Miltä tuntui muuttua "keski-ikäiseksi" naiseksi, ja missä iässä huomasit muuttuneesi sellaiseksi?
Itse olen 32 ja olen huomannut miettiväni alituisesti sitä, etten ole enää nuori kauaa..
Kommentit (1022)
Minä oon aina ollut keski-ikäinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakeudu terapiaan! Sulla on ongelma, joka on päänsisäinen. Olen 45 ja en koe millään lailla olevani keski-iässä..
Sinulla on ongelmana totuuden kiistäminen. Olet keski-iässä. Edes 90-vuotiaaksi ei useimmat elä, joten olet oikeastaan jo yli keski-iän.
Keski-ikä on elämään nuoruuden jälkeen ja ennen seniorivaihetta kuuluva ajanjakso, eikä mikään elämän puoliväli kirjaimellisesti.
Kyllähän nuo käävät ovat nuorisoa vielä viisikymppisenäkin, aina saa nauraa!
Palstapunkerot maalaiset läs kit ovat nuoria aina!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä43248 kirjoitti:
Stereotypioin tässä vahvasti, tukeudun tilastoihin ja jokaisen tapaus on erilainen..
Feminismi myi sinulle unelman, panosta uraan, ole itsenäinen ja harrasta yhden yön suhteita. Olet nyt 30-40 ja et enää saa yhtä paljon huomiota, olet yksin koska kun olit parhaimmillaan torjusit usean miehen jotka olisivat olleet hyviä ja uskollisia sinulle loppuiän.
"pidit hauskaa"..Elä sen kanssa.
Koko länsimaissa syntyvyys on dramaattisessa laskussa, koska on ensimmäinen kerta historiassa kun nainen ei "tarvitse" miestä - voi käyttäytyä kusipäisesti muita kohtaan vailla seurauksia*. Samaan aikaan kuin miehet ylläpitää yhteiskuntaa - en ikinä ole nähnyt että haluttaisiin tasaarvoa vaikka sähkömiehissä, roska-, viemäri-, rakennus- tai oikeastaan mikään muu ei hohdokas työ.
Perusongelmahan on että keski-ikäiset on keskimäärin epäviehättäviä ulkoisesti eivätkä siksi kelpaa toisilleenkaan. Siksi se pariutuminen nuorena (18-35 v) on paljon helpompaa kun suurin kynnys eli ulkonäkö on suurimmalla osalla riittävällä tasolla.
Sen jälkeen kun vaihdevuodet ohitettiin keho tuli keski-ikään. Mieli on kuin nuorena.
Vierailija kirjoitti:
38-39 aloin tajuta, että en olekaan enää teini. Harkitsen vakavasti, pitäisikö vaatetyyliä päivittää vähän tätisuuntaan. Nyt. 40
Minä tunsin olevani keskiässä 45 vuotiaana, tätivaatteisiin ajattelin siirtyä 60 vuotiaana mihin on vielä pari vuotta aikaa.
Minä olen ainakin nuori, kaikki peräkammarin pojat minua katsoo -n55v kuhmo
Eikös sanota että nainen on keski-ikäinen kun hänellä on silmälasit,lyhyt tukka ja tiukka ilme.Onnekseni itselläni on vain yksi noista.Nainen 61 vuotias.
Neljänkympin jälkeen sen on nähnyt peilistä jo selvästi, mutta ei sitä muuten mistään ole tuntenut.
Kyllä keho kertoo, kun tullaan keski-ikään. Hiukset ohhenevat, tulee univaikeuksia ja jomotuksia. Ei se sinänsä miltään tunnu. Hiukan haikeana ajattelen, että aikani puolisoni kanssa päättyy jossain vaiheessa.
Kyl se niin on, että kun ikä alkaa vielä kolmosella niin voi sanoa olevansa nuori. Vaikka virallisesti keski-iän rajapyykki lienee 35v. 😂 Neljänkympin jälkeen alkaa sitten se tätiytyminen, se on väistämätöntä. Mutta itse aion ikääntyä arvokkaasti, hyväksyä faktat ja pitää huolta itsestäni. Ihan kivan näköinen keski-ikäinen olen omasta mielestäni, mut voi olla mitä mieltä vaan. Iloinen asenne ja elämään kuuluu kaikenlaiset tunteiden kirjot, en jää murehtimaan turhaan. Mihinkään korjaaviin operaatioihin en ikipäivänä lähtisi. Ikä saa näkyä. Näin ajattelen itse. N44
Tuntuu että pidätyskyky on hormonijutuissa kyseenalainen, jos aivastelee tai muuta. Pitäisikö olla repussa vaihtovaatteita muttei sekään toimi, jos on kengät jalassa keskustassa. Parempi pysyä kotipiirissä enin aika.
Ketju todistaa miten heikko nainen on. Arvostelee itseäänkin jonkin pedofiilisen katseen kautta. Ei ole muuta arvoa kuin nuoruus ellei suorastaan lapsuus, ja sen hölmöys ja ulkonäkö.
48-vuotiaana alkoi tulla kuittia iästä. Siis että olisin jotenkin vanha. Itse en tuntenut itseäni yhtään vanhaksi. Viimeinen niitti muille oli kun täytin 50 v. Siis ilmeisesti aivan ikäloppu.
Vapauttavalta. Tajuaa paremmin senkin, että ihan samalla tavalla kaikki muutkin vanhenee.
Ihmisen parhaat vuodet on 16...35 v ikä.
50 v on yleensä huonompi versio jokaisen 40 v kropasta. Joka taas on huonompi versio 30 veestä...
Terv. 50 v mies.
Olin juhlissa 48- vuotiaana. Kauniit vaatteet päällä, hiukset hyvin ja olin meikannut, mutta en tunnistanut itseäni valokuvasta. Vuodessa olivat kasvoni vanhentuneet.
Ajatelkaa me kuolemme kaikki joskus, se minusta on kauheaa.
Nyt 40 v ja valokuvissa en ole enää muutamaan vuoteen näyttänyt "itseltäni" eli siltä, johon olen tottunut ja jonka näköiseksi olen identifioinut itseni. Kollageeni on alkanut vähentyä, mikä selkeästi näkyy valokuvissa poskien suhteen. Myös otsa- ja silmärypyt loistavat. Peilikuvassa tätä ei niin huomaa, tosin näkönikin on huono. Valokuvat näyttävät totuuden.