Soijarouhe on halpaa ja hyvää!!
Oon opiskelija ja ostin äsken kokeeks soijarouhetta, kun iso säkki makso nelisen euroa. Tarvii isoon annokseen tosi pienen määrän rouhetta, koska toi imee nestettä tosi paljon. Toi säkki kestää varmaan ikuisuuden.. Eli muutkin köyhät opiskelijat, kokeilkaa ihmeessä!
Heittäkää kans halpoja ruokavinkkejä, jos jaksatte x)
Kommentit (39)
Huom. Soijarouheen voi suoraan myös jauhaa hienoksi jauhoksi.
Joskus opiskelijana söin tota, silloin oli joku soijabuumi meneillään, että se olis terveellistä. Rouhe oli mautonta ja mahani oli jatkuvasti kipeä ja turvonnut ja pinkeä kuin ilmapallo. Enää en suostuisi. Soijan hormoni- ja kilpirauhasvaikutukset epäilyttävät myös.
Eipä ole vielä tissit kasvaneet ,vaikka viikottain käytänkin. terv. mies
Hyi hitto. Söin minäkin tuota opiskelijana mutta onneksi en ole enää niin köyhä että tarvisi... Ja kyllä koitin siihen ihan kaikkia mausteita, mutta niillä siitä sai vain syömäkelpoista, ei hyvää. Usein sotkin ihan julmetusti siihen tulista chilikastiketta niin ettei se tympeä maku tunge läpi niin paljon.
Soijan epäekologisuuteen tai terveyshaittoihin normaalikäyttömäärissä en sen sijaan usko. Käytänkin itse edelleen soijaa, mutta vain tofuna, joka on oikeasti miedon makuista ja maustettavissa millaiseksi vain, toisin kuin ne rouheet.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:13"]
Eipä ole vielä tissit kasvaneet ,vaikka viikottain käytänkin. terv. mies
[/quote]
Peniksesi tulee kyllä kutistumaan.
Soijarouhe, varsinkin se tunmempi on hyvää myös jauhelihan jatkeena, eli se paistetaan samanaikaisesti jauhelihan kanssa ja saa siitä makua. Olen myös huomannut että monet pitseriat ja muutkin ravintolat käyttävät paljon soijaa jopa jauhelihan sijasta.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:18"]
Soijarouhe, varsinkin se tunmempi on hyvää myös jauhelihan jatkeena, eli se paistetaan samanaikaisesti jauhelihan kanssa ja saa siitä makua. Olen myös huomannut että monet pitseriat ja muutkin ravintolat käyttävät paljon soijaa jopa jauhelihan sijasta.
[/quote]
miksi pitää jatkaa jauhelihaa tympeän makuisell jauheella? Onneksi missään minun käyttämässä pizzariassa ei edes tarjota jauhelihapizzaa, saari soijaeouhepizzaa. Jotain rajaa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 16:18"]
[/quote]
mainitse yksikin ravintola, joka uskaltaa tarjota soijaa jauhelihan tilalla siirä mainitsematta.
Kyllähän se joissain ruoissa menee, ja näyttää mukamas jauhelihalta niin tuntee syövänsä muutakin kuin makaronia. Juuri tein lasagnea ja jatkoin jauhelihapakettia hieman ja sain ruokaa parille päivälle, ja näyttää syötävältä miehenkin mielestä, sille kun ei pelkät kasvisruoat kelpaa.
Viimeksi intti kyllä että olin käyttänyt soijaa vaikka oli pelkkää jauhelihaa, joten ilmeisesti olen oppinut hieman paremmaksi soijan käytössä harjoituksen myötä.
Siis eihän se maistu yhtään miltään, ihan sahajauhon makuista. En ymmärrä miksi söisin moista..
Jos olisin niin köyhä, että ei olisi rahaa muuhun niin kai sitäkin sitten nälkäänsä söisi. Muuten en tiedä miksi sellaista söisin.
Ihan kamalan makuista ja allergisoikin vielä useaa ihmistä.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:27"]Siis eihän se maistu yhtään miltään, ihan sahajauhon makuista. En ymmärrä miksi söisin moista..
[/quote]
Aijaa :0 maustoin ite perus lihaliemikuutiolla ja mausteilla ja ei oo mitään valittamista. Tosin mausteettomana maistui vaan... no, mauttomalta.
Sellaisenaan on toki mautonta, mutta tarpeeksi maustettuna hyvää ja totta, on huomattavasti halvempaa kuin jauheliha yms.
Noniin sinä sama ihminen joka tänne spämmää, käsitin jo että sinulla on asenneongelma soijaa kohtaan :D
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:27"]Siis eihän se maistu yhtään miltään, ihan sahajauhon makuista. En ymmärrä miksi söisin moista..
[/quote]
Oletko kuullut mausteista? :D
Voihan sitä maustaa. Harva ruoka mitenkään erikoiselta maistuu ilman maustamista. Itse katson että on geenimanipuloimatonta soijaa! hyvän halvan ruuan saa myös ostamalla perunasipulipakesteen 500g+ 2 pss juuressuikaleita+tuorejuuston (ohje on netissä kun googlaa), näin saa ison pellillisen kasviskiusausta kun paistaa uunissa.
Hirveän makuista se on, päälle saa heittää niin paljon mausteita sun muuta että tuskin edes paljoa säästöä syntyy. En myöskään usko että soija on terveellistä tai eettistä.
Meillä syödään paljon tonnikalaa. Tykätään siitä ja ei tarvitse tehdä koskaan muuta kun avata se purkki. Soijassa kuulostaa että siinä on paljon enemmän tekemistä ja se ei ole heti valmis.