Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuntouttava työtoiminta kiellettävä

Vierailija
21.05.2015 |

Sen tarkoitus on ainoastaan orjuutta ei kuntouttaa työttömiä. Itse ollut useita vuosia ja ei tuolta pääse ikinä eteenpäin. Nyt uuden hallituksen on kiellettevä tuo orjuuttaminen joka on vastoin suomen perustuslakia.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tulee lisääntymään. Se on oikein. Vastikkeellista sosiaaliturvaa. Pois mahdollisuus vain olla toisten kustannuksella

Aiemmin olin pehmeämpi. Mutta av on opettanut kuinka paljon loisitaan ja millä asenteella

Vierailija
62/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 07:17"]Tämä:

http://sakutimonen.com/

Lukekaa kaiki te, jotka ette tiedä mitä kuntouttava työtoiminta on.
[/quote]

Tuskin luen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ensin olla selkeä,lääkärin kirjoittama diagnoosi, jossa määritellään mikä se sairaus tai vamma  tarkalleen ottaen on ,mistä toivotaan kuntoutumista.

Onko kyseessä liikeratojen palauttaminen, aivoinfarktista toipuminen,alkoholismin hoito, vai mikä.Olisi myös määriteltävä ja arvioitava (asiantuntijalausunnoin)  se aika jonka toipumisen kuntoutumisjaksolla arvellaan tapahtuvan.

Ja tieto siis siitä milloin se on todettu,vamman vaikutus määritelty ym.

Eli siis määritelty se mistä , tarkalleen ottaen olisi tarkoitus kuntouttaa. Sitähän se  kuntoutus  tavallisesti on...

Muutenhan on kyse jostain potilaan huijaamisesta ja laittomasta puoskaroinnista vähän niinkuin jostain "eheyttämisleiristä työelämään"...

Vierailija
64/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 07:11"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 06:49"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 06:47"]No en nyt olisi välttis kokonaan sitä kieltämässä, mutta katsoisin että ketä sinne laitetaan. Jos joku kokee saavansa siitä kuntoutuksesta hyötyä niin kaikin mokomin, mutta mielestäni kuntouttavaa työtoimintaa ei tule käyttää rangaistuksena tai sellaisena johon laitetaan pitkän uran tehneitä suvereeneja ammattilaisia. [/quote] No sanotaanko että ainakin pitäisi olla vapaaehtoista. Nyt työkkäri pakottaa sinne rangaistuksen eli karenssin uhalla.

[/quote]

Parempi siis olla vaan työttömänä. Koska kukaan ei ota pitkäaikaistyötöntä suoraan töihin. Eikä ihmistä jolla on jotain työtä estäviä vikoja

[/quote]

Aika harva haluaa palkata kuntoutujaakaan. Näyttää hyvältä CV:ssä että olet kuntouttavassa työtoiminnassa. Tulee mielikuva sairaasta, vammaisesta tai muuten ongelmaisesta ihmisestä. 

Vierailija
65/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 07:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 07:17"]Tämä: http://sakutimonen.com/ Lukekaa kaiki te, jotka ette tiedä mitä kuntouttava työtoiminta on. [/quote] Tuskin luen.

[/quote]

Ethän talikkomaisteri osaa lukea, joten ei se ole uutinen jos et lue Sakun blogia.

Vierailija
66/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 07:17"]

Luultavasti tulee lisääntymään. Se on oikein. Vastikkeellista sosiaaliturvaa. Pois mahdollisuus vain olla toisten kustannuksella Aiemmin olin pehmeämpi. Mutta av on opettanut kuinka paljon loisitaan ja millä asenteella

[/quote]

Et ikinä tajua, vajukki kun olet, miten tunnistettava kirjoitustyylisi on.

Vierailija
67/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nykyinen oikealle kallellaan oleva hallitusko tuommosia kaatais ei tosiaankaan siinähän on ilmasta työvoimaa

Vierailija
68/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 07:43"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 07:11"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 06:47"]No en nyt olisi välttis kokonaan sitä kieltämässä, mutta katsoisin että ketä sinne laitetaan. Jos joku kokee saavansa siitä kuntoutuksesta hyötyä niin kaikin mokomin, mutta mielestäni kuntouttavaa työtoimintaa ei tule käyttää rangaistuksena tai sellaisena johon laitetaan pitkän uran tehneitä suvereeneja ammattilaisia. [/quote] No sanotaanko että ainakin pitäisi olla vapaaehtoista. Nyt työkkäri pakottaa sinne rangaistuksen eli karenssin uhalla.

[/quote]

Parempi siis olla vaan työttömänä. Koska kukaan ei ota pitkäaikaistyötöntä suoraan töihin. Eikä ihmistä jolla on jotain työtä estäviä vikoja

[/quote]

Aika harva haluaa palkata kuntoutujaakaan. Näyttää hyvältä CV:ssä että olet kuntouttavassa työtoiminnassa. Tulee mielikuva sairaasta, vammaisesta tai muuten ongelmaisesta ihmisestä. 
[/quote]

Jätin sen cvstä pois. Oon nyt saanut vakiduunin. Onneksi työnantaja ei huomannut tuota aukkoa menneisyydestäni.

Vierailija
69/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 07:11"]

[/quote]

[/quote]

Työkyvyttömyyseläkkeellä olevamme talikkomaisterimme viisauksia osa 123456666.

Vierailija
70/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 06:45"]

Sen tarkoitus on ainoastaan orjuutta ei kuntouttaa työttömiä. Itse ollut useita vuosia ja ei tuolta pääse ikinä eteenpäin. Nyt uuden hallituksen on kiellettevä tuo orjuuttaminen joka on vastoin suomen perustuslakia.

[/quote]

Kyllähän sen loppumaan saa. Tolle toiminnallehan on kaikenlaisia edellytyksiä työpaikankin suhteen ja niitä rikotaan eri puolilla maata aivan jatkuvasti. Jos noi edellytykset ei täyty, niin kyseessä ei ole kuntouttava toiminta vaan normaali työsuhde josta pitää saada tietysti normaali palkka yms muut edut. Ei se vaadi kuin yhden, joka alkaa peräämään noita, niin eiköhän ne halukkaat työllistäjät katoa aika nopeasti.

Vierailija
71/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 07:46"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 07:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 07:17"]Tämä: http://sakutimonen.com/ Lukekaa kaiki te, jotka ette tiedä mitä kuntouttava työtoiminta on. [/quote] Tuskin luen.

[/quote]

Ethän talikkomaisteri osaa lukea, joten ei se ole uutinen jos et lue Sakun blogia.
[/quote]

Onko se siis koulutuksen mittari? Vai minkä. En lue mitään yhden asian propagandaa
T. Maisteri

Vierailija
72/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 07:48"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 07:17"]

Luultavasti tulee lisääntymään. Se on oikein. Vastikkeellista sosiaaliturvaa. Pois mahdollisuus vain olla toisten kustannuksella Aiemmin olin pehmeämpi. Mutta av on opettanut kuinka paljon loisitaan ja millä asenteella

[/quote]

Et ikinä tajua, vajukki kun olet, miten tunnistettava kirjoitustyylisi on.

[/quote]

Voitko avata tätä vähän

Vierailija
73/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 07:50"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 07:11"]

[/quote]

[/quote]

Työkyvyttömyyseläkkeellä olevamme talikkomaisterimme viisauksia osa 123456666.
[/quote]

Onko meitä leimaamiasi talikkomaistereita paljonkin?

Vai kaikki kanssasi eri mieltä olevat?

Vierailija
74/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 06:45"]Sen tarkoitus on ainoastaan orjuutta ei kuntouttaa työttömiä. Itse ollut useita vuosia ja ei tuolta pääse ikinä eteenpäin. Nyt uuden hallituksen on kiellettevä tuo orjuuttaminen joka on vastoin suomen perustuslakia.
[/quote]

Olet tyhmä. Ensinnäkin, se on hyväksi.
Toisekseen, sen kun lähdet pois.
Ei tarkoitus ole jäädä kuntouttavaan.
Se on vain välivaihe.

Vierailija
75/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 07:49"]

ja nykyinen oikealle kallellaan oleva hallitusko tuommosia kaatais ei tosiaankaan siinähän on ilmasta työvoimaa

[/quote] Sellaisen työvoiman käyttö voi kuitenkin tulla ja käydä  pitemmän päälle hyvinkin  kalliiksi, jos ´kuntoutujan´ henkilökohtainen talous,  usko ja lopulta  psyykeensäkään , eivät enää kestäkään jotain yli kymmenen vuotta jatkuvaa  ja aina vain jatkuvaa ja jatkuvaa´kuntoutettavana´ oloa.

Puhumattakaan yhteistyössä olevien  vapaiden markkinoiden ja "kolmannen sektorin " riistosta. 

