Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään etten pääse taaskaan opiskelemaan! :(

Vierailija
07.06.2015 |

Tää on toinen hakukertani, viime vuonna en mihkään päässyt. Nyt mulla on ihan kauhea pelko siitä että jos tulee taas uus välivuosi... Olin nyt sairaanhoitajakokeissa. Yritin hakea myös pienille paikkakunnille amkeihin, joissa ei pisterajat ole nii korkeat.

Ainoo mistä mä tällä hetkellä unelmoin on se että pääsisin vain opiskelemaan! Enää kuukausi pitää odottaa tuloksia... Jännittää pirusti.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:47"]

Miksi suomessa ei ole niin että kaikilla olisi mahdollisuus päästä opiskelemaan mihin vain haluaisivatkin? Pääsykokeita ei ole monessakaan muussa eu maassa. Suomalainen systeemi ei todellakaa ole tasapuolinen.

[/quote]

Voi hyvää päivää taas. eli sinulle kelpaisi lääkäriksi ihminen, joka ei erota edes valtimoa laskimosta? Siksihän niitä pääsykokeita korkeampiin kouluihin on, ettei jokaikinen latvalaho pääse sinne mesoamaan.

Tietenkin systeemi on raaka niille, joita on enemmän kiinnostaneet bailaus ja biletys opiskelun sijaan. Niin kuuluukin olla, kyllä ahkerasta työnteosta kuuluu palkita. Mitä hyötyä niistä kympeistä siellä torkassa on, jos kerta pelkkä 7 riittää sisäänheittoon?

Ja myöhemmässä elämässä sitten hankkii paremmat perusteet koulutusjatkolle, jos korkeakouluopiskelu oikeasti kiinnostaa. Esimerkiksi avoin yliopisto ja iltalukio ovat erinomaisia väyliä päästä taas koulutukseen kiinni, jos ei ole aikaisemmin natsannut.

Vierailija
2/18 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Tsemppiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en mäkään pääse :( kurjaa. Ja oisin kuitenki hyvä oppilas.

Vierailija
4/18 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:21"]Tiedän tunteen. Tsemppiä
[/quote]

Eikä. :( Kiitos tsempeistä!

Vierailija
5/18 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:21"]Juu en mäkään pääse :( kurjaa. Ja oisin kuitenki hyvä oppilas.
[/quote]

Jep. Tuntuu, että varsinkin noi amkit karsii nykyään vaan sillä tavalla että ne 10 oppilaat pääsee sisään. Miksei se 7-8 oppilaskin voisi olla hyvä?! Mistä tiedät että sä et pääse opiskelemaan? :( ap (4 myös ap)

Vierailija
6/18 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän tunteen.. kävin kymmenessä pääsykokeessa ennen kuin pääsin. ei elämä siihen lopu.

Vierailija
7/18 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:21"]Juu en mäkään pääse :( kurjaa. Ja oisin kuitenki hyvä oppilas.
[/quote]

Jep. Tuntuu, että varsinkin noi amkit karsii nykyään vaan sillä tavalla että ne 10 oppilaat pääsee sisään. Miksei se 7-8 oppilaskin voisi olla hyvä?! Mistä tiedät että sä et pääse opiskelemaan? :( ap (4 myös ap)
[/quote]no eipä! Tuntuu et sinne otetaan just niitä 7 oppilaita, koska ovat ensikertalaisia ja heitä pitää sääliä

Vierailija
8/18 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:24"]tiedän tunteen.. kävin kymmenessä pääsykokeessa ennen kuin pääsin. ei elämä siihen lopu.
[/quote]

Tosi monessa oot kyllä käynyt, mutta onnittelut että vihdoinkin nappasi!! Musta itestäni tuntuu vaan tällä hetkellä, että mun elämällä ei oo mitään merkitystä jos mulla ei oo paikkaa missä opiskella. Haluaisin koulutuksen ja sitä kautta kivan työn jossa viihtyisin.. sitten perheen ja lapsia. :) se on vaan se unelma ja tällä hetkellä mulla ei oo mitään kiinnostavaa elämässäni. ap

Vierailija
9/18 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:26"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:21"]Juu en mäkään pääse :( kurjaa. Ja oisin kuitenki hyvä oppilas.
[/quote]

