Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elän minimaalisisesti. Mitä mieltä?

Vierailija
20.01.2022 |

en omista mikroaaltouunia, kahvinkeitintä, sohvaa, tv:tä, paljoa huonekaluja(omistan sängyn, työpöydän jota käytän ruokapöytänä, pari tuolia, nojatuolin ja hyllykön) En omista paljoa vaatteita(perusvaatteet omistan) tai ylimääräistä "roinaa". Elämä on hyvää näin kun on helppo siivota asunto eikä tarvitse ostella turhuuksia koko ajan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan se ideaali olisi.

Vierailija
2/22 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan se ideaali olisi.

ihan hyvin näin pärjää : ) Olen aina vihannut shoppailua joten tämä on hyvä minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko olla jotain mieltä? Kun tämä on minusta niin kuin sinun asiasi, ei minun.

Vierailija
4/22 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa jälkikasvua/läheisiä. Ei jää turhaa romua kun elämä jättää.

Vierailija
5/22 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä nyt, elämä on lyhyt, aika on onnenpotku.

Vierailija
6/22 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä.

Vierailija
7/22 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä elä, kunhan taas koitat keksiä aloituksia. Isoin turhuus on se että olet vakio palstalainen täällä ihan turhaan sillä ihan turhalla tietokoneella/puhelimella.

0/5

Vierailija
8/22 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen minimalisti, mutta kyllä multa Moccamaster, TV, pari tietsikkaa ja sohva löytyy. Mitään ylimääräistä rihkamaa en hanki, vaatteet ja kengät käytän loppuun.

Vierailija
9/22 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii sinulle, hyvä juttu.

Itsekin olen ruvennut minimalistiksi ja luopunut suurimmasta osasta siitä mitä minulla oli (muutto auttoi luopumisessa), mutta jotain pientä roinaa on vielä.

Vierailija
10/22 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkakaan en itse ihan yhtä minimaalisesti elä kuin aloittaja.

9

Vierailija
11/22 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Vertaa Hintoja, jos ostat jotakin. Niin säästät.

Vierailija
12/22 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen materialisti, rakastan omistaa erilaisia asioita.

Tiedostan että tämä ei ole ihan tervettä. Mikä olisi neuvosi minulle?

Vierailija
13/22 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos itse tykkäät. Minä en tykkäisi, joten en todellakaan aio konmarittaa tms hömppää. Jopa skandinaavinen sisustuskin kalseudessaan hirvittää.

Vierailija
14/22 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapaino on tärkeintä, jos haluaa kahvia päivittäin tai tykkää katsoa elokuvia, on tv ja kahvinkeitin hyviä laitteita. Jos taas ei, niin mihinkä niitä tarvitsisi. Elämän pitäisi olla helppoa ja kaikkien tavaroiden helpottaa elämää.

15/22 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä. Itsekin pyrin siihen, että tavaraa olisi vähän.

Siivoaminen ja muuttaminen on helpompaa.

Vierailija
16/22 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasapaino on tärkeintä, jos haluaa kahvia päivittäin tai tykkää katsoa elokuvia, on tv ja kahvinkeitin hyviä laitteita. Jos taas ei, niin mihinkä niitä tarvitsisi. Elämän pitäisi olla helppoa ja kaikkien tavaroiden helpottaa elämää.

Ei välttämättä tarvi kahvinkeitintä, jos juo kupin päivässä kahvia. Riittää kun on kahvisuppilo, mihin laittaa kahvinsuodatinpussin. Tulee hyvää kahvia.

Vierailija
17/22 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehujako kerjäät?

Vierailija
18/22 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele juomaan pikakahvia tai kahvipuristin kahvia. Sopii omaan  elämääni.

Vierailija
19/22 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen materialisti, rakastan omistaa erilaisia asioita.

Tiedostan että tämä ei ole ihan tervettä. Mikä olisi neuvosi minulle?

En ole aloittaja, mutta minun neuvo on rakasta tavaroitasi, oikeasti ja nauti niistä.

Rakastatko kaapin perällä olevia? Olisiko kuitenkin niin, että ne ovat joskus olleet sinulle tärkeitä ja nyt keräävät vain pölyä nurkassa? Voisiko olla niin, että joku muu oikeasti rakastaisi niitä enemmän ja oikeasti käyttäisi niitä? Ei moni minunkaan kodista aavistaisi, että luokittelen itseni minimalistiksi. On värejä, on minulle elämän varrella kertyneitä esineitä, on kasveja ja koristeellisia astioita. Mutta jos avaat minun keittiön kaapin, on siellä kattila ja paistinpannu. Jääkaapinyläkaapissa on kakkukupu. Varastossa on toisen väriset sisustusesineet ja joulukoristeet sekä lapsen urheiluvälineitä, ei muuta. Tavarat joita rakastan on esillä ja päivittäisessä käytössä, eikä kaapeissa ja varastoissa. Osaisin varmaan luetella jokaisen esineen kotonani, koska rakastan niitä kaikkia.

Vierailija
20/22 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä tarvi kahvinkeitintä, jos juo kupin päivässä kahvia. Riittää kun on kahvisuppilo, mihin laittaa kahvinsuodatinpussin. Tulee hyvää kahvia.

Kahvinkeittimeksi minä tuonkin laskisin, vaikka onkin hieman pienempi tavara.