Vietnamin palkoilla saattaa näet pärjätä Vietnamissa, mutta täällä niillä  ei tule toimeen vaikka miten yrittäisit niillä elää. (esim. mainospostin "riksanpolkijan" 150-180e./kk)

"Kolmannen sektorin" palkat =kolmannen maailman tulotaso (maailman kalleimman hintatason maihin lukeutuvassa maassa. ) 

Vierailija
76/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 06:45"]

[/quote]

Höpöhöpö. Se on takuuvarmamerkki siitä, että tehdään jotain oikein, kun tukielätit itkevät päivästä toiseen samasta asiasta. Lisää vain kuntouttavaa työtoimintaa ja muuta vastaavia kokeilua. Näin me maksajat haluamme. Kun sanomme hyppää, te kysytte kuinka korkealle.

Vierailija
77/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 15:44"]

Olen ainakin käsittänyt niin, että kuntouttava työ voi poikia "oikeankin" työpaikan, kunhan tekee siellä ahkerasti hommia. Parikymppisenä minulla oli lievää masennusta ja olin erittäin ujo & "sosiaalisesti rajoittunut" yliopisto-opiskelija. Yritin kysellä tuolloin muutamiakin kertoja, jos olisin päässyt kuntouttavaan työhön. Kävikin sitten niin, että se masennus meni ohitse ja sainkin pysyvän hyvän työpaikan melko pian sen jälkeen. Mutta olisin ollut minimaalisesta palkastakin huolimatta iloinen, jos olisin päässyt kuntouttavaan työhön tuolloin aiemmin.

[/quote]

Masennuksesi olisi varmasti pahentunut kuntouttavassa, etkä olisi saanut myöhemmin vakituista työpaikkaa. Olisit vain siellä kuntouttavassa vieläkin.

Vierailija
78/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 15:52"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 15:44"]

Olen ainakin käsittänyt niin, että kuntouttava työ voi poikia "oikeankin" työpaikan, kunhan tekee siellä ahkerasti hommia. Parikymppisenä minulla oli lievää masennusta ja olin erittäin ujo & "sosiaalisesti rajoittunut" yliopisto-opiskelija. Yritin kysellä tuolloin muutamiakin kertoja, jos olisin päässyt kuntouttavaan työhön. Kävikin sitten niin, että se masennus meni ohitse ja sainkin pysyvän hyvän työpaikan melko pian sen jälkeen. Mutta olisin ollut minimaalisesta palkastakin huolimatta iloinen, jos olisin päässyt kuntouttavaan työhön tuolloin aiemmin.

[/quote]

Masennuksesi olisi varmasti pahentunut kuntouttavassa, etkä olisi saanut myöhemmin vakituista työpaikkaa. Olisit vain siellä kuntouttavassa vieläkin.
[/quote]
En usko. Masennukseni parani aivan muista syistä.

Vierailija
79/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 15:44"]

[/quote]

Voi poikia oikeaakin työtä, jos sattuu oikeaan paikkaan oikeaan aikaan. Suurimmalle osalle ei ole vakipaikkaa tarjota, vaikka kuinka motivoituneena ahkeroisi. Kuntouttavasta en osaa sanoa (ei kokemusta), mutta itselläni nuo työharjoittelut/kokeilut ovat olleet paikoissa, joihin ei ole oltu ketään edes palkkaamassa. Entinen harjoittelija kun lähti, tuli aina uusi tilalle.

Vierailija
80/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua loukkaa tämä lyttääminen. Olen nuorten pajalla ollut, kun en päässyt kouluun ensi yrittämällä. Tekeekö se ihmisestä masentuneen häh? Mieli oli maassa ihan sen takia, että eivät huolineet minnekään kouluun (hain AMK ja yliopistot), enkä saanut mitään työtä. Koneen ääressä tuli vietettyä yö jos toinenkin. Entiset kaverit lähti kouluihin. Ihan perinteisen työkkärin kautta kuulun pajasta. Ja asiakas palvelu oli muuten tosi super hyvää. Sanonpa vaan kun aina lytätään työkkärin tädit. Tein pajalla multimedia hommaa ja toteutettiin porukalla yksi isompi projekti. Lisäksi pajalla oli ohjaajia, ja käytiin läpi, mihin kouluun minulla voi olla mahikset seuraavana vuonna ja mitä itse voin tehdä sisään pääsyn eteen. Minullahan oli sitten jo etu siitä, kun tiesin, millaiset on pääsykokeet. Jos joku tahtoo homehtua himaan, niin siitä vaan, mut pliis, älkää muutaman mielipiteen takia tehkö päätelmää, ettei kantsi lähtee messiin!