Voiko pitää paikkansa, että olisin kuluttanut tänään 2100 kcal
Älykello näytti, että olisin kuluttanut tänään 2100 kcal. Olen kävellyt tänään n. 7000 askelta ja poljin 51 min kuntopyörällä. Olen 169 cm ja 93 kg.
N18
Kommentit (26)
No melkein satakiloinen kuluttaa tuon verran tyyliin istumalla päivän.
Vierailija kirjoitti:
Ihan realistiselta kuulostaa
No hyvä! Ajattelin, että kello olisi laskenut yläkanttiin.
ap
Koomakulutus n 1600 ja liikunnasta max 500.
Epäilen että vähän yläkanttiin tuo kulutus.
Minusta kuulostaa alakanttiin. Noilla mitoilla kulutus ilman liikuntaakin on tuo.
Millään älykelloilla ei kulutustaan pysty tietämään.
Ei VOI pitää paikkansa. Itse 66 kiloa ja Sulamo antaa tunnin kävelylle 6 km/h vauhdilla jonku 250 kcal (7000 askelta on vieläpä todennäköisesti paljon vähemmän kuin tunnin kävely) ja 50 min kuntopyöräilylle alle 300 kcal.
Vaikka oletkin painavampi, niin 2100 kcal kulutus noilla liikuntamäärillä ei vaan ole mahdollista, sori. Hyvää liikuntaa muuten toki, mutta jos laihdutat, niin älä ainakaan syö ton älykellon näyttämän kalorimäärän edestä.
Niin siis tarkoittaako ap:n älykellon näyttämä kulutus päivän kokonaiskulutusta? Silloin voisi pitää paikkansa.
Pelkästä liikunnastahan ei tule lähellekään tuota, liikunnan osuus tosiaan ehkä jotain 500 kcal.
Kuulostaa vähältä, mutta kulutukset vaihtelee. Mulla tuo taitaa olla viikon keskiarvon paikkeilla tai vähän alle. 163/68
Vierailija kirjoitti:
Ei VOI pitää paikkansa. Itse 66 kiloa ja Sulamo antaa tunnin kävelylle 6 km/h vauhdilla jonku 250 kcal (7000 askelta on vieläpä todennäköisesti paljon vähemmän kuin tunnin kävely) ja 50 min kuntopyöräilylle alle 300 kcal.
Vaikka oletkin painavampi, niin 2100 kcal kulutus noilla liikuntamäärillä ei vaan ole mahdollista, sori. Hyvää liikuntaa muuten toki, mutta jos laihdutat, niin älä ainakaan syö ton älykellon näyttämän kalorimäärän edestä.
Pahoittelen, luin huonosti! Tarkoitat tietenkin kokonaiskulutusta. No SE on teoriassa mahdollista, mutta tarkastele kriittisesti kuitenkin.
Aktiivisuutta mittaavat luvut eivät ole absoluuttisia totuuksia.
Voi
Kalorien kulutukseen vaikuttaa paino, ikä, pituus ja aktiivisuus. Aikuisista suurimman osan kalorikulutus on päivätasolla 1 300:n ja 2 400:n välillä
Vierailija kirjoitti:
Voi
Kalorien kulutukseen vaikuttaa paino, ikä, pituus ja aktiivisuus. Aikuisista suurimman osan kalorikulutus on päivätasolla 1 300:n ja 2 400:n välillä
Minkäkokoinen ihminen kuluttaa vain 1300 kaloria?
Ihmiset eivät nyt ymmärrä, mitä kalorikulutus tarkoittaa. Jos niitä ei kuluttaisi, jokainen lihoisi valtavasti kokoa ajan, eli ihan vain olemallakin kaloreita kuluu. Tuolla liikuntamäärällä ja painolla ihan juuri noin, koska ei ne päivän kulutukset pelkästä liikunnasta tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi
Minun kaloritarve levossa on jotain 1500-1600 väliltä. Olen normaalipainoinen hukkapätkä, en mitenkään laiha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi
Itse olen 155/43 ja minun kulutukseni on ”laskettu” 1200 kaloria.
Miten tuo kulutus on laskettu?
Sulamo laskee kokoni ja ikäni ja päivittäisen tapani liikkua perusteella kalorinkulutukseni 1950 päivässä. Mistä tiedän, pitääkö se paikkansa?
176 cm, 77 kg, 53 v.
Vierailija kirjoitti:
Sulamo laskee kokoni ja ikäni ja päivittäisen tapani liikkua perusteella kalorinkulutukseni 1950 päivässä. Mistä tiedän, pitääkö se paikkansa?
176 cm, 77 kg, 53 v.
Kaikki luvut ja mittarit on suuntaa antavia ei absoluuttinen totuus.
Vierailija kirjoitti:
176 cm, 77 kg, 53 v.
Kun merkkaat kaikki ruuat ja liikunnan ja syöt -500kcal/vrk ja laihdut 500g/vko, niin kaikki PN kohdillaan ja arvio pitää paikkaansa. Laihtumisen määrä grammoissa per viikko on teoriassa suoraan verrannollinen kalorivajeeseen per päivä. Pl. jumit ja liikunnan aiheuttama turvotus.
Ihan realistiselta kuulostaa