Miltä tuntui muuttua "keski-ikäiseksi" naiseksi, ja missä iässä huomasit muuttuneesi sellaiseksi?
Itse olen 32 ja olen huomannut miettiväni alituisesti sitä, etten ole enää nuori kauaa..
Kommentit (1022)
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen parhaat vuodet on 16...35 v ikä.
50 v on yleensä huonompi versio jokaisen 40 v kropasta. Joka taas on huonompi versio 30 veestä...
Terv. 50 v mies.
Rohkenenpa väittää vastaan. Parhaat vuodet ovat välillä 30 - 60 vuotta. Alle kolmekymppinen on usein vielä varsin epävarma ja hukassa. Kypsä aikuisuus on mainiota aikaa, täyttä elämää ruuhkavuosineen ja muine haasteineen. Kuusikymppisenä ikä alkaa tuntua, mutta elämä on ihan hyvää vielä vanhanakin.
Kylmä tosiasia on, että harva nainen joka on täyttänyt 40 vuotta on enää kiinnostava seksuaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
40v naisella on ikä, kun elämäntavat alkavat näkyä. Unen puute, stressi ja alkoholinkäyttö näkyvät. Mikäli on pitänyt huolta itsestään, urheillut ja omaa hyvät ja säännölliset elämäntavat, ero kanssasisariin on merkittävä. 30 vuotiaana ero ei ole vielä merkittävä ja 20 vuotiailla elämäntavat eivät näy kropassa tai naamassa.
Näkyy ne erot jo aiemminkin, ja toisaalta ihan sama mitä tekisi ja itsestään kuvittelisi, niin kyllä jokainen ihan näkyvästikin vanhenee.
Suomalaiset paksujalkaiset, pullevat naiset hevoskasvoineen ei pahemmin kiinnosta. Kaiken kruunaa epänaisellinen pukeutuminen.
48. Silloin se iski. Keski-ikä.
Mun taitekohta oli pari vuotta sitten kun täytin 47-vuotta. Takana oli stressaava kevät ja yllättävä pakkomuutto toiseen asuntoon. Sinä kesänä alkoivat kaikki vaivat yhtä aikaa ja tuntui että vanhenin vuosia yhdessä yössä. Melkein rytinä kuului.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nuo käävät ovat nuorisoa vielä viisikymppisenäkin, aina saa nauraa!
Ja vielä niin, että ne muut ikätoveritkin vanhenevat, se on myönnettävä. Mutta itse ollaan aina poikkeus joukossa, johon ajan hammas ei pure. :/
Vierailija kirjoitti:
Naisen keski-ikä alkaa, kun leikkaa hiukset lyhyeksi.
Mulla on sitten näköjään alkanut keski-ikä jo lukioikäisenä. :D
Olin 42v kun pikkulasten äidit alkoivat tädittelemään mua lapsilleen "väistäs nyt tätiä" jne.
Aiemmin olin tyttä ja nainen.
Vierailija kirjoitti:
Kylmä tosiasia on, että harva nainen joka on täyttänyt 40 vuotta on enää kiinnostava seksuaalisesti.
Biologian kannalta ajateltuna ei ole enää syytäkään olla houkutteleva, kun lisääntymistehtävä ja ajanjakso on ohitettu.
Omenapuukin kukkii vain lyhyen hetken elämänsä keväässä houkutellessaan pölyttäjiä. Kun tämä vaihe on ohitettu, kukkiva kauneus on taaksejäänyttä.
Vaikka olisi hyvä ännäköinen ja terve nainen, niin kasvoista ja kasvojen ihosta sen ikääntymisen näkee kaikissa 40+ naisissa. Karu fakta.
Sitten ne ottaa aina sen 40 kybäsen "polkkatukka" -kampauksen.
Vierailija kirjoitti:
40v naisella on ikä, kun elämäntavat alkavat näkyä. Unen puute, stressi ja alkoholinkäyttö näkyvät. Mikäli on pitänyt huolta itsestään, urheillut ja omaa hyvät ja säännölliset elämäntavat, ero kanssasisariin on merkittävä. 30 vuotiaana ero ei ole vielä merkittävä ja 20 vuotiailla elämäntavat eivät näy kropassa tai naamassa.
Ei nuo vaikuta yhtään niin paljon kuin (esi)vaihdevuodet. Mä olin niiden alkuun asti ikäistäni nuoremman näköinen n 38 vuotiaaksi, sitten rupsahdin muutamassa vuodessa.
Lesbopolkkatukasta - jokainen 4 kybänen mamma ottaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Lesbopolkkatukasta - jokainen 4 kybänen mamma ottaa sen.
Niin koska se on niin helppohoitoinen ja ei tarvitse enää uroksia houkutella.
Miltähän se tuntuu? Koko elämänsä käyttänyt ihmisiä taloudellisesti ja emotionaalisesti hyväksensä. Valehdellut kuinka haluaa olla vain kaveri tai veli. Miehet eivät enää palvo ja kelpaa lähinnä halvaksi panoksi.
Onneksi en ole nainen, mutta nautin tuleva rupsahtamisesi. Pelko perseessä, että mies lähtee nuoremman matkaan :). Kannattaa alkaa jo opiskelemaan katkeruutta nuorempia naisia kohtaan ja valehtelemaan itselleen, niin kyllä sinusta vielä av-mamma tulee.
Voin muuten kertoa, että seksi vanhan naisen kanssa on aika turhaa. Paikat löystyneet.
No en ole nainen, mutta tuskin tulen tuntemaan itseäni keski-ikäiseksi mieheksi ennen kuin olen noin 45 v, vaikka toki 40 v teknisesti tuo alkaakin. Näytän nimittäin nyt 34-vuotiaana helposti 10 vuotta ikäistäni nuoremmalta, ja elämäntilanteeni on hyvinkin tyypillinen ns. nuoren aikuisen elämäntilanne. Teen tohtoriopintoja vasta, ei ole perhettä yms. Mutta ehkä nämäkin sitten voivat muuttua nopeasti, katsotaan.
Passikuvassa näytin ihan keski-ikäiseltä. Itse asiassa näytin mummoltani.
Oon viettänyt kaksi- ja kolmekymppiseno suurkaupungissa (Suomen ulkopuolella) ja aina halusin pe tai la käydä viihteellä. Nykyään (kolmrkymppisten puolivälissä) hyvältä viikonloppuillalta tuntuu kotona musan kuuntelu, kokkailu, jonkin ohjelman katsominen kukat ostettuina. Myös yhtäkkiä kiinnostuin linnuista (joita en ollut aiemmin huomannut) ja niitä aloin syöttämään, bongaamaan oikein kunnolla.
Tasan 42 vuotiaana. Elän 84 vuotiaalsi