Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntui muuttua "keski-ikäiseksi" naiseksi, ja missä iässä huomasit muuttuneesi sellaiseksi?

Vierailija
20.01.2022 |

Itse olen 32 ja olen huomannut miettiväni alituisesti sitä, etten ole enää nuori kauaa..

Kommentit (1022)

Vierailija
921/1022 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 45-50-vuotiaana. On surullista, kun on hedelmätön eikä voi saada enää lapsia. Raskaus, synnytys ja imetys ovat naisen elämässä parasta aikaa ja se aika, kun omat lapset ovat pieniä!

Nyt vähän yli 50-vuotiaana ikääntyminen ja vanhuus pelottaa. Raihnaistuminen, sairaudet ja muistisairaudet. Avuttomuus ja toisten armoille ja hoidettavaksi joutuminen. Vanheneminen ei tuo mitään hyvää, vain ankeutta, pelkoa ja ikäviä asioita.

Eikös ainakin eläkkeelle jääminen ole monella aika onnellista aikaa. Voi herätä ja mennä nukkumaan silloin kun huvittaa, eikä ole kiire mihinkään, ja energian voi pistää itselleen mieluisaan tekemiseen.

Vierailija
922/1022 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi naama roikkumaan ja muutenkin harmaantumaan.

Hiuksetkin ohenee.

No ainakin monta kymmentä vuotta jo villinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1022 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten voi muuttua sellaiseksi jos on mies?

Ei mies välttämättä sellaiseksi muutukkaan, ainakaan kovin helposti. Miehillä on se etu, että voivat vaikuttaa asiaan todella paljon ja pitkään pitämällä itsensä kunnossa terveellisesti syömällä sekä kuntoilemalla. Myös pukeutuminen vaikuttaa suuresti. Miestä ei ole biologisesti samalla tavalla ohjelmoitu vanhenemaan ja menettämään lisääntymiskykynsä. Miehillä kyse on ennemminkin omista valinnoista kuinka paljon ja nopeasti  vanheta. Naisilla samaa  valinnanvaraa ei ole. Heillä kun biologinen kello kumahtaa, niin sitä ei enää pysäytetä saati taaksepäin jäännetä.

Höpsis. Miehet vanhenevat naisia nopeammin. Tämä aiheuttaa myös lyhyemmän eliniän. Hedelmällisyyttä miehet ei menetä, mutta mieskunto kärsii.

Höpsis! Naiset vanhenee huomattavasti miehiä nopeammin. Siinä missä naisten parhaat vuodet alakavat olla vääjäämättä muisto vain jo kolmekymppisinä, niin miehillä ne parhaat vuodet alkavat vasta kolmekymppisenä. Viisikymppiset miehet ja kolmekymppiset naiset ovat melko tasoissa fyysisesti. Tästä tuleekin se tiedemiesten, tutkijoiden ja jopa uskonoppineiden hyväksymä sekä myös kansojen hyväksi havaitsema kaava, että naisen ikä tulee olla puolet miehen iästä+7 vuotta. Eli viisikymppiselle miehelle juuri tuollainen kolmekymppinen nainen. 

Naisilla ikääntymisen ongelma on se, että optimaallista tai edes toiminnallista aikaa on melko rajoitetusti. Ensin naisen pitää tulla tarpeelliseen ikään voidakseen lisääntyä,  sen jälkeen on jokunen hyvä vuosi, ja sitten keski-iässä kaikki on jo ohi. Miehillä riittää että kun kerran on tarpeeksi vanha, niin koskaan ei ole silti liian vanha lisääntyäkseen.

Käytännössä kaikki naiset ovat jo viimeistään nelikymppisinä keski-ikäisiä, ja se myös näkyy. Miehistä erittäin  harva on vielä nelikymppisenä keski-ikäiseksi luettavissa. Ero on huikea miesten eduksi!

Voi hellanlettas mitä satuja te miehet itsellenne kerrotte 😀

Vierailija
924/1022 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että en "saa tilaa" kun tulen huoneeseen. Ennen kaikki kääntyivät katsomaan minua ja sain paljon huomiota. Minua autetiin töissä ja joka paikassa, asiat nostettiin puolestani, ovet avautuivat ja minulle hymyiltiin ja minuun haluttiin tutustua. Hyvää kohtelua sai niin naisilta kuin miehiltäkin. 

Kun tulin keski-ikään niin minusta tuli huomaamaton. 

Vierailija
925/1022 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

54v ja hauska havainto oli, ettei tartte sheivata enää kuten ennen. Alapään karvat vähenee itsekseen ja säärikarvoja ei ole enää ollenkaan. Viikset eivät kuitenkaan ole kasvaneet, vaikka hiukset aika tuuhea pehko onkin. Vaihdevuodet päällä ja yöhikoilu on joskus aika tuskaista, mutta seksi on parempaa kuin ikinä!

Vierailija
926/1022 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua vieläkään , että en ole teini. T.44v Aina säikähdän kun katson peiliin. Jotenkin aika käsitys katosi kun lapset sain. En muista juuri mitään siitä ajasta

Vierailija
927/1022 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enköhän kohta muutu tämän translain myötä. Sitä odotellessa.

M52

Vierailija
928/1022 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri miltään, iso kriisi oli kun täytin kolmekymppiä, eikä ollut vielä miestä eikä lapsia ja biologinen kello tuntui tikittävän todella lujaa...

Vierailija
929/1022 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 49, en ole vielä huomannut keski-ikäisyyttä itsessäni. Ehkä ulkoisesti, mutta itse näen vain sen saman parikymppisen, kun katson peiliin ja ajastusmaailmassa.

Vierailija
930/1022 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ajatellut olevani keski-ikäinen varsinaisesti. Jo 25 vuotiaana ajattelin, että nyt se on sitten nuoruus mennyt, ja vanhuus edessä. Eli kaipa siitä asti sitten olen kuvitellut olevani vanha. Ei se kyllä varsinaisesti vieläkään mitenkään tunnu 40 vuoden jälkeen, kaipa se alkaa parinkymmenen vuoden kuluttua tuntumaan, siis vanhuus, jos vielä hengissä silloin olen 85-vuotiaana.

Vierailija
931/1022 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mä en ole vielä huomannut. Kohta 60 vuotta. Ehkä hyppään keski-ikäisen identiteetin yli, suoraan vanhukseksi, sitten joskus. 

Vierailija
932/1022 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

42-vuotias olen. Olen hyväksynyt itseni. Ei kiinnosta mitä muut ajattelevat. Olen myös muita kohtaan armollisempi. Ihanaa olla tämän ikäinen.

Vierailija
933/1022 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 56 eikä elämä voisi olla ihanampaa! Lapset aikuisia, minulla on enemmän aikaa itselleni. Kroppani on paremmassa kunnossa kuin ikinä! Olen energinen ja aikaansaava. Apua vaihdevuosivaivoihin on saatavana, ei kannata jäädä hampaita kiristelemään.

Kun ei tarvitse pelätä raskaaksi tulemista, seksi on loistavaa! Keski-ikäisyydestä en tiedä mitään, ehkäpä setämiehet kertovat. Ja tuntuvat kertovan.

Sen vaan sanon, että keski-ikäinen nainen parhaimmillaan on aivan verraton pakkaus!

Vierailija
934/1022 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen nainen = tantta tai modernimmin tätinainen

Vierailija
935/1022 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikää 56 eikä elämä voisi olla ihanampaa! Lapset aikuisia, minulla on enemmän aikaa itselleni. Kroppani on paremmassa kunnossa kuin ikinä! Olen energinen ja aikaansaava. Apua vaihdevuosivaivoihin on saatavana, ei kannata jäädä hampaita kiristelemään.

Kun ei tarvitse pelätä raskaaksi tulemista, seksi on loistavaa! Keski-ikäisyydestä en tiedä mitään, ehkäpä setämiehet kertovat. Ja tuntuvat kertovan.

Sen vaan sanon, että keski-ikäinen nainen parhaimmillaan on aivan verraton pakkaus!

Mikäpä parhaimmillaan ei olisi verraton pakkaus. Harmi että harva tätinainen on verraton pakkaus.

Vierailija
936/1022 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tosi yksilöllistä, ei ole mitään erityistä keski-ikäisyyden määritelmää.

Joku voi olla jo alle kolmikymppisenä lihava ja rupsahtanut tantta, toinen taas kaunis ja hoikka vielä yli 40-vuotiaanakin.

Kauneus ja hoikkuusko sitten määrittelee keski-iän? :-D Monella pullukalla juuri on ikäistään nuorekkaammat kasvot, kun hoikalla taas iho alkaa roikkua sen ihonalaisen rasvan puuttumisen takia.

Itse ajattelen, että keski-ikä on enemmän sellainen "henkinen" ominaisuus ihmisessä, ja toki elämäntilannekin saattaa vaikuttaa.

Vierailija
937/1022 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on merkitystä? Kukin saa tuntea olevansa minkä ikäinen vaan, jos sen kanssa ei itse viihdy, oma on ongelmansa.

Ei pidä tehdä ongelmaa asioista, jotka eivät ole ongelmia. Jos se kuitenkin tuntuu ongelmalta, kannattaa vakavasto harkita hakeutumisesta terapiaan.

Vierailija
938/1022 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin, että en "saa tilaa" kun tulen huoneeseen. Ennen kaikki kääntyivät katsomaan minua ja sain paljon huomiota. Minua autetiin töissä ja joka paikassa, asiat nostettiin puolestani, ovet avautuivat ja minulle hymyiltiin ja minuun haluttiin tutustua. Hyvää kohtelua sai niin naisilta kuin miehiltäkin. 

Kun tulin keski-ikään niin minusta tuli huomaamaton. 

Minulla keski-ikäistyminen on aiheuttanut päinvastaisen ilmiön. Kun tulen huoneeseen, minulle annetaan tilaa ja odotetaan, mitä minulla on sanottavana. Muut kuuntelevat loppuun, kun puhun.

Kaikkiaan keski-ikäisyyteen kuuluu minulla se, että en enää murehdi että mitä muut minusta ajattelevat. Hommat hoidellaan asiallisesti, ihan kaikki ei mene enää ihon alle. Puutun nuorisoporukoiden sekoiluun jos on aihetta, en enää yritä livahtaa huomaamatta ohi.

Vierailija
939/1022 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeudu terapiaan! Sulla on ongelma, joka on päänsisäinen. Olen 45 ja en koe millään lailla olevani keski-iässä..

Mutta eihän se ole kokemuksesta kiinni 🤔 keski-ikä tarkoittaa sitä, että elämä on keskivaiheessa. 45*2 = 90, joka on enemmän kuin ikäistesi eliniänodote

Vierailija
940/1022 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten voi muuttua sellaiseksi jos on mies?

Ei mies välttämättä sellaiseksi muutukkaan, ainakaan kovin helposti. Miehillä on se etu, että voivat vaikuttaa asiaan todella paljon ja pitkään pitämällä itsensä kunnossa terveellisesti syömällä sekä kuntoilemalla. Myös pukeutuminen vaikuttaa suuresti. Miestä ei ole biologisesti samalla tavalla ohjelmoitu vanhenemaan ja menettämään lisääntymiskykynsä. Miehillä kyse on ennemminkin omista valinnoista kuinka paljon ja nopeasti  vanheta. Naisilla samaa  valinnanvaraa ei ole. Heillä kun biologinen kello kumahtaa, niin sitä ei enää pysäytetä saati taaksepäin jäännetä.

Höpsis. Miehet vanhenevat naisia nopeammin. Tämä aiheuttaa myös lyhyemmän eliniän. Hedelmällisyyttä miehet ei menetä, mutta mieskunto kärsii.

Höpsis! Naiset vanhenee huomattavasti miehiä nopeammin. Siinä missä naisten parhaat vuodet alakavat olla vääjäämättä muisto vain jo kolmekymppisinä, niin miehillä ne parhaat vuodet alkavat vasta kolmekymppisenä. Viisikymppiset miehet ja kolmekymppiset naiset ovat melko tasoissa fyysisesti. Tästä tuleekin se tiedemiesten, tutkijoiden ja jopa uskonoppineiden hyväksymä sekä myös kansojen hyväksi havaitsema kaava, että naisen ikä tulee olla puolet miehen iästä+7 vuotta. Eli viisikymppiselle miehelle juuri tuollainen kolmekymppinen nainen. 

Naisilla ikääntymisen ongelma on se, että optimaallista tai edes toiminnallista aikaa on melko rajoitetusti. Ensin naisen pitää tulla tarpeelliseen ikään voidakseen lisääntyä,  sen jälkeen on jokunen hyvä vuosi, ja sitten keski-iässä kaikki on jo ohi. Miehillä riittää että kun kerran on tarpeeksi vanha, niin koskaan ei ole silti liian vanha lisääntyäkseen.

Käytännössä kaikki naiset ovat jo viimeistään nelikymppisinä keski-ikäisiä, ja se myös näkyy. Miehistä erittäin  harva on vielä nelikymppisenä keski-ikäiseksi luettavissa. Ero on huikea miesten eduksi!

Voi hellanlettas mitä satuja te miehet itsellenne kerrotte 😀

Voi voi, ketään 37-vuotiasta naista ei kiinnosta 60v papparaiset!

Mulla, hoikalle ja nuorekkaalla 47-vuotiaalla naisella pitäisi tuohon mukaan olla 80 v mies.. NAURATA. LISÄÄ!