Miltä tuntui muuttua "keski-ikäiseksi" naiseksi, ja missä iässä huomasit muuttuneesi sellaiseksi?
Itse olen 32 ja olen huomannut miettiväni alituisesti sitä, etten ole enää nuori kauaa..
Kommentit (1022)
Vierailija kirjoitti:
38-39 aloin tajuta, että en olekaan enää teini. Harkitsen vakavasti, pitäisikö vaatetyyliä päivittää vähän tätisuuntaan. Nyt. 40
Että vaatetyyliä päivittää tätisuuntaan, ja ehkä kampaus kanssa, niinkö? Sellainen "aikuisen naisen" kynittyä kanan p3rsettä muistuttava kampaus....
Hell no, unohda kaikki sellaiset. Napapaita päälle ja menox
Vierailija kirjoitti:
Täytin juuri 50, eikä vielä tunnu keski-ikäiseltä :)
Ei ollenkaan. 53 vee lady.
Suomalaiset elävät keskimäärin 77 vuotiaaksi jos puhutaan ikäjaksoista, nuoruus, keski-ikä ja vanhuus
keski-ikä alkaisi 77/3=25,7 vuotiaana ja vanhuus 51,4 V
Jos taas jaetaan nuoruus, aikuisuus, keski-ikäisyys ja vanhuus
Keski-ikä alkaa 38,5 vuotiaana ja vanhuus 57,8 V
Voisi siis sanoa että keski-ikä alkaa n. 40V ja päättyy n. 60V.
Minua huvitti tuo otsikko enkä voi olla viisastelematta hiukan, kun se mahdollisuus näin tarjottimella annetaan. En nimittäin itse ole keski-ikäinen - siis koskaan ollut, vaan minusta tuli kertarysäyksellä vanha akka.
Huvittaa myös kolmekymppisten asenne, mutta ei ilkeällä tavalla, vaan hyväntahtoisella. Tekisi mieleni sanoa että nauttikaa nyt hyvät siskot nuoruudestanne täysin rinnoin ja palkein. Älkää laskeko niitä vuosia niin tarkkaan. Jos vanhana sitten huvittaa räknätä niin sittenhän on paremmin aikaakin, kun ei pysty mitään hyödyllistä tekemään. <3 <3
En ole koskaan aikuisena tuntenut itseäni jonkin ikäiseksi... Vuosia nyt 67.
Noin 40 vuotiaana. Sen huomasi siitä, että muutuin näkymättömäksi toisille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Noin 40 vuotiaana. Sen huomasi siitä, että muutuin näkymättömäksi toisille ihmisille.
Itse muutuin näkymättömäksi myös monille liiketunnistimille..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä aloin sanoa itseäni keski-ikäiseksi heti, kun täytin 35. Ikävuosina 35-40 muut ihmiset vastusti sitä vielä, että "ethän sinä ole/eihän me vielä olla". Nyt kukaan ei enää väitä vastaan. N44
Ja lisäänpä vielä, että nauratti hirveesti ne vastasanväittämiset. Mitä pahaa siinä on olla keski-ikäinen nainen? N44
Siis keski-ikäinen tuo mieleen rupsahtaneen pimpsin, ryppyisen naaman ja tylsyyden. Ehkä ihmiset ei siksi sanasta pidä. En ymmärrä ihmisiä jotka tykkää käyttää itsestään määrettä keski-ikäinen "joka välissä", miksi siitä on puhuttava? Tunnen ihmisiä jotka usein voivottelee tai naureskelee ollaanpa keski-ikäisiä jo hitto 34v tms.. Miksi se on tärkeää jauhaa???? Selittäkää joku. Onko se kiusantekoa vai oma neuroosi vai mikä. Joku vika päässä sitä jauhaa niin usein. Eihän 18v esim. Jauha ohhoh olen varhaisaikuinen, oi voi voi voi oi että onpa hurjaa hoh hoh.
Toisille se keski-ikäisyys voi tuoda mieleen tietyn vakauden ja varmuuden elämässä. Ei tarvitse enää olla nuori tai nuorekas ja jaksaa juhlia tai matkustella tai vaihdella työpaikkaa tai mitä vaan semmoista. Ei tarvitse yrittää näyttää erityisen kauniilta koska vähän on rupsahtanut joka tapauksessa. Kaikille se nuoruus ei ehkä sillä lailla ole ihanne, vaan keski-ikäisyys näyttäytyy seesteisenä elämänvaiheena varhaisaikuisuuden epävarmuuden jälkeen. Ja toisaalta ihmiset jotka nauttii yleisesti keski-ikäisten harrastuksiksi mielletyistä jutuista kuten vaikka puutarhan hoito ja marjastus saattavat kokea etteivät he ole "oikeanlaisia" nuoria. Yksi kaverini hiljattain sanoi, että nyt 38 vuoden iässä hän vasta alkaa tuntea olevansa oikean ikäinen mielenkiinnonkohteisiinsa.
Harmi jos sinulle ikääntyminen tuo tullessaan vain tylsyyttä ja rupsahdusta. Ei sen ole pakko olla niin.
Vierailija kirjoitti:
38-39 aloin tajuta, että en olekaan enää teini. Harkitsen vakavasti, pitäisikö vaatetyyliä päivittää vähän tätisuuntaan. Nyt. 40
Ei pidä.
