Miltä tuntui muuttua "keski-ikäiseksi" naiseksi, ja missä iässä huomasit muuttuneesi sellaiseksi?
Itse olen 32 ja olen huomannut miettiväni alituisesti sitä, etten ole enää nuori kauaa..
Kommentit (1022)
Itse en ajattele ikääntymistä ollenkaan. Olen tyytyväinen joka elämän vaiheeseen. Jokaisessa on oma viehätyksensä. Ihanaa, kun lapset muutti pois kotoa ja nyt välillä saa nauttia ihanan lapsenlapsen seurasta. Vauhtia kyllä löytyy miehen kanssa, aina välillä. Bilettää ei jaksa eikä huvita niin paljon kuin nuorena, mutta silloin tällöin. Hyväksyn itseni sellaisena kuin olen.
Siinä vaiheessa, kun oli yksi hailea, onko meikkiä vai ei, ovatko hiukset kampauksessa vai eivät, onko paljonkin jo harmaita hiuksisa, suihkautanko parfyymiä, no en, onko mitä yllä, vaikka tuulipuku tai farkut, sään mukaan, lähes korottomat kengät jne. Pääasiana mukavuus, tapahtui ehkä 55 -vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 37v ja nyt on ihon ja ulkonäön sellainen nuoruuden hehku kadonnut. Olen tullut myös hieman kyynisemmäksi ja innostun aikaisempaa laiskemmin asioista. Uuden kokeileminen ja uteliaisuus on vähentynyt. Olen enemmän suuntautunut itseeni kuin maailmaan. Nuorempana ajattelin asioista ensisijaisesti maailman kautta, nykyisin olen itsekkäämpi.
Ajattelen, että olen ihan kohta keski-ikäinen. Ihmiset elävät liian vanhoiksi nykyisin, joten biologian ja evoluution näkökulmasta olen keski-ikäinen.
Mahtavaa, jos keski-iässä naistenkin kanssa voi vihdoin alkaa keskittyä tosiinsa eikä siihen jatkuvaan matkusteluun ja ihmettelyyn. Joillakin kestää tosi kauan tajuta, ettei tämä fyysinen maailma nyt niin ihmeellinen ole loppujen lopuksi.
Minusta taas tämä maailma on hyvinkin ihmeellinen ja pidän aika surullisena sitä jos ihminen menettää kykynsä tuntea sitä samaa ihastusta ja ihmetystä esimerkiksi luonnon edessä kuin nuorena ja varsinkin lapsena tunsi.
Matkusteluun minulla ei ole edes varaa, mutta tällaisia hetkiä olen kokenut esimerkiksi lähimetsässäni joka suureksi surukseni aiotaan nyt hävittää. Todella erikoinen ajatus, että tällainen olisi jotenkin parisuhteessa kumppanilta pois.
eri
Vierailija kirjoitti:
192837465 kirjoitti:
Koska mitä ilmeisimmin olet mies, niin voisitko nyt hetkeksi poistua havainnoijan roolista henkilökohtaiseen ja kertoa miksi myös sinä tunnet niin suurta halveksuntaa keski-ikäisiä naisia kohtaan, että koet tarvetta oikein hieroa sitä maailman suhtautumista naamaamme. Sinä olet osa tätä maailmaa, joten miksi sinä suhtaudut keski-ikäisiin naisiin noin? Koska kysehän ei ole vain siitä, että miehet eivät huomaisi keski-ikäisiä naisia, sillä huomaamattomuushan on aika neutraalia, ei vain kiinnosta ja siinä se. Kyse on inhosta, halveksunnasta, usein suoranaisesta vihasta. Miksi ei vain voi antaa keski-ikäisten naisten olla, miksi pitää oikein toitottaa sitä, että inhoatte meitä?
En inhoa ja halveksi keski-ikäisiä. Mistä viestissäni voi päätellä näin ? Totean vain tosiasiat.
Lisäyksenä edelliseen kommenttiini sinulle, jos ketjussa, jossa naiset sanovat olevansa tyytyväisiä itseensä ja elämäänsä keski-ikäisenä, ilmaisee, että kai te naiset nyt tajuatte että kukaan muu ei teistä sitten tykkääkään, niin se on nimenomaan halveksuntaa ja halua tehdä toiselle paha mieli. Jos kyse olisi vain siitä, että keski-ikäinen nainen on ihan samantekevä, niin ei silloin näe vaivaa kirjoitellakseen useita viestejä joissa korostetaan sitä, että ymmärrättehän keski-ikäiset naiset nyt varmasti olevanne yhteiskunnan pohjasakkaa. Vaikka on sinänsä TOTTA, että keski-ikäisiä naisia halveksitaan paljon, niin se ei ole mitään muuta kuin tarkoituksellista ilkeyttä hieroa tätä asiaa keski-ikäisten naisten naamaan. Miksi siis haluat tehdä niin? Miksi on niin tärkeää, että keski-ikäinen nainen varmasti tietää miten "maailma" häneen suhtautuu jos hän on itse elämäänsä tyytyväinen?
Missähän maailmassa te elätte. En ole keski-ikäisenä naisena kokenut halveksuntaa missään, mutta ehkä sitten liikutaan hyvin erilaisissa piireissä. Jos joku kohtelisi minua kuin pohjasakkaa, niin osaan kyllä laittaa sellaiset ihmiset takaisin ruotuun. Jos joku ihminen ylipäänsä kategorisesti "halveksii keski-ikäisiä naisia" tai ketään muutakaan, niin kannattaa jättää väliin, yöks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
192837465 kirjoitti:
Koska mitä ilmeisimmin olet mies, niin voisitko nyt hetkeksi poistua havainnoijan roolista henkilökohtaiseen ja kertoa miksi myös sinä tunnet niin suurta halveksuntaa keski-ikäisiä naisia kohtaan, että koet tarvetta oikein hieroa sitä maailman suhtautumista naamaamme. Sinä olet osa tätä maailmaa, joten miksi sinä suhtaudut keski-ikäisiin naisiin noin? Koska kysehän ei ole vain siitä, että miehet eivät huomaisi keski-ikäisiä naisia, sillä huomaamattomuushan on aika neutraalia, ei vain kiinnosta ja siinä se. Kyse on inhosta, halveksunnasta, usein suoranaisesta vihasta. Miksi ei vain voi antaa keski-ikäisten naisten olla, miksi pitää oikein toitottaa sitä, että inhoatte meitä?
En inhoa ja halveksi keski-ikäisiä. Mistä viestissäni voi päätellä näin ? Totean vain tosiasiat.
Lisäyksenä edelliseen kommenttiini sinulle, jos ketjussa, jossa naiset sanovat olevansa tyytyväisiä itseensä ja elämäänsä keski-ikäisenä, ilmaisee, että kai te naiset nyt tajuatte että kukaan muu ei teistä sitten tykkääkään, niin se on nimenomaan halveksuntaa ja halua tehdä toiselle paha mieli. Jos kyse olisi vain siitä, että keski-ikäinen nainen on ihan samantekevä, niin ei silloin näe vaivaa kirjoitellakseen useita viestejä joissa korostetaan sitä, että ymmärrättehän keski-ikäiset naiset nyt varmasti olevanne yhteiskunnan pohjasakkaa. Vaikka on sinänsä TOTTA, että keski-ikäisiä naisia halveksitaan paljon, niin se ei ole mitään muuta kuin tarkoituksellista ilkeyttä hieroa tätä asiaa keski-ikäisten naisten naamaan. Miksi siis haluat tehdä niin? Miksi on niin tärkeää, että keski-ikäinen nainen varmasti tietää miten "maailma" häneen suhtautuu jos hän on itse elämäänsä tyytyväinen?
Missähän maailmassa te elätte. En ole keski-ikäisenä naisena kokenut halveksuntaa missään, mutta ehkä sitten liikutaan hyvin erilaisissa piireissä. Jos joku kohtelisi minua kuin pohjasakkaa, niin osaan kyllä laittaa sellaiset ihmiset takaisin ruotuun. Jos joku ihminen ylipäänsä kategorisesti "halveksii keski-ikäisiä naisia" tai ketään muutakaan, niin kannattaa jättää väliin, yöks.
Tämän palstan lukeminen avaa silmiä, eikä miellyttävällä tavalla. Olen itse elänyt niin suojattua elämää, että en ennen keskustelupalstoihin tutustumista oikeasti tajunnut kuinka moni mies ajattelee naisista todella kamalalla tavalla.
Oma elämä kannattaakin pitää suojattuna, eikä päästää mitään niljakkeita kuplansa sisälle ♥♥♥
Olin 40-vuotias ja tytär kysyi, että milloin meinaan lopettaa farkkujen käytön? Annettiin ymmärtää, että keski-ikäiset mammat eivät käytä. Tosin, nyt mä oon 58-vuotias ja käytän yhä niitä farkkuja l. vastaus lienee kysymykseen on, että en koe olevani muuta kun aikuinen, eikä ikä mitenkään määritä minua!
Nooh, täytän kohta viiskyt vee joten taidan olla keski-ikäinen. En ole ajatellut asiaa kovin paljon. Mikään ei ole muuttunut joten ehkä varmaan siksi. Tietysti olen vanhentunut ulkonäöltäni mutta mitään muutoksia ihmisten käytökseen tai suhtautumiseen se ei ole tehnyt. Ihan yhtä lailla saan kivoja kommentteja toisinaan ja kivasti käyttäydytään minua kohtaan. Ja farkkuja meinaan käyttää loppuun asti. Tuumakoko edelleen sama kuin nuorempana eli 27.
Mä en ole kokenut mitään halveksuntaa. En miesten enkä nuorempien ihmisten puolelta. En sen puoleen naistenkaan puolesta. Just eilen olin vuositarkastuksessa lääkärissä, mieslääkäri kohteli minua myös ihan normaalisti. Sanoi että olen hyvässä kunnossa ja jatka samaan tahtiin.
Paskalta. Muutos on tapahtunut vastikään kohdallani eli 41-42-vuotiaana. Nyt olen siis 42.
Ihosta ja kropasta huomaa eletyn elämän. Yllättävintä on muutoksen nopeus. Vielä 38-vuotiaana olen näyttänyt freesiltä, eikä näy merkkiäkään esimerkiksi kaulan ihon löystymisestä tai nykyisistä silmänympärysrypyistä.
En edes halua ajatella millaista elämäni on 50-, 60- tai 70-vuotiaana, jos sinne asti elän.
Mä sitten taas ostin nuorempana enemmän sisustuskamaa ja nyt olen innostunut ostamaan vaatteita ja asusteita, käymään kaikenlaisissa hoidoissa jne. Koti on jo tehty. Nuorempana ei kiinnostanut kun piti tehdä kotia itselle, miehelle ja lapsille. Nyt lapset on kohta kaikki lentäneet pesästä niin keskityn itseeni. Ja mieheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 37v ja nyt on ihon ja ulkonäön sellainen nuoruuden hehku kadonnut. Olen tullut myös hieman kyynisemmäksi ja innostun aikaisempaa laiskemmin asioista. Uuden kokeileminen ja uteliaisuus on vähentynyt. Olen enemmän suuntautunut itseeni kuin maailmaan. Nuorempana ajattelin asioista ensisijaisesti maailman kautta, nykyisin olen itsekkäämpi.
Ajattelen, että olen ihan kohta keski-ikäinen. Ihmiset elävät liian vanhoiksi nykyisin, joten biologian ja evoluution näkökulmasta olen keski-ikäinen.
Mahtavaa, jos keski-iässä naistenkin kanssa voi vihdoin alkaa keskittyä tosiinsa eikä siihen jatkuvaan matkusteluun ja ihmettelyyn. Joillakin kestää tosi kauan tajuta, ettei tämä fyysinen maailma nyt niin ihmeellinen ole loppujen lopuksi.
Minusta taas tämä maailma on hyvinkin ihmeellinen ja pidän aika surullisena sitä jos ihminen menettää kykynsä tuntea sitä samaa ihastusta ja ihmetystä esimerkiksi luonnon edessä kuin nuorena ja varsinkin lapsena tunsi.
Matkusteluun minulla ei ole edes varaa, mutta tällaisia hetkiä olen kokenut esimerkiksi lähimetsässäni joka suureksi surukseni aiotaan nyt hävittää. Todella erikoinen ajatus, että tällainen olisi jotenkin parisuhteessa kumppanilta pois.
eri
Munkin mielestä maailma ja luonto on tosi ihmeellinen, ne on ihmiset jotka alkaa todella tympiä.
Mutta ei ole enää ihan samaa halua matkustaa paikan päälle ihastelemaan jotain maisemaa joka ei kuitenkaan ole "parempi" kuin oman mökin maisema. Ehkä edellinen tarkoitti tätä?
Kannattaa pikkuhiljaa alkaa varata sitä hautapaikkaa....
Varmaan sillon, kun vaarit rupes katseleen. Olin about 50 ja muutos oli selkeä.
Minulla on nyt maltilliset, luonnolliset teipit hiuksissa. Olen siis oitkähiuksinen. Huvittavaa täsdä yhtälössä oli se, että kiinnostus heräsi taas.
Ilmeisesti pitkät hiukset liitetään jotenkin fertaliteettiin tai nuorekkuuteen. Todella mielenkiintoinen huomio.
Mutta oma "alamäki" alkoi kun täytin 50 ja vaihtarit alkoi. Aistikahan miehetsen jotenkin?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sillon, kun vaarit rupes katseleen. Olin about 50 ja muutos oli selkeä.
Minulla on nyt maltilliset, luonnolliset teipit hiuksissa. Olen siis oitkähiuksinen. Huvittavaa täsdä yhtälössä oli se, että kiinnostus heräsi taas.
Ilmeisesti pitkät hiukset liitetään jotenkin fertaliteettiin tai nuorekkuuteen. Todella mielenkiintoinen huomio.Mutta oma "alamäki" alkoi kun täytin 50 ja vaihtarit alkoi. Aistikahan miehetsen jotenkin?
Mulla on omat, luonnollisen pitkät hiukset ja hormonilaastari. Täytän kohta 56-v. Miehet ovat kiinnostuneita. Itse en oikein ole, kun nukun mielummin kissan ja unilääkkeen kanssa kuin miehen kainalossa. Koen olevani mummoiässä, vaikka en ehkä näytä siltä. Estrogeenihoidot huijaavat "lisäaikaa".
Aamulla heräsin kaksvitosena miehenä, puoliltapäivin alkoi tuntua muutoksen tuulia ilmassa ja kolmen aikaan huomasin olevani keski-ikäinen nainen. Perus transun arkipäivää tämä vain....
Kun seisoin 31v sovituskopissa leopardi housut jalassa,tajusin keskarin alkaneen.
En ole muuttunut, mutta ympäristö on alkanut kohdella minua kuin muinaisjäännettä :(