Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen apua murrosikäisen ruuturiippuvuuden kanssa!!

Vierailija
16.06.2015 |

Niin, meillä kasvaa pian 14v täyttävä poikalapsi jonka elämä on viimeisen vuoden ajan ollut erittäin ruuturikasta. Vaikka rajoitankin sitä ja pidän rajoista kiinni parhaani mukaan ja en ole antanut ns periksi. Olenkin kuulema tiukkis ja ties mitä, toisin kuin isänsä:( Kouluaikoina saa pelata 2 arkipäivänä vkossa ja lisäksi la-su ja väh 1x/kk on ollut arkipäiviä jolloin pelattu kolmannenkin kerran. Lisäksi aamulla heti 06.30-07 on kännykkä kädessä ja päivittäin jossakin välissä iPad. Nyt lomalla pelannut joka ikinen päivä. Se on minusta liikaa, mutta minkä sille voi??? on 12v veljensä kanssa kotona kaiket päivät, ulkoilevat ehkä 1-2h/pv, lisäksi veljellänsä urheiluharrastus 2-3x/vkossa mutta tällä vanhemmalla penskalla ei mitään.

MITÄ minä teen??? olen aika yksin tämän asian kanssa, nytkin paloi hiha totaalisesti kun tulin töistä kotiin klo15.30 ja toinen pelaa tietokoneella ja toinen kannettavalla sellaisella eivätkä meinanneet millään lopettaa vaikka oli sovittu niin ja oli tennikseen lähtö edessä. Niin, käyvät 1x/vkossa pelaamassa tennishallilla, sentään.

Tällä vkolla on pojan se laaja terveystark koulussa, mitähän ne sanoisi jos toteaisin että minusta pelaa ja ruutuilee ylipäänsä nyt varsinkin ihan liikaa enkä tiedä mitä tehdä, miten toimia!! oikeasti, aamulla virkkuina heräävät klo07 viim ja heti kännykät käteen, ja/tai iPad, sitä jatkuu 1,5-2h ennen aamupalaa. Ja siitähän pidetään henkeen ja vereen kiinni että saavat pelata sen 2h/pv, se on kuin jokin lakioikeus heistä ja heille :( poika totesi että meinaa sanoa siellä tarkastuksessa miten olen tiukkis, huoh.

APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:26"]

Mitä sen lapsen sitten pitäisi tehdä? Mihin omat vapaahetkesi menevät, jos katsot tv:tä 2 h viikossa?

[/quote]

2h/vkossa?

ap

Vierailija
2/15 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa toki vinkkejä. Miten teillä muilla?
2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rajoita. Kun sai ensimmäisen pelikoneen, pelasi ehkä parina ekana päivänä pari tuntia kerrallaan. Sitten se vaan jäi.

Vierailija
4/15 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa niiden olla!
Nykyteknologia nyt vaan on sellaista, että pelkän pelaamisen lisäksi siellä hoidetaan sosiaalisia suhteita ja opitaan hyvin paljon kaikenlaista. Ei se maailma siellä ole mitään pelottavaa, tutustukaa siihen mitä ne siellä tekee!!!

Vierailija
5/15 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika monessa perheessä tuo tilanne ja moni luovuttanut vaivihkaa. 

Meilläkin pikku hiljaa hiipimässä tuohon suuntaan. Kauheeta raivoa ja valitusta natsiäidistä, joka tahtoo rajoittaa nettiaikaa. Olen tiukkis ja tylsä. Syksyllä lähtee nettiliittymä, jos on koeviikko. Olen sanonut jo teinille sen. Teini-ikä on ehdottomasti raskainta aikaa lapsen kanssa, etenkin kun vertaa vauva aikaan.

