Elän minimaalisisesti. Mitä mieltä?
en omista mikroaaltouunia, kahvinkeitintä, sohvaa, tv:tä, paljoa huonekaluja(omistan sängyn, työpöydän jota käytän ruokapöytänä, pari tuolia, nojatuolin ja hyllykön) En omista paljoa vaatteita(perusvaatteet omistan) tai ylimääräistä "roinaa". Elämä on hyvää näin kun on helppo siivota asunto eikä tarvitse ostella turhuuksia koko ajan.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä jos itse tykkäät. Minä en tykkäisi, joten en todellakaan aio konmarittaa tms hömppää. Jopa skandinaavinen sisustuskin kalseudessaan hirvittää.
Minimalismin perusidea on miettiä mitkä tavarat ovat sinulle tärkeitä. Konmarinkin pää kysymys on "tuottaako tämä sinulle iloa". Tavaroiden läpikäynti pakota ketään siirtymään skandinaaviseen sisustukseen ja vaihtamaan tavaroita valkoisen eri sävyihin. Ideana on poistaa elämästä stressiä tuovat asiat. Jokainen tavara kodissasi asuu siellä maksamatta vuokraa ja vaatii ylläpitoa, osa enemmän ja osa vähemmän. Niiden pitäisi maksaa paikkansa tuomalla funtionaalisuutta tai visuaalisuutta sinun elämääsi. Toisille se on aloittajan mukainen todella askeettinen malli ja toisille kodikas helppohoitoinen paikka jossa viihtyy, vaikka sitten isommalla määrällä tavaraa.
Olen sinnepäin.
Käsitöitä en laske, koska kaikki langat, pahvit, nauhat jne aion käyttää ja myydä.
Ilman niitä omistan alle 1000 tavaraa.
Jos pakkaisin kaikki, ne mahtuisi 10 lihalaatikkoon.