Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuntouttava työtoiminta kiellettävä

Vierailija
21.05.2015 |

Sen tarkoitus on ainoastaan orjuutta ei kuntouttaa työttömiä. Itse ollut useita vuosia ja ei tuolta pääse ikinä eteenpäin. Nyt uuden hallituksen on kiellettevä tuo orjuuttaminen joka on vastoin suomen perustuslakia.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 15:44"]

Olen ainakin käsittänyt niin, että kuntouttava työ voi poikia "oikeankin" työpaikan, kunhan tekee siellä ahkerasti hommia. Parikymppisenä minulla oli lievää masennusta ja olin erittäin ujo & "sosiaalisesti rajoittunut" yliopisto-opiskelija. Yritin kysellä tuolloin muutamiakin kertoja, jos olisin päässyt kuntouttavaan työhön. Kävikin sitten niin, että se masennus meni ohitse ja sainkin pysyvän hyvän työpaikan melko pian sen jälkeen. Mutta olisin ollut minimaalisesta palkastakin huolimatta iloinen, jos olisin päässyt kuntouttavaan työhön tuolloin aiemmin.

[/quote]Täysin väärä käsitys. Kuntouttava työtoiminta ei johda työllistämiseen. Yksi hailee onko ihminen ahkera tai osaava. Tämä on se väärä syötti, millä näitä on kaupiteltu työkkärinkin toimesta ihmisille "vaihtoehtona". Suoranaista kusetusta! Muutaman tapauksen tiedän, jotka sukupuolen perusteella (=mieshenkilö) saivat pienen pätkän palkkatukijaksoa kuntouttavan päälle. Suhteilla nekin paikat jaettiin.

Vierailija
82/82 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 15:44"]

Olen ainakin käsittänyt niin, että kuntouttava työ voi poikia "oikeankin" työpaikan, kunhan tekee siellä ahkerasti hommia. Parikymppisenä minulla oli lievää masennusta ja olin erittäin ujo & "sosiaalisesti rajoittunut" yliopisto-opiskelija. Yritin kysellä tuolloin muutamiakin kertoja, jos olisin päässyt kuntouttavaan työhön. Kävikin sitten niin, että se masennus meni ohitse ja sainkin pysyvän hyvän työpaikan melko pian sen jälkeen. Mutta olisin ollut minimaalisesta palkastakin huolimatta iloinen, jos olisin päässyt kuntouttavaan työhön tuolloin aiemmin.

[/quote]Täysin väärä käsitys. Kuntouttava työtoiminta ei johda työllistämiseen. Yksi hailee onko ihminen ahkera tai osaava. Tämä on se väärä syötti, millä näitä on kaupiteltu työkkärinkin toimesta ihmisille "vaihtoehtona". Suoranaista kusetusta! Muutaman tapauksen tiedän, jotka sukupuolen perusteella (=mieshenkilö) saivat pienen pätkän palkkatukijaksoa kuntouttavan päälle. Suhteilla nekin paikat jaettiin.

[/quote]

Juuri näin koska ne työpaikat mihin kuntoutumaan mennään on alunperinkin sellaisia, ettei sinne palkata ketään. Ne pyörittävät sitä toimintaa ihan työttömien työpanoksella vain muutaman oikean työntekijän ollessa vahtimassa. Tiedän tämän varmasti koska jouduin yhteen tällaiseen paikkaan hakemaan ja mulle se työhaastattelija selosti sitä hommaa.

Menkää vaan jos tahdotte mutta älkää huijatko itseänne kuvittelemalla, että siitä mitään vakipaikkaa irtoaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla