helppo raskaus. Ja jos joku tunnisti tuosta tekstistä meidän äidin niin muistaa varmaan siitä lehtijutusta sen kuinka äidilleni vaihdevuodet tuli erittäin nopeasti ja kärsi niistä paljon. Oli myös lääkärin haastattelu siinä jutussa joka myös varoitti naisia vaihdevuosien "häiriintymisestä" raskauden takia

Vierailija
35/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:46"]

[/quote]

No on se vähän eri asia käydä uimassa ja eläkeläisjumpassa kuin hoitaa lasta 24/7.

Vierailija
36/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 12:46"]

[/quote]

No on se vähän eri asia käydä uimassa ja eläkeläisjumpassa kuin hoitaa lasta 24/7.
[/quote]

Tämä nauratti. Kuka ihme vertaa lapsen kasvatusta uimiseen taikka eläkeläisjumppaan joka kestää sen tunnista max kahteen? :D

Vierailija
37/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 10:05"]

Ei siinä mitään, mutta isäni on 62-vuotias. Itse olen 38v. Sisarukseni edellisestä liitosta samaa ikäluokkaa kanssani. 

Odottava äitikin on jo 44-vuotias. Jotenkin kyllä hirvittää... Pikkusisko tässä iässä. Voi elämän kevät!

[/quote]Tyhmä äijä, pilata nyt tuossa iässä elämänsä.

Vierailija
38/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Ja mä kun luulin, että mun ja pikkusiskon 17 vuoden ikäero on suuri :D Toiseen isosiskoonsa pikkusiskolla on ikäeroa "vain" 14 vuotta

Vierailija
39/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystävä on -92 ja sillä on 2vanha pikkusisko. Aika hauskaa kun kaikki olettaa että se on meijän lapsi

Vierailija
40/48 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi enää tässä iässä uutta lasta (44v). Nyt on vihdoinkin se tilanne kun kotona on taas harmoonista ja rauhallista. Nuorimmaisin asuu vielä heinäkuuhun kotona. Sitten on jäljellä vain minä ja mies. Käytän mieluusti nyt aikaa itseeni ja meidän avioliittoon. Kerään voimia ja sitten jos lapsenlapsia tulee heihin on energiaa. Mutta sen kyllä myönnän, ettei enää olisi samalla tavalla voimia, kuin mitä oma lapsi vaatisi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi