Onko tämä kateutta?
Eli aloitin uudessa työssä, ja oltuani jonkin aikaa, sain lapun jossa on valituksia minusta - useilta eri kollegoilta, joita en tunne lainkaan, lappu oli täynnä valitusta ja mustamaalausta pienistäkin arkipäiväisistä asioista joita teen.
En ole koskaan ajatellut, että kukaan voisi herättää tuntemattomissa työkavereissa näin paljon vihaa?!?!?
Mitä mieltä olette, millaiset ihmiset noin toimii ja miksi?! Kateus? :D
Kommentit (23)
Mitä valitusta kirjaimellisesti? Aika oudolta työyhteisöltä kyllä kuulostaa. Mitä työtä teet ja mitä ne valittajat tekee?
Oliko lappu pomolta vai työkavereilta?
Lappu oli pomolta, johon oli kerännyt työkavereiden juoruja pitkin syksyä ja nyt näytti lapun mulle. Lappu oli täynnä katkeran kuulosta valitusta arkipäivän asioista.
Millasessa työyhteisössä alaiset vuorotellen juoruaa pomoille turhista asioista, ja millasessa työyhteisössä pomo ottaa selkeät mustamaalaavat juorut vakavasti?! :D
Joo, on kyllä erittäin outoa munkin mielestä, ja oon hoito-alalla, ja samaa työtä tekevät nää työkaverit.
Vierailija kirjoitti:
Lappu oli pomolta, johon oli kerännyt työkavereiden juoruja pitkin syksyä ja nyt näytti lapun mulle. Lappu oli täynnä katkeran kuulosta valitusta arkipäivän asioista.
Millasessa työyhteisössä alaiset vuorotellen juoruaa pomoille turhista asioista, ja millasessa työyhteisössä pomo ottaa selkeät mustamaalaavat juorut vakavasti?! :D
Joo, on kyllä erittäin outoa munkin mielestä, ja oon hoito-alalla, ja samaa työtä tekevät nää työkaverit.
Joo kyllä on erikoinen kuvio, mutta jotenkin en ihmettele että tämä tapahtuu naisvaltaisella hoitoalalla. Ota Ap jalat alle, myrkyllinen työpaikka.
Hoitoalalla ihmisillä on paha olla ja varmasti naisvaltaisissa kuppikunnissa kateus ja riidanhaluisuus kukkii. Pomo käyttäytyy myös todella naurettavalla tavalla, kun edes viitsii jonkun lapun vääntää näistä valituksista… Onko työpaikan vaihto mahdollinen? Sinuna lähtisin menemään.
Jep, pahinta on että lapussa lukee että mä olisin myös syksyllä vaarantanut työturvallisuutta, mutta pomo on itse jättänyt puuttumatta asiaan silloin kun se = kuviteltu tilanne on tapahtunut, eikä ole puhuttu mistään läheltä piti-ilmoituksista, tai muista vastaavista, jotka nimenomaan tehtäisiin jos toimittaisiin niinkuin pitäisi, JOS olisin oikeasti vaarantanut jonkun turvallisuutta.
Olen jo soittanut viranomaisille, jotka nauroivat kaikki tälle lapulle sekä kaikki ovat olleet sitä mieltä että outoa toimintaa ja epäpätevää esimiestyötä yms.
Mutta mietin vaan perimmäistä syytä, että mikä ajaa vieraat ihmiset puhumaan pas******a tuntemattomista uusista työkavereista?!? Useampi tilanne tässä on oikeasti ollut päin vastoin, eli joku muu on mokannut joka tässä lapussa onkin kääntynyt päälaelleen.
Kysele ihmisiltä, miksi edeltäjäsi työsuhde päättyi kun on niin harvinaisen fiksuja ja mukavia työkavereita.
Jos jutuissa ei ole mitään perää, työyhteisösi taitaa olla melko mätä. En tiedä mitä muuta voisit tehdä kuin oikaista ne moitteet pomon kanssa keskustellen.
Olenko ainoa, josta tämä kuulostaa ihan hemmetin oudolta? Ihan kuin jotain ala-asteikäisten touhuja. Miettisin kyllä haluanko moisessa työpaikassa jatkaa pitemmän päälle.
Kuulostaa hirveältä työyhteisöltä. Ehkä tuolla lapulla ei loppujen lopuksi ollut muuta virkaa, kuin saattaa tietoosi mitä työkaverisi sinusta todella ajattelevat. Sinuna alkaisin etsiä uutta työpaikkaa.
Valitettavaa mutta totista totta juurikin hoitoalalla. vrt. TB parlamentti miten ukot ruotii toisiaan ketkä ei paikalla.
Kuulostaa hirveältä työyhteisöltä. Ehkä tuolla lapulla ei loppujen lopuksi ollut muuta virkaa, kuin saattaa tietoosi mitä työkaverisi sinusta todella ajattelevat. Sinuna alkaisin etsiä uutta työpaikkaa.
-Oon ollu kaikille ystävällinen ja asiallinen ihminen, että aika epäeettistä toimintaa kaikinpuolin esimieheltä. :D
Ja joo, onneksi saan valita työpaikkani se ei oo mikään ongelma "näinkin vaaralliselle ja osaamattomalle ihmiselle". :D
Yhdessä hoitoala työpaikassa oli juuri tällainen kulttuuri, jossa kuka tahansa, joka ei kuulunut kantakuppikuntaan saattoi saada palautteen näin. Yksi lyyli keräili avoimesti kielteisiä kommentteja henkilöstä X, kirjasi ne oikein ruutupaperille ja toimitti osastonhoitajalle, joka sittennpuhutteli X:n. X::llä ei ollut aavistustakaan mitä selän takana tapahtui, kommentit pysyivät nimettöminä. Pelolla hallintaa, jos mikä.
Annas kun veikkaan: kaikki nämä kollegat jotka valittivat sinusta olivat naisia ja sinua vanhempia
Hih hih, mitä esimies sanoi kun veit lapun hänelle?
Palautteen antaminen nykyään = mustamaalaaminen?
Ei ole sellaista huhua , josta puolet ei olisi totta.
Eräässä hoitoalantyössä kuulin usein miten hoitajat puhuivat pahaa ja nauroivat muista työntekijöistä toisilleen.
Ja ne pahan ilman tuojat oli aina ne samat ja muut pelkäsivät suorastaan niitä.
Sinussa itsessäsi ei tietenkään ole vikaa? Mitä, jos lukisit listan huolella läpi ja miettisit sitä omaa käytöstäsi? Yleensä nuoret yli-innokkaan tulee työpaikoille ja yrittää näyttää kuinka hän on keksinyt polkupyörän uudelleen ja ennen kun kukaan ehtii sanomaan…t. vanha, katkera ja kateellinen. Kaikkien meidän on hyvä joskus nostaa se katse sinne peiliin ja miettiä omaa käytöstään.
Mitäs tässä nyt ollaan kateellisia?
up.