Vierailija
6/15 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:09"]

Niin, meillä kasvaa pian 14v täyttävä poikalapsi jonka elämä on viimeisen vuoden ajan ollut erittäin ruuturikasta. Vaikka rajoitankin sitä ja pidän rajoista kiinni parhaani mukaan ja en ole antanut ns periksi. Olenkin kuulema tiukkis ja ties mitä, toisin kuin isänsä:( Kouluaikoina saa pelata 2 arkipäivänä vkossa ja lisäksi la-su ja väh 1x/kk on ollut arkipäiviä jolloin pelattu kolmannenkin kerran. Lisäksi aamulla heti 06.30-07 on kännykkä kädessä ja päivittäin jossakin välissä iPad. Nyt lomalla pelannut joka ikinen päivä. Se on minusta liikaa, mutta minkä sille voi??? on 12v veljensä kanssa kotona kaiket päivät, ulkoilevat ehkä 1-2h/pv, lisäksi veljellänsä urheiluharrastus 2-3x/vkossa mutta tällä vanhemmalla penskalla ei mitään.

[/quote]

Miten niin ei ole mitään? Pelaaminen on harrastus. Juuri päättyi DreamHack-pelitapahtuma, jonka Counter Strike finaali esitettiin Yle kakkosella eilen suorana.

Vierailija
7/15 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:29"]

Varmaan aika monessa perheessä tuo tilanne ja moni luovuttanut vaivihkaa. 

Meilläkin pikku hiljaa hiipimässä tuohon suuntaan. Kauheeta raivoa ja valitusta natsiäidistä, joka tahtoo rajoittaa nettiaikaa. Olen tiukkis ja tylsä. Syksyllä lähtee nettiliittymä, jos on koeviikko. Olen sanonut jo teinille sen. Teini-ikä on ehdottomasti raskainta aikaa lapsen kanssa, etenkin kun vertaa vauva aikaan.

[/quote]

Voi rakas luddiitti, miksi koeviikon aikana ei voi olla nettiä? Koska sinulla ei ollut?

Vierailija
8/15 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:29"]Varmaan aika monessa perheessä tuo tilanne ja moni luovuttanut vaivihkaa. 

[/quote]

Sinä sen teini-iän raskaaksi teet eikä teini.

Vierailija
9/15 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin "tuttiriippuvuuden" ja odotin jotain todella jännää.

Vierailija
10/15 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä koeviikolla olis tarkotus lukea koulukirjoja eikä surffata viihdesivuilla.

Vierailija
11/15 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:45"]

Ehkä koeviikolla olis tarkotus lukea koulukirjoja eikä surffata viihdesivuilla.

[/quote]

Noh, niitä koulujuttuja ja koemateriaaleja on paljon nykyisin myös netissä ja sopiva tauotus ja rentoutuminen tekee opiskelusta tehokkaampaa, kuin otsa hiessä ja veren maku suussa pänttääminen.

Vierailija
12/15 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanikäinen tyttö. Apua tännekin!!
.
On aivan koko päivän kännykässä tai tabletilla. Tai sitten pelaa pleikalla. Aivan kamalaa.
.
Meillä on periaatteessa mediaa 2 tuntia päivässä, muttei se ole pätenyt enää puoleen vuoteen oikeasti.
Jos pitäisin tuosta kiinni, olisi lapsi koko ajan sinne.menossa kaikenlaisin syin. Tulee viesti. Vaatii saada katsoa sen ja sitten pari muutakin juttua. Sitten jää sinne tunneiksi. Joutuisin koko ajan riitelemään tuosta.

Vierailija
13/15 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Inhoan tätä tilannetta siksikin, että tämän vuoksi lapseni pitää minua hirmuna ja tiukkiksena ja saan kritiikkiä, valitusta, arvostelua ja kaikenlaista ikävää lokaa niskaani mikä ei tunnu ollenkaan kivalta vaikka aikuinen olenkin. Tottakai mieluummin haluaisin olla "lungi" ja pidetty joka mielessä, rento mutsi yms mutta kissanpashat:(

ap

Vierailija
14/15 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo harmittaa, että saa vetää lasta kojo ajan irti siitä mediasta. Eli koko ajan on riitaa. Nyt pari viikkoa en ole jaksanut riidellä ja aamusta iltaan on mediassa.

Vierailija
15/15 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sen lapsen sitten pitäisi tehdä? Mihin omat vapaahetkesi menevät, jos katsot tv:tä 2 h viikossa?