Miltä tuntui muuttua "keski-ikäiseksi" naiseksi, ja missä iässä huomasit muuttuneesi sellaiseksi?
Itse olen 32 ja olen huomannut miettiväni alituisesti sitä, etten ole enää nuori kauaa..
Kommentit (1022)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten voi muuttua sellaiseksi jos on mies?
Ei mies välttämättä sellaiseksi muutukkaan, ainakaan kovin helposti. Miehillä on se etu, että voivat vaikuttaa asiaan todella paljon ja pitkään pitämällä itsensä kunnossa terveellisesti syömällä sekä kuntoilemalla. Myös pukeutuminen vaikuttaa suuresti. Miestä ei ole biologisesti samalla tavalla ohjelmoitu vanhenemaan ja menettämään lisääntymiskykynsä. Miehillä kyse on ennemminkin omista valinnoista kuinka paljon ja nopeasti vanheta. Naisilla samaa valinnanvaraa ei ole. Heillä kun biologinen kello kumahtaa, niin sitä ei enää pysäytetä saati taaksepäin jäännetä.
Höpsis. Miehet vanhenevat naisia nopeammin. Tämä aiheuttaa myös lyhyemmän eliniän. Hedelmällisyyttä miehet ei menetä, mutta mieskunto kärsii.
Joskus noin neljävitosena alkoi nuorempien jutut kuulostaa ärsyttäviltä. Semmonen ihmissuhteiden vatvominen jota ihan takuulla kyllä itsekin harrastin :)
Silloin kun leuassa ollut luomi tipahti kaulalle ja pyllystä ja tisseistä katosi täytteet. Bikirajoja siistiessä löytyi väritön karva. Muutamat harmaat päässä ei enää herätä paniikkia. Lukulasit piti ostaa eikä niitä hävetä käyttää. Strömsö lauantai-iltana kiinnostaa toisinaan enemmän kuin viihteelle lähtö. Kaikki tämä rekisteröity parin vuoden sisällä. Otan tämän vastaan kohtalaisen rauhallisin mielin ja pysyn silti vielä nuorekkaana psyykkisesti ja fyysisesti niin kauan kuin se tuntuu kivalta. N43
Viisikymppinen ja keski ikäinen mutta en täti ihminen. Hyvin nuorekas, sekä sisäisesti että ulkoisesti muttei liian enkä yritä olla enää parikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mies välttämättä sellaiseksi muutukkaan, ainakaan kovin helposti. Miehillä on se etu, että voivat vaikuttaa asiaan todella paljon ja pitkään pitämällä itsensä kunnossa terveellisesti syömällä sekä kuntoilemalla. Myös pukeutuminen vaikuttaa suuresti. Miestä ei ole biologisesti samalla tavalla ohjelmoitu vanhenemaan ja menettämään lisääntymiskykynsä. Miehillä kyse on ennemminkin omista valinnoista kuinka paljon ja nopeasti vanheta. Naisilla samaa valinnanvaraa ei ole. Heillä kun biologinen kello kumahtaa, niin sitä ei enää pysäytetä saati taaksepäin jäännetä.
AJOIN 60-vuotiaan itseään nuorekkaana pitävän ukon kuvan läpi how old net-ikärobottiohjelman ja tulos oli 70. Todellisuudessakin kaikki pitävät sitä ihan vaarina. Omasta mielestään todella nuori, peiliä ei omista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Miehet vanhenevat naisia nopeammin. Tämä aiheuttaa myös lyhyemmän eliniän. Hedelmällisyyttä miehet ei menetä, mutta mieskunto kärsii.
Sperman laatu heikkenee niin, ettei 45 täyttäneen sperma käy enää spermapankkiin. Siitä voi päätellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinku jos pukeutuu farmariasuun
Muutama vuosi sitten kun näin Seiskassa Timo Soinin sensuellit lomakuvat. Mietin mitä meille ex-alfamiehille on käynyt, kun nykyään ollaan keski-ikäisiä pyyleviä ämmiä. Nuorena kaiffarina kun jahtasin toosaa Hamburger Börsin yökerhossa, ei tullut mieleenkään että viettäisin vanhuuteni Siiri Angerkoskena.
"Keski-ikäistyminen" tapahtui 35-40 vuotiaana. Huomasin sen siitä, että sai rauhassa kävellä rakennustyömaan ohi eikä kukaan raksaäijistä katsonut. Olihan se kova pala, ettei ole enää kuuminta hottia. Työpaikalla sen huomasi siitä kun alkoi olla paljon 90-luvulla syntyneitä.
En osaa määritellä tarkkaa hetkeä. Sain ekan lapsen 24v, ja muutaman lisää sitten, ollessani 33v syntyi nuorin. Nuorimman ollessa 2 noin 2v, aloin kuntoilla, ja "nuorenin" noin 10v, oikeastaan olin hehkempi kuin ikinä (nuorena olin siis vain perus pullamössö).
Nyt, kun nuorinkin lapsi jo koulussa, alkaa tuntua keski-ikäiseltä, etenkin kun vanhin jo kolkuttelee täysi-ikäisyyttä.
Kropassa, hiuksissa se ei vielä näy. Naamassa vähän. Mielentilassa eniten. Mutta tykkään tästä viisaammasta olotilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis! Naiset vanhenee huomattavasti miehiä nopeammin. Siinä missä naisten parhaat vuodet alakavat olla vääjäämättä muisto vain jo kolmekymppisinä, niin miehillä ne parhaat vuodet alkavat vasta kolmekymppisenä. Viisikymppiset miehet ja kolmekymppiset naiset ovat melko tasoissa fyysisesti. Tästä tuleekin se tiedemiesten, tutkijoiden ja jopa uskonoppineiden hyväksymä sekä myös kansojen hyväksi havaitsema kaava, että naisen ikä tulee olla puolet miehen iästä+7 vuotta. Eli viisikymppiselle miehelle juuri tuollainen kolmekymppinen nainen.
Naisilla ikääntymisen ongelma on se, että optimaallista tai edes toiminnallista aikaa on melko rajoitetusti. Ensin naisen pitää tulla tarpeelliseen ikään voidakseen lisääntyä, sen jälkeen on jokunen hyvä vuosi, ja sitten keski-iässä kaikki on jo ohi. Miehillä riittää että kun kerran on tarpeeksi vanha, niin koskaan ei ole silti liian vanha lisääntyäkseen.
Käytännössä kaikki naiset ovat jo viimeistään nelikymppisinä keski-ikäisiä, ja se myös näkyy. Miehistä erittäin harva on vielä nelikymppisenä keski-ikäiseksi luettavissa. Ero on huikea miesten eduksi!
Muuten on ihan sama olo mutta kasvot ovat muuttuneet. Se on ärsyttävää.
Varmaan pikkuhiljaa kolmen-neljänkympin välillä. En oikeastaan näe siinä mitään huonoa, joskaan ei mitään erityisen hyvääkään...Pidän huolta itsestäni ja kunnostani. Itse asiassa nyt minulla on aikaa ja rahaa panostaa enemmän kun on vakivirka ja liukuva työaika...parikymppisenä olin toki nuorempi mutta olin paljon väsyneempi kun opiskelin, oli vuorotyö palkalla 10e ja risat.
Ajattelin elämäntilanteita kokonaisuuksina joten tässä on paljon enempi plussia nyt, mutta toki tämä on vain minun kokemukseni; ihmisiä ja tilanteita kun on niin erilaisia.
Yhtenä päivänä vaan huomasin, että itsevarmuus oli lisääntynyt, en tuntunut tarvetta miellyttää muita.
Elämä muuttui mielenkiintoisemmaksi ja helpommaksi.
Läskit alkaa roikkua, väsyttää, makean nälkä kasvaa, hikoiluaallot alkaa, kiukuttaa väärät valinnat, turvottaa, ei jaksa, ei viitti, vertailu toisiin, masennus...
Olen 65v ja en pidä itseäni minkään määritelmän mukaisena. Elän kuten ole elänyt parikymppisestä asti omaa elämääni. Ikä ei määritä sitä . Olen kovakuntoinen ollut ikäni ja olen yhä . Kaikki työt lukuunottamatta sähkötöitä ja sisällä tehtäviä putkiasennustöitä teen itse. Puut kaadan,kannot poistan ajettavan nurmen kohdalta. Lumityöt sujuvat ,viime talvena satoi 105 cm lunta. Katoilta se pois ja kolalla pois kujilta,mistä ei traktorin linko voinut siirtää . 75 m3 siirtelin lapiolla ja kolalla. Joten älkää antautuko muutkaan sen ajatuksen vangiksi että ikä määrittää kunnon tai mahdollisuudet toimia itse.Enkä ole edes mies,vaan akanretos. Joten ei pienintäkään antautumisen merkkiä,vaan elämään täysillä oli ikä mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Olen 65v ja en pidä itseäni minkään määritelmän mukaisena. Elän kuten ole elänyt parikymppisestä asti omaa elämääni. Ikä ei määritä sitä . Olen kovakuntoinen ollut ikäni ja olen yhä . Kaikki työt lukuunottamatta sähkötöitä ja sisällä tehtäviä putkiasennustöitä teen itse. Puut kaadan,kannot poistan ajettavan nurmen kohdalta. Lumityöt sujuvat ,viime talvena satoi 105 cm lunta. Katoilta se pois ja kolalla pois kujilta,mistä ei traktorin linko voinut siirtää . 75 m3 siirtelin lapiolla ja kolalla. Joten älkää antautuko muutkaan sen ajatuksen vangiksi että ikä määrittää kunnon tai mahdollisuudet toimia itse.Enkä ole edes mies,vaan akanretos. Joten ei pienintäkään antautumisen merkkiä,vaan elämään täysillä oli ikä mikä tahansa.
Ihan hyvää tekstiä, mutta vastasit ehkä vähän asian sivusta. Kovakuntoinen ja ahkera ihminen voi olla missä iässä tahansa, mutta et varmaankaan väitä olevasi nuori, ja vastauksestasi päätellen et vanhakaan. Oletko keski-ikäinen? Jos olet, niin taisit huomata sen juuri nyt 😂
Vierailija kirjoitti:
Mitä haittaa on olla keski-ikäinen? 🤔 En anteeksi ihan ymmärrä kysymyksen luonnetta tai mahdollisesti taustalla olevaa tarkoitusperää.
Luepa kysymys uudelleen. Sanottiinko siinä, että keski-ikäisyydestä on haittaa? Päätelmäsi kysymyksen luonteesta ovat ihan omiasi.
En tunne itseäni muuten keski-ikäiseksi, paitsi siitä että en jaksa somea. Fyysisesti oon samassa kunnossa kuin parikymppisenä, treenaan ja oon timmi. Mikään paikka ei roiku, eikä kremppoja ole. Iho on myös suht sileä, toki muutama ryppy löytyy ;) En ole näkymätön, miehet katsoo edelleen..
N47
Ohiksena pikkasen että mikseivät tatuoinnit ikinä uudistu? On muutama tyyli, aina ne samat.