[/quote]no eipä! Tuntuu et sinne otetaan just niitä 7 oppilaita, koska ovat ensikertalaisia ja heitä pitää sääliä
[/quote]

Aijaa... Ihme kumma kun minä en päässyt edes pääsykokeisiin asti moneen paikkaan, koska olen juuri se HUONO 8 oppilas. Koulumenestyspisteet eivät riittäneet. Ap

Vierailija
10/18 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomessa ei ole niin että kaikilla olisi mahdollisuus päästä opiskelemaan mihin vain haluaisivatkin? Pääsykokeita ei ole monessakaan muussa eu maassa. Suomalainen systeemi ei todellakaa ole tasapuolinen.

Vierailija
11/18 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:47"]Miksi suomessa ei ole niin että kaikilla olisi mahdollisuus päästä opiskelemaan mihin vain haluaisivatkin? Pääsykokeita ei ole monessakaan muussa eu maassa. Suomalainen systeemi ei todellakaa ole tasapuolinen.
[/quote]

No niinpä!!! Tää tsydeemi vaan edesauttaa sitä nuorten syrjäytymistä

Vierailija
12/18 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:47"]Miksi suomessa ei ole niin että kaikilla olisi mahdollisuus päästä opiskelemaan mihin vain haluaisivatkin? Pääsykokeita ei ole monessakaan muussa eu maassa. Suomalainen systeemi ei todellakaa ole tasapuolinen.
[/quote]

Koska muissa maissa mennään päättötodistuksella eli niille lukiossa/amikseissa nukkuneilla ei ole mitään mahdollisuuksia päästä myöhemmin opiskelemaan, jos saakin oikeasti opiskelumotivaation

Vierailija
13/18 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa maissa heitetään myös pihalle, jos ei etene tai reputtaa paljon kursseja. Lisäksi muissa maissa aika paljon kalliimmat lukukausimaksut.
Liian hyvälle totuttu Suomessa, valitetaan vaikka puoli-ilmaiseksi saadaan opiskella opintotuen avuin monta vuotta.

Vierailija
14/18 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Minä haen nyt viidettä vuotta toivepaikkaani. Mun vinkki on että koeta elää myös kokeiden välillä. Ei kaikkea kannata pysäyttää. Minulla on mielenkiintoinen työ ja ihana lapsi, toki sitten tilanne muuttuu jos sen paikan saan. Toivon kovasti että pääset tänä vuonna! Ja toki että itsekin pääsen...

Vierailija
15/18 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 11:25"]Tsemppiä ap! Minä haen nyt viidettä vuotta toivepaikkaani. Mun vinkki on että koeta elää myös kokeiden välillä. Ei kaikkea kannata pysäyttää. Minulla on mielenkiintoinen työ ja ihana lapsi, toki sitten tilanne muuttuu jos sen paikan saan. Toivon kovasti että pääset tänä vuonna! Ja toki että itsekin pääsen...
[/quote]

Toivottavasti me molemmat päästään! :) Kyllä mä yritän elää, oon käyny koko vuoden töissä. Mutta ei se työ oo sellasta mitä haluaisin aina tehdä... On mulla kavereita ja nään niitä. Tuntuu vaan, että koska toi on mun unelma niin tää on jotenkin tosi tylsää elämää. Haluaisin saavuttaa semmosen onnellisuuden. Ap

Vierailija
16/18 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kolme välivuotta ennen kuin pääsin oikeustieteelliseen. Ja omin tosi hyvä oppilas ja koko suku oli ihan pelkkänä kysymyksenä, että mikä on..... Mutta kaikki vaivat haihtui mielestä sitten lopulta. Koita jaksaa vaan! Tää pääsykoesysteemi on sairas!

Vierailija
17/18 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyn yhteishaussa on yleensä alemmat pisterajat, joten tsemppaat siihen sitten jo nyt ei tärppää. Tai hae yliopistoon, jossa kaikki hakijat pääsevät pääsykokeisiin.

Vierailija
18/18 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä pääsykokelaisille, kannattaa syksyllä yrittää uudestaan, jos nyt jää ilman ja vaihtaa suosituimmat hakukohteet johonkin pienempään kaupunkiin, niihin pääsee huomattavasti helpommin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi