Mies ei ymmärrä väsymystäni eikä toivoa saada olla yksin.
Alan olla melko toivoton. Välillä väittää ymmärtävänsä ja "parantaa" tapansa kuulemma, mutta ei se oli ku puhetta vaan kaikki. :/
Kommentit (40)
En vaan tajua miten siitä voi tulla riitaa jos miehen pitää hoitaa 2 iltana viikkossa OMIA lapsia ja laittaa ne nukkumaan. Suomeksi sanottuna mikä vittu siinä nyt on niin vaikeaa. Ihan käsittämätöntä että äiti hoitaa lapset 24/7 ilman omaa aikaa ja mies huitelee illat missä haluaa eikä ole omien lastensa kanssa.
Menkää pariterapiaan tai mene yksin jos paska ukkosi ei suostu siihenkään niin saat edes sinä apua miten tästä eteenpäin sillä eihän tämä voi jatkua tai olet burn out hetken päästä.
Tekisi mieli tulla ja potkaista ap:n ukkoa perseelle :(
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:03"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:01"]Joo tiedän, että teen hallaa itselleni vaan tällä asialla. Halu vaan johonkin purkaa, ei ole ketään kenelle puhua. ap [/quote] No kuis ois vaikka se mies??
[/quote]
Ei se ymmärrä.
ap
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:03"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:19"]Ei vaan jaksaisi alkaa riiteleen miehen kanssa. :( Mutta muu ei ilmeisesti auta, en tätäkään tule jaksamaan enään kovin pitkään. ap [/quote] Se että sanot asiallisesti miten asia on, ei ole riitelyä. Se on kommunikointia.
[/quote]
Mutta asiallisesti sanominen ei auta. Ja jos ilmoitan, että nyt lähden hei hei, niin mies mököttää kun tulen kotiin ja sitten on itsellä vaan paska fiilis, että taas meni riitelyksi sen vuoksi, että minäkin halua oman elämän.
ap
Jos sinulla ei ole ketään kenelle puhua niin puhu neuvolassa ja tilaa aika perheneuvolaan ja pariterapiaan minne voi mennä yksinkin jos mies ei suostu.
Vain sinä ap voit auttaa itse itseäsi ja vain itsestäsi se voima muutokseen löytyy mutta tuleen ei pidä jäädä makaamaan.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:03"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:01"]Joo tiedän, että teen hallaa itselleni vaan tällä asialla. Halu vaan johonkin purkaa, ei ole ketään kenelle puhua. ap [/quote] No kuis ois vaikka se mies??
[/quote]
Ei se ymmärrä.
ap
[/quote]
Eiköhän ymmärrä kun sanot että ero tulee jos ei tajua. Nythän oli studio55:ssä juttu siitä, että eroja tulee paljon juuri siksi, kun vaimo ei enää jaksa tehdä kaikkea yksin. Etsippä se juttu ja näytä miehellesi.
Pariterapiaa olen ehdottanut, mutta ei halua lähteä sinne. Oon sanonut ja mies sanoo itsekin, että väsytät vaan ittes tässä kaikessa, mutta mies ei ole kuitenkaan valmis siihen, että minulla olisi enemmän omaa aikaa.
Tilanne on hitusen parantunut siitä mitä on ollut, mutta vieläkin melko toivoton olo.
ap
Eroa siitä! Oikeasti! Tuossa ei todellakaan ole kyse siitä ettei mies ymmärrä, vaan mies ei vaan halua ymmärtää! Sille tärkeämpää on omat menot, ja on varmaan tottunut että hoidat kaiken. Eroa!
Ap, et tee hallaa vain itsellesi, vaan myös lapsillesi! Heillä on oikeus isäänsä. Isän pitää olla omien lastensa kanssa.
Mitä ap tapahtuu, jos miehen tullessa kotiin ja lasten ollessa vielä hereillä sanot, että lähdet kävelylle/kauppaan/suihkuun itseksesi?
Kasva ap aikuiseksi sillä mitä väliä jos mies mököttää tai jopa suuttuu sillä et ole vastuussa miehesi tunteista. Anna aikuisen miehen mököttää äläkä piittaa. Sinulla on oikeus omaan elämään vaikka olet äiti. Se oma elämä ei ole vain miehesi oikeus.
Fiilis on joka tapauksessa PASKA niin se voi olla paska ja sinulla omaa aikaa joten lakkaa nyt nöyristelemästä.
Nyt menee taas jankkaamiseksi. Ei ap ole valmis tekemään mitään tilanteen muuttumiseksi kun mies ei suostu siihen eikä siihen eikä tuohon ARGH!
Voi voi kun tulee riitaa ja mies mököttää...juu niinkuin pikkukakara ja ap antaa periksi.
Jos et kykene pitämään puoliasi tai hakemaan edes apua ilman miestä vaikka terapiasta niin valitus ei auta vaan omien valintojen kanssa pitää sitten elää.
Jos mies mököttää, anna mököttää. Oma on häpeänsä jos mököttää siitä, että viettää aikaa lastensa kanssa.
Aloita naamioimalla oma aikasi kaupassa, kirjastossa tai suihkussa käyntiin. Jokin yleishyödyllinen, mutta rentouttava juttu. Et siis esittele erityisesti ottavasi omaa aikaa, vaan tekeväsi jonkun pakollisen asian. Mies tottukoon pikku hiljaa lasten kanssa oloon. Ensin suihkun verran ja sitten kaupassa käynnin verran.
Miltä kuulostaa, ap?
Joo pitäisi se kovettaa oma nahka ja vaan lähteä omiin menoihin, kyllä se tästä ku tsemppiä saa. Kaupassa käyntiä vihaan. :D
ap
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:22"]
Joo pitäisi se kovettaa oma nahka ja vaan lähteä omiin menoihin, kyllä se tästä ku tsemppiä saa. Kaupassa käyntiä vihaan. :D
ap
[/quote]
Entäs vaikka urheiluliikkeessä käynti. "Käyn hakemassa nyt ne uudet lenkkarit, joista puhuin." ja ovi kiinni perässä. Menet vaikka kahvilaan istumaan ta kävelylle oikeasti.
Voi ap! Nyt pitää vain koota rohkeus ja tehdä miehelle selväksi pelisäännöt, hankalaa tulee olemaan, kun ilmeisen monta vuotta on menty näin.
Minulla on hieman vastaavanlainen ongelma. Mies ei ymmärrä, että tarvin joskus yksinoloa. Meidän tapauksessa joskus ei ole mielestäni usein, kuluneen vuoden aikana olen ollut kaksi kertaa yli tunnin ajan yksin kotona. Meillä on kouluikäisiä lapsia ja teen itse todella sosiaalista työtä. Kaipaan joskus hiljaisuutta. Mies taas haluaisi mennä ja tehdä vapaa-ajallakin. Tästä meille tulee yhteentörmäyksiä ja vaikka asiasta on kuinka puhuttu, eipä viesti oikein mene perille :(
Pidä pintasi nainen!
Kiitos siskot tsemppi viesteistä! kyllä tää tästä. :)
ap
Ymmärrän sinua, sillä olen samantapaisessa tilanteessa. Rauhallinen jutteluhetki miehesi kanssa olisi varmaan tarpeen, jotta saisit selville, miksi hän ei ole auttanut enempää. Ehkä hän ei ole tajunnut, kuinka väsynyt olet, eikä muista, että arjen pyörittäminen on rankkaa hommaa. Oma mieheni kuitenkin tietää tunteistani ja elämäni rankkuudesta, mutta ei pysty auttamaan oman masennuksensa takia. Minun siis pitäisi saada haettua apua kodin ulkopuolelta.
Itse kaipaisin tuota itsekseen lomailua tai ystävän kanssa lomailua. Siten,ettei loma ole kompromissaamista miehen tarpeiden kanssa eikä lasten silmällä pitoa. Mies ei käsitä ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:08"]
Olen väsynyt kodinhoidon ja lastenhoidon yksin tekemiseen, siihen, että kaikki minun vastuulla. Ja väsynyt siihen, että yksi lapsista pitkäaikais sairas. Väsynyt siihen, että saan toteuttaa omaa harrastusta (lenkkeily, juoksu) vasta kun mies suostuu illalla tulemaan sisälle/kotiin ja lapset jo nukkumassa. Olen väsynyt siihen, että jatkuvasti joku vaatii minulta jotain. Ellei lapset niin sitten mies. Mutta, lapsiin en ole väsynyt enkä kadu heitä!
Haluaisin alkuun nyt olla edes yhden päivän yksin, se tekisi paljon.!
[/quote]
Et ole ehkä väsynyt lapsiin, mutta olet väsynyt lasten takia. Ilman lapsia sinulla ei olisi mitään mainitsemistasi ongelmista. Saat tietenkin pitää lapsistasi ja olla iloinen heidän olemassaolostaan, mutta tosiasiat olisi hyvä tunnustaa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:37"]
Itse kaipaisin tuota itsekseen lomailua tai ystävän kanssa lomailua. Siten,ettei loma ole kompromissaamista miehen tarpeiden kanssa eikä lasten silmällä pitoa. Mies ei käsitä ollenkaan.
[/quote]
Kannattaa valita kumppani, jonka kanssa osuvat arvot ja mieltymykset yksiin. Ei meillä vain tarvitse kompromissilomailla, vaikka kaikki reissut yhdessä tehdäänkin.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:19"]Ei vaan jaksaisi alkaa riiteleen miehen kanssa. :( Mutta muu ei ilmeisesti auta, en tätäkään tule jaksamaan enään kovin pitkään.
ap
[/quote]
Se että sanot asiallisesti miten asia on, ei ole riitelyä. Se on kommunikointia.