Onko ihan normikäyttäytymistä
Oon uudessa työpaikassa ja oon ihan kummissani kokouskäyttäytymisestä. Osa porukoista on ihan koko kokouksen ajan kännyköillä ja keskittyneen oloisia siihen ja tekee jotain (työtä tai muuta). Siis ei mikään seminaaritilanne vaan ihan työporukan kokous. Ite en kehtais.
Kommentit (3)
Ainakin isoilla työpaikoilla usein kutsutaan palavereihin liikaa väkeä, varmuuden vuoksi. Olen itsekin istunut tyhjän panttina tylsää kokousta ihan vain sen takia, että meidänkin yksiköstä siellä pitää jonkun olla. Ei ihme, että kännykän kanssa seurustelu houkuttelee, kun ei kehtaa Aku Ankkaa sentään ruveta lukemaan.
Meillä ollaan palavereissa yleensä ihan kunnolla, mutta kerran piti mennä johtoportaan eteen esittelemään eräs projekti. Oli kiva seistä siinä parikymmenpäisen yleisön edessä joista jotkut surffailivat netissä (näin missä ei liittynyt työhön), toiset kirjoittivat sähköposteja, jotkut rävelsivät puhelintaan ja yksi näytti torkkuvan. Ehkä kolmannes oli läsnä tilanteessa. Hieman alkoi jännittää, että miten sitä tuollaisen yleisön ottaa kun ihan normi powerpointshow oli valmisteltu. Mut oli kuitenkin kutsuttu sinne, en itse tuppautunut. Täytyy sanoa että kyllä laski mielikuva koko firmasta sen jälkeen.
Täysin tavallista nykyään. Kun ennen supateltiin vieruskaverin kanssa kokouksen aikana, nykyään asia hoidetaan kännykällä. Tiedän tapauksia, joissa samassa palaverihuoneessa istuneet kaksi ihmistä ovat pitäneet kännyköillä oman varjopalaverin siinä samalla. Sitten kävellään ulos palaverista ja yritetään selvittää, mitä siellä päätettiin tai edes käsiteltiin.