Tupper-, aloevera-, partylite HERMOT MENEE!
.. Ja muut, you name it! Kuka noita oikeesti lähtee myymän, kysyn vaan? Kaikki tutut ja ystävät jotka noita myy, niin oikeen tuputtvat ja käyttävät kaveruutta hyväkseen..
Kommentit (25)
Olen ollut pari kertaa kutsuilla ns. tarkkailemassa, etten ostomielellä, enkä ole ostanut mitään kun en ole uskonut tuotteiden olevan edes yhtä hyviä kun kaupoissa myytävät. Hinnat ovat myös ihmetyttäneet, vaikka huom. tykkään ostaa kalliimpia merkkituotteita välillä. Kutsuista on jäänyt ainoastaan paha mieli kun huomaa mitä huijausta se on ja läheiset sen kun osteskelevat :o
Mä myin partylitea, mutta en koskaan kyllä tuputtanut kynttilöitä kenellekään. Mä kerroin kavereille että myyn ja lähetin tarvittaessa tarjoukset sähköpostiin. Pidin tasan yhden esittelyn, muuten hoidin myynnin sivubisneksenä ja kun oli riittävästi tilauksia.
No älä jumalauta muuta sano, ne on kuin joku saatanallinen lahko. Itse sain tekosyyn varjolla kiemmurreltua irti ekasta partylite-kutsusta, mutta sitten en vaan enää kehdannut kun kyseinen tuttu pyysi minut toisen myyjän kutsuille. Koitin selittää että mulla ei opiskelijana ole oikeasti rahaa mihinkään kynttilöihin, ja hän vakuutteli että ei haittaa yhtään, siellä on muutenkin mukavaa eikä tarvitse ostaa mitään. Jotenkin yllättäen kuitenkin oli vähän ynseä reaktio kun palautin tilauslomakkeet tyhjänä, ja emäntä laittoi puoliväkisin osallistumaan johonkin arvontaan johon piti laittaa mailiosoite (jonka tietenkin tekaisin). En vaan yhtään tajua miksi kaverini oli pakko raahata minut jonkun tuntemattoman blondin ikeasohvalle kuuden muun muijan kylkeen nuuskimaan jotain kiivi-kookos-mansikka tuoksunäytteitä. Toivoiko hän että olisin sittenkin haksahtanut ja tuhlannut viimeiset rahani johonkin mitä en oikeasti todellakaan tarvitse? Jotenkin ällöttää kaikki tuollaiset myyntistrategiat joissa koitetaan väkisin luoda intiimi ja vilpitön tunnelma vaikka kyse on puhtaasta tuputtamisesta.
Ei noita kannata tehdä edes sivutuloina kun jos työmäärät laskee niin tuntihinta on mitätön. Surullisena seuraan kun eräs kaveri käyttää kaikki illat ja viikonloput tuohon, eikä ehdi olla lastensa kanssa ollenkaan..
Joskus vuonna kuokka ja kirves ystäväni kävi yhdessä tuollaisen verkostomarkkinointi myyjien hengen nostatus tapaamisessa. Oli kuulemma aivan sekopäistä touhua, muistutti hyvin pitkälle jonkinlaista hihhuliuskonnon rukousiltamaa.
Joo, en kyllä itse osallistu koskaan vapaaehtoisesti noihin kekkereihin. Joskus on tullut huijatuksi kun illanistujaiset on paljastunutkin myyntitapahtumaksi vasta paikan päällä. Tunnelma oli kyllä aika nolo.