Ostat vaan laadukkaampia materiaaleja.
Itse pyytänyt paljon nuorempia ystäviäni sitten sanomaan jos mulla vinksahtaa vahingossa joku teiniviritys enkä tajuu, että näyttää urpolle. Ei oo vielä tullu kommenttii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse muutuin näkymättömäksi myös monille liiketunnistimille..
Kätevää
Minä olen vähän päälle kolmekymppinen enkä todellakaan jaksa stressata jostain keski-ikäistymisestä. Nyt minulla on hyvä olla, tähän saakka iän lisääntyminen on tuonut vain positiivisia muutoksia joten arvelen että sama linja jatkuu. Kroppa rupsahtaa aikanaan, mutta se on vain pintaa, se mitä on sisällä on tärkeämpää.
Ihmeellistä itselleen valehtelua nämä kommentit, että ei tunne itseään viisikymppisenä keski-ikäiseksi. Toivottavasti ette elä kuitenkaan kuten parikymmpiset? Tai no jos haluaa tehdä itsestään pellen, niin mikäpä ettei.
Ikääntyessään nainen ei saavuta juuri kenenkään mielestä asiantuntijuutta, vaan hän on vain pelkästään liian vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä aloin sanoa itseäni keski-ikäiseksi heti, kun täytin 35. Ikävuosina 35-40 muut ihmiset vastusti sitä vielä, että "ethän sinä ole/eihän me vielä olla". Nyt kukaan ei enää väitä vastaan. N44
Ja lisäänpä vielä, että nauratti hirveesti ne vastasanväittämiset. Mitä pahaa siinä on olla keski-ikäinen nainen? N44
Siis keski-ikäinen tuo mieleen rupsahtaneen pimpsin, ryppyisen naaman ja tylsyyden. Ehkä ihmiset ei siksi sanasta pidä. En ymmärrä ihmisiä jotka tykkää käyttää itsestään määrettä keski-ikäinen "joka välissä", miksi siitä on puhuttava? Tunnen ihmisiä jotka usein voivottelee tai naureskelee ollaanpa keski-ikäisiä jo hitto 34v tms.. Miksi se on tärkeää jauhaa???? Selittäkää joku. Onko se kiusantekoa vai oma neuroosi vai mikä. Joku vika päässä sitä jauhaa niin usein. Eihän 18v esim. Jauha ohhoh olen varhaisaikuinen, oi voi voi voi oi että onpa hurjaa hoh hoh.
Kyllähän 18-vuotiaat jauhaa olevansa niin aikuisi, niin aikuisia :) sen ikäisenä usko omaan itseen on suuri ja maailma mahdollisuuksineen auki. Ja niin se saa ollakin. Yhtä lailla on naurettava neuroosi sekin, että yritetään pyristellä vastaan kaikin keinoin "minä en ainakaan ole keski-ikäinen", vaikka jokainen näkee että kyllä on. Keski-ikäisyys ei vaan ole sama asia kuin tylsyys.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä itselleen valehtelua nämä kommentit, että ei tunne itseään viisikymppisenä keski-ikäiseksi. Toivottavasti ette elä kuitenkaan kuten parikymmpiset? Tai no jos haluaa tehdä itsestään pellen, niin mikäpä ettei.
Kyllähän niitä tuolla näkee. Naama on maalattu kuin petolinnun perse ja otetaan selfieitä itsestään. Siis vanhat akat. Ei kai ne omasta mielestään vanhalta näytä, kun näkökin on jo heikentynyt. Katselevat itseään myös jonkinlaisen filtterin takaa.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Keski-ikä EI tarkoita että olet keskellä elinvuosiasi. Se tarkoittaa ettet ole nuori etkä vanha.
Kannattaisi vähän ottaa asioista selvää eikä ihan omituisia kirjoitella.
Vähän vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka uskottelee edelleen viisikymppisenä olevansa nuoria. Ei ole, eikä myöskään vanhoja. Ovat siinä välillä, eli keski-ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miten parikymppiset elävät? Jos sillä viisikymppisellä on parisuhde, omistusasunto, lapsia ja työpaikka, niin tuskinpa hän elää samalla lailla kuin opintojaan aloittava, Hoasin solussa asuva opiskelija, joka käy opintojen ohessa töissä jossain kaupan kassalla.
Miltä keski-ikäisen "Pitäisi näyttää"? Täällä moni kommentti on semmosta että vanhemmat naiset näyttää naurettavilta jos pukeutuu tietyin tavoin.
Miksei jokainen saa pukeutua kuten haluaa? En itse ainakaan ala omaa persettä 50v piilottaa säkkien alle.
Vierailija kirjoitti:
Hakeudu terapiaan! Sulla on ongelma, joka on päänsisäinen. Olen 45 ja en koe millään lailla olevani keski-iässä..
Mikä on keski-iän kokeminen? Eiköhän 45 ole keski-iässä, vaikka kuinka kuvittelisi olevansa nuori.
Kaiken kertomasi jälkeen : mikä terveys??????? Kuulostat että joku elintavoissa mättää. Ei jalkojen kuulu tolta tuntua 37v ja varmaan sulla huono ruokavalio? Ehkä menneet huonot elintavat saaneet tuohon pisteeseen. Korjaa elintapoja ja syö terveellisemmin 'niin huomaat ettei 37v ole vielä paha ikä eikä